افزایش کیفیت محتوا را با این ترفند‌ها به شکل چشمگیری احساس کنید

خانه / وبلاگ / بازاریابی محتوا / افزایش کیفیت محتوا را با این ترفند‌ها به شکل چشمگیری احساس کنید
5 / 5
1
ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

افزایش کیفیت محتوا را با این ترفند‌ها به شکل چشمگیری احساس کنید

5 / 5
1

در سرزمین وب که تمام اعتبار هر فرد به وب سایت و موفقیت او در سئو وب سایتش بستگی دارد محتوا پادشاهی می کند و حرف اول آخر و را می زند. محتوا است که بر ریز و درشت هر چیزی که قرار است در این سرزمین رخ دهد نظارت دارد و در هر تغییری که این روزها شاهد آن هستیم قطعا محتوا نقش داشته است. تاثیرپذیری گوگل هم از محتوا خیلی بیش تر از قبل شده است. محتوا آن قدر مقام و منزلت یافته است که نمی توان با مطالب کپی شده، کارشناسی نشده و غیر اصولی از نردبان رنکینگ گوگل بالا رفت و به رتبه اول دست یافت. آن چه که این روزها خیلی از وبمستران در آن ناکام می مانند افزایش کیفیت محتوا و مطالبی است که تولید می کنند.

تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا گاهی تولید محتوا این قدر سخت می شود؟ چرا وقتی که سعی می کنید بهترین محتوا را برای مخاطب خود تولید کنید و ساعت ها برای این کار زمان صرف می کنید باز هم گوگل شما را به بی کیفیتی مطالب متهم می کنند؟ البته این فقط مشکل شما نیست؛ در حال حاضر تنش زیادی بین 54 درصد از بازاریابان محتوا B2B ( بنگاه به بنگاه) و 50 درصد از بازاریابان محتوا بنگاه به مشتری (B2C) وجود دارد.

تصمیم داریم افزایش کیفیت محتوا را به عنوان یکی از مسائل روز بهینه سازی سئو سایت بررسی کنیم. همراه ما باشید تا بعد از این مقاله آموزش سئو و به کارگیری ترفند هایی که معرفی می کنیم بهبود کیفیت محتوا سایت خود را به صورت چشمگیری احساس کنید.

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

هر کسی کیفیت را طبق سلیقه خود معنا می کند. مقصود ما از کیفیت در این جا تولید محتوایی است که خواننده را برای دنبال کردن مطلب ترغیب کند، آن را در وب و فضای شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد یا این که محصول و خدمتی را از شما خریداری نماید.

مطلب پیشنهادی  چه طور بهترین توضیحات متا را در وردپرس بسازیم که گوگل متعجب شود؟

به زبان دیگر پارامتر یا معیارهایی که شما برای افزایش کیفیت محتوا باید روی آن ها متمرکز باشید عبارتند از:

  • زمانی که روی تولید یک پست یا یک صفحه از سایت می گذارید
  • نظراتی که در هر پست قرار داده می شود و میزان به اشتراک گذاری هر مطلب
  • تعداد کاربرانی که شما را در لیست وب سایت های محبوب خود قرار می دهند
  • تعداد خرید هایی که مشتری از شما دارد

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

بعد از این که با تاثیرگذاری محتوا در سئو و اهمیت روزافزون آن نسبت به قبل آشنا شدیم این سوال پیش می آید برای این که این محتوا و کیفیتش بهبود یابد چه کنیم؟ پاسخ این سوال را در چند بند مختلف بررسی خواهیم کرد.

شناخت و هدفگذاری مخاطبان اصل اول است

در علم بازاریابی محتوا لزوما تبلیغ چیزی که ما می خواهیم بفروشیم یا عرضه کنیم نیست. محتوا با کیفیت چیزی است که ارزش وقت گذاشتن و صحبت کردن درباره‌اش وجود داشته باشد. باید در بازاریابی محتوا این اصل را قبول کرد که کاربر یا خواننده متن تنها بهانه ما برای تولید محتوا است.

بر اساس بررسی هایی که سرویس تحقیقاتی Forrester انجام داده است مشخص شده که:

  • 71 درصد از برندها به مشتریان در تولید محتوا توجه می کنند. اما فقط سه درصد از این آمار به صورت خیلی دقیق تر و عمیق تر این ارزش گذاری را انجام می دهند.
  • فقط 12 درصد برندها انتشار تحقیقات و دیدگاه های علمی را در اولویت کار خود قرار می دهند و این فرصت را در اختیار خواننده قرار می دهند تا با واقعیت ها آشنا شود.

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

محتوا من برای مخاطب چه شکلی باید باشد؟

برای افزایش کیفیت محتوا خود باید از خود بپرسید:

  1. آیا این محتوا مشکلی از مشکلات کاربر مرا هدف قرار می دهد؟
  2. سوالات مقایسه ای در این مطلب هدف قرار داده شده است؟
  3. اطلاعات و شیوه نمایش آن ها طوری است که مشتری پسند باشد؟

موشکافی حقایق و واقعیت ها

بررسی واقعیت ها اهمیت زیادی دارد اگر به دنبال جلب اعتماد مخاطبان خود هستید. هر خطایی در طول تولید محتوا رخ می دهد و ممکن است بر اثر بزرگنمایی وقایع برخی از موارد حالت غیرواقعی به خود بگیرند. از این رو دومین گام جهت افزایش کیفیت محتوا اعتبار بخشی به آن با موشکافی حقایق و واقعیت های اطراف است.

مطلب پیشنهادی  محتوا برای گوگل یا کاربر ؟ راهنما تولید محتوا بهینه و کاربرپسند قسمت (2)

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

گزینش آن نوع محتوایی که موثر است!

در تولید محتوا قرار فقط قرار بر نوشتن نیست. نوع مطلبی که تولید می شود نیز باید بازبینی و تا حد امکان بهترین آن انتخاب شود. اگر شما هم به دنبال بهترین نوع محتوا که بیش ترین مخاطب را به سمت شما هدایت می کند هستید می توانید از لیست زیر آن چه که برای کسب وکار شما موثر تر است را انتخاب کنید:

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک تصویری است گرافیکی و حاوی اطلاعات که با داشتن جاذبه های بصری فراوان قادر هستیم کلمات و نوشتار را به شیوه ای خیلی قابل فهم تر در آن بگنجانیم. طراحی اینفوگرافیک نسبت به تولید محتوا چند هزار کلمه ای طولانی در اغلب موارد راحت تر است و با استقبال بهتری هم مواجه می شود.

محتوای مبتنی بر روند یا ترند جامعه

همیشه در جامعه روندی وجود دارد که بیش تر از سایر مباحث جوانان را درگیر می کند. مثلا این روزها موسیقی پاپ، رپ و اقسام آن محبوبیت زیادی دارند. هر چند که موضوع اصلی وب سایت شما هم مهم است اما بهتر است در تولید محتوا نگاهی به شبکه های اجتماعی داشته باشید. ببینید این روزها چه چیزی است که پیرامون موضوع اصلی شما جوانان را به خود سرگرم کرده است.

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

جوانب را در نظر بگیرید

افزایش کیفیت محتوا در سایت شما منوط به رعایت نکات زیر است:

  1. افراد حرفه ای استخدام کنید: بازاریابی محتوا صنعتی است که باید تخصصی شود. افرادی که در تولید محتوا خبره هستند و مهارت های کافی را دارند قادر هستند با استفاده از کلمات شما را از مرز شکست به سمت موفقیت سوق دهند.
  2. صبوری به خرج دهید: تولید محتوا باکیفیت بازی ای نیست که یک شبه انجام و سپس به پایان برسد.
  3. تولید محتوا ارزان نیست: باید قبول کنید که تولید محتوا به اندازه هر مهارت دیگری که ممکن است در حوزه سئو بشناسید زمان می برد. اگر قرار باشد مطلبی با کیفیت تولید شود باید برای آن هزینه کرد.

ترفندهای افزایش کیفیت محتوا

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *