چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم که گوگل متعجب شود؟

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم که گوگل متعجب شود؟
5 / 5
1
چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم که گوگل متعجب شود؟

5 / 5
1

تا به حال به این فکر کرده اید گوگل چه طور وقتی که یک واژه، ترکیب یا عبارت را در گوگل جستجو می کنید را ردیابی، تشخیص و سپس نمایش می دهد؟ گوگل، این موتور جستجو محبوب ابزارهای زیادی مثل آدرس آی پی، معرف های HTTP، کوکی ها و رابط های کاربری را برای ردیابی یک وب سایت در نظر می گیرد. اما وقتی که وارد سایت شما شد محتوای موردنظر کاربر را به واسطه بخش دیگری به نام عنوان و توضیحات متا حسابرسی می کند. هر چند که این روزها تاکید کم تری روی توضیحات متا نسبت می شود اما با وجود افزونه هایی مثل افزونه سئو وردپرس Yoast SEO که هنوز هم روی توضیحات متا تکیه می کنند به نظر می رسد تنظیم و ایجاد Meta Description اگر تاثیر مستقیم نداشته باشد احتمالا دارای اثرات نامحسوسی روی سئو وب سایت می باشد.

توضیحات متا در وردپرس عبارتی حداکثر 160 کاراکتری و در واقع تگ HTML است که اصل مطلب در یک صفحه یا پست سایت را خلاصه می کند. توضیحات متا بعد از عنوان متا یا همان موضوع مطلب دو عنصر کلیدی هستند که هنگام جستجو کاربر در صفحه نتایج یا SEPR نشان داده می شوند. با آموزش سئو وردپرس کاربردی با من همراه باشید تا نحوه ایجاد بهترین توضیحات متا را با هم مورد بررسی قرار بدیم.

به تصویر زیر نگاه کنید:

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

این تصویر جستجو ما درباره افزونه مخفی سازی وردپرس hide my wp در گوگل است. جمله “شما با این افزونه مخفی سازی وردپرس قادر خواهید بود تا وردپرسی بودن سایت خود را مخفی کنید” توضیحات meta این پست می باشد که دقیقا زیر عنوان متا درج شده است. جمله ای که اصل مطلب را به خواننده منتقل می کند. نمونه انگلیسی Meta Description را در سایت معروف MOZ و به شکل زیر مشاهده می کنید:

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

برای آشنایی بیش تر با توضیحات متا و این که چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم مطالعه این پست را شدیدا توصیه می کنیم! احتمالا بعد از این مطلب گوگل از دیدن توضیحات متا هر پست یا صفحه شما متعجب می شود!

در این مطلب می‌خوانید:

چه طور بهترین توضیحات متا را برای سایت بنویسیم؟

قبل از هر چیز باید با کاربرد و عملکرد توضیحات متا آشنا باشید. مهم ترین کاربرد این بخش در گوگل جذب و هدایت کاربر برای کلیک روی یک لینک خاص است. به زبان دیگر استفاده از این بخش راهی است مکمل تمام راه هایی که CTR سایت شما را بالا می برد.

ویژگی توضیحات meta بهینه و خوب

برای تولید Meta Description بهینه ابتدا باید ویژگی های آن ها را بشناسید:

طول پیشنهادی توضیحات: بین 135 تا 160

برای نوشتن بهترین توضیحات متا هیچ طول مشخصی در نظر گرفته نشده است. هر چند که ما 135 تا 160 کاراکتر را توصیه می کنیم اما گوگل بر اساس عنوان مطلب شما ممکن است فقط از بخشی از توضیحات متایی که نوشته اید استفاده کند و همه این 135 تا 160 کاراکتر را به کار نگیرد. در برخی از موارد هم دیده شده است که گوگل تا 250 کاراکتر توضیحات را در صفحه نتایج نشان می دهد.

قابل تعقیب باشد

برای نگارش توضیحات متا باید به عوامل مختلفی توجه کرد که مهم ترین آن قابل تعقیب بودن و جذاب بودن توضیحات برای کاربر است. بنابراین توضیحات متا فقط ترکیبی از کلمات موجود در متن نیستند.

هماهنگ با محتوا باشد

Meta Description باید حاوی توضیحات موجود در متن باشد. در انتخاب توضیحات از بین تمام کلماتی که درج کرده اید باید به بخشی توجه نمایید که مطمئن هستید احتمال دارد کاربر را به سایت بکشاند. مثلا بد نیست در توضیحات متا قیمت یک محصول را به صورت رقابتی درج کنید.

باید حاوی کلمه کلیدی باشید

Meta Description باید با عنوان متا هماهنگ و حاوی کلمه کلیدی اصلی باشند.

باید اختصاصی همان مطلب باشد

بهترین توضیحات متا باید با تمام قوانین گفته شده و به صورت اختصاصی تولید شود. اگر تصمیم دارید برای مطالب به صورت مشترک و تکراری از توضیحات یکسانی استفاده کنید بهتر است کادر مربوط به این بخش را خالی بگذارید تا گوگل خودش یک توضیحات مناسب برای آن در نظر گیرد.

مطلب پیشنهادی  10 نوع محتوا که بیشترین بازدهی را در سال 2017 داشتند (1)

دقت داشته باشید که توضیحات متا تکراری از HTML Improvements در میان تمام اطلاعات کنسول جستجو گوگل قابل مشاهده هستند.

نمونه های برتر توضیحات متا در فضای وب

تمام نکات و مواردی که برای ساخت بهترین توضیحات متا گفته می شود راهگشا هستند؛ اما یک وبمستر باید با چشم خودش نمونه های عینی را مشاهده کند تا بتواند بهترین را در سایت ارائه دهد. از این رو بعد از جستجو در فضای وب تصمیم گرفتیم برخی از توضیحات meta کلیدی را که از همه نظر استاندارد بودند در ادامه با هم بررسی کنیم:

نمونه برتر از نظر طول کاراکتر

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

به نظر می رسد توضیحات متا که در تصویر بالا مشاهده می کنید از نظر طول کاراکتر واقعا بهینه باشد.

به تصویر زیر نگاه کنید:

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

در تصویر بالا وب سایت مربوطه فقط 76 کاراکتر توضیحات meta را برای این مطلب وارد کرده است؛ اما گوگل به صلاح دید خودش تصمیم گرفته تا 250 کاراکتر از مطلب را به عنوان توضیحات متا در سئو به کاربر نمایش دهد. همان طور که می بینید گوگل در انتخاب توضیحات متا کاملا مستقل و اگاهانه عمل می کند.

نمونه توضیحات متا قابل تعقیب

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

در تصویر بالا وب سایتی را می بینید که برای جذب کاربران جهت مطالعه آموزش استفاده از افزونه سئو در قالب آکادمی توضیحات meta را به شیوه ای انگیزشی تولید کرده که قطعا در کاربر شور و شوق برای یادگیری ایجاد می کند.

نمونه توضیحات متا فراخوانی

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

Learn more now؛ مهم ترین و کلیدی ترین عبارتی است که در این توضیحات دیده می شود و کاربر را برای یادگیری و مطالعه این مطلب ترغیب می نماید.

نمونه توضیحات متا هماهنگ با محتوا

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

در Meta Description این مطلب کلیدی ترین مشخصه های گوشی آیفون 8 درج شده است. برای من به عنوان کاربر دانستن دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی کفایت می کند تا روی لینک کلیک کنم!

نمونه توضیحات متا متمرکز بر کلیدواژه

چه طور بهترین توضیحات متا را بنویسیم؟

دو کلیدواژه Oscars و Academy Awards در این توضیحات دیده شده اند. از آن جایی که مطلب حول همین کلیدواژه های مدیریت شده است بنابراین درج این کلمات کلیدی به جستجو بهتر محتوا کمک خواهد کرد.

حتما قبل از به کارگیری کلمات کلیدی چه در خود مطلب و چه در توضیحات meta از عدم ناکارآمدی کلیدواژه ها مطمئن شوید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. امیر

    سلام.چرا توضیحات جدید متایی که من نوشته ام در سرچ دیده نمیشه و قدیمی ها دیده میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *