چطور در 10 دقیقه سایت وردپرسی خودمان را بسازیم؟

خانه / وبلاگ / معرفی وب سایت / چطور در 10 دقیقه سایت وردپرسی خودمان را بسازیم؟
4.5 / 5
17
ساخت سایت با وردپرس

چطور در 10 دقیقه سایت وردپرسی خودمان را بسازیم؟

4.5 / 5
17

آموزش طراحی و ساخت سایت با وردپرس در ۱۰ دقیقه

ساخت و طراحی سایت اینترنتی به‌صورت پیشرفته راه‌های مختلفی دارد و هر کدام از این راه‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. در این مقاله قصد داریم به چند روشِ ساخت وب سایت بپردازیم و در پایان نیز یک سایت ساز قوی را به شما معرفی می‌کنیم که بوسیلهٔ آن می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه و بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، یک وب ‌سایت و یا فروشگاه آنلاین قوی و قابل‌توسعه را پیاده سازی و اجرا کنید.

سایت ساز وردپرس

۱. ساخت وب‌ سایت با زبان های برنامه‌نویسی

هر وب سایتی دو قسمت اصلی دارد: بک‌اند (back-end) و فرانت‌اند (front-end). بک‌اند در واقع موتور و هستهٔ وب سایت است. فرانت‌اند نیز همان چیزی است که کاربران وب سایت با آن مواجه هستند و از آن استفاده می‌کنند.

هم بک‌اند (back-end) و هم فرانت‌اند (front-end) را اساساً باید با زبان‌ها و تکنولوژی‌های مختلفِ برنامه‌ نویسی ایجاد کرد. مثلاً برای ایجاد بک‌اندِ وب‌ سایت می‌توان از زبان‌های پی ‌اچ‌ پی php، جاوا java، سی‌ شارپ c#، پایتون python، اِی‌ اس‌ پی و… استفاده کرد. اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و جاوا-اسکریپت هم از جمله زبان‌ها و تکنولوژی‌هایی هستند که برای برنامه‌نویسیِ قسمت فرانت‌اندِ سایت‌ها به کار می‌روند.

مزیت استفاده از برنامه‌نویسی در ساخت و طراحی وب‌ سایت این است که تمام جزئیات بک‌اند و فرانت‌اند سایت دست خودتان است و هر چیزی را که بخواهید می‌توانید تغییر دهید و در کل، دستتان برای هر کاری باز است. و البته از این روش برای ساخت و پیاده سازی وب سایت های بسیار بزرگ، پیچیده و خاص، استفاده می شود اما برای استفاده از این روش باید یا خودتان برنامه‌نویسی بلد باشید یا برنامه‌نویس استخدام کنید. و خب از آنجایی که برنامه‌نویسی دانش و مهارت سخت و کم‌یابی است، بسیار پرهزینه هم هست و شاید بسیاری از کسب‌ و کارها امکان پرداخت هزینه‌هایش را نداشته باشند یا برایشان توجیه اقتصادی نداشته باشد.

طراحی سایت با وردپرس

علاوه بر برنامه‌نویس، در این روش باید هاست و دامنه و دیگر ملزومات داشتن وب سایت را هم تهیه کنید که خب بسته به نوعشان هزینه‌های متفاوتی را روی دستتان می‌گذارند.

در کنار همهٔ این‌ها، این روش زمان‌برترین راه ساخت سایت است و بسته به امکاناتی که برای آن در نظر می‌گیرید زمان نسبتاً طولانی‌ای هم برای آماده‌سازی آن نیاز دارید.

ساخت وب سایت ازطریق برنامه‌نویسی
نیازمندی‌ها برنامه‌نویس بک‌اند، برنامه‌نویس فرانت‌اند، هاست، دامنه
مزیت‌ها امکان تغییر تمام جزئیات
عیب‌ها هزینه‌های خیلی زیاد، زمان زیاد، عدم پاسخگویی فرد یا تیم برنامه نویسی

۲. راه ‌اندازی وب ‌سایت به‌وسیلهٔ سیستم‌های مدیریت محتوا

چون‌که برنامه‌نویسی روش سخت و پرهزینه و زمان‌بری برای ساخت و طراحی وب سایت است، برنامه‌هایی ایجاد شده که این کار را مقداری ساده‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند که با اطلاعات فنی کمتری بتوان یک وب سایت راه انداخت. به این برنامه‌ها می‌گویند «سیستم مدیریت محتوا» یا سی‌ام‌اس (content management system).

وردپرس و جوملا از جمله سی‌ام‌اس‌های معروفی هستند که همهٔ ما تاکنون نامشان را زیاد شنیده‌ایم. این سی‌ام‌س‌ها کدهای برنامه‌نویسی را از قبل آماده کرده‌اند و آن‌ها را در قالب یک رابط کاربری و یک‌سری ماژول در اختیار کاربران قرار می‌دهند و ازطریق آن‌ها و با استفاده از قالب هایی که برای سی‌ام‌اس‌ها ارائه شده است، می‌توان در زمان و با هزینهٔ نسبتاً کمتری یک وب سایت ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی  معرفی شرکت YITH ارائه محصولات ووکامرس

ما قبلاً در مقاله وردپرس چیست؟ و آموزش راه اندازی سایت با وردپرس به معرفی و آموزش سی‌ام‌اس وردپرس پرداخته‌ایم و در آنجا گفته‌ایم که این روش ملزوماتی دارد از قبیل هاست و دامنه. علاوه براین، لازم است که تا حدی به مسائل فنیِ کامپیوتری تسلط باشید، مخصوصاً در ساخت و طراحی سایت‌های فروشگاهی و سایت‌هایی که نیاز به درگاه‌های بانکی دارند.

مزیت وردپرس و دیگر سی‌ام‌اس‌ها نسبت به روش قبل (برنامه‌نویسی) این است که نسبتاً سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است و دانش فنی نسبتاً کمتری نیاز دارد. در عین حال، محدودیت‌هایی دارد و البته باید بتوانید با رابط کاربری آن کار کنید و همچنین نیاز است که سایت ساخته‌ شده را در هاست بارگذاری کنید و تنظیمات هاست و دامنه را انجام دهید که البته مقداری پیچیدگی و چالش فنی دارد.

راه اندازی وب سایت به‌وسیلهٔ سیستم‌های مدیریت محتوا
نیازمندی‌ها هاست، دامنه، توان کار با رابط کاربری وردپرس یا دیگر سی‌ام‌اس‌ها، توان پشتیبانی فنی از سایت در درازمدت
مزیت‌ها زمان و هزینهٔ متوسط، قالب‌ها و افزونه‌های زیاد
عیب‌ها نیازمند دانش فنی متوسط، هزینه و زمان متوسط، گاهی عدم هماهنگی افزونه ها و ایجاد اختلال در کارکرد سایت

سایت ساز، سفارش سایت وردپرس

۳. راه اندازی وب سایت از طریق سایت سازها

از آنجا که کار کردن با رابط‌های کاربری وردپرس و دیگر سی‌ام‌اس دشواری‌ها و دردسرهای مختلف خودش را دارد، پلتفرم‌های دیگری نیز ارائه شده‌اند که هدفشان ساده‌سازی هرچه‌ بیشترِ ساخت و میزبانی سایت برای کاربران است. این پلتفرم‌ها که به آن‌ها سایت ساز نیز گفته می‌شود، ابزارهای آنلاینی هستند که از طریق رابط کاربری‌شان می‌شود اجزای مختلف یک سایت را انتخاب و سفارشی‌سازی کرد و از میان قالب‌هایی که ارائه می‌کنند، می‌شود یک قالب را انتخاب و سایت را به‌راحتی و بدون دانش فنی ایجاد و راه اندازی کرد.

مزیت بزرگ سایت سازها در این است که شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید قالب دلخواهتان را انتخاب کنید و آن را با توجه به نیازتان سفارشی‌سازی کنید و حتی بدون نیاز به خرید هاست، از سایتتان استفاده کنید. در واقع، سایت سازها وب سایت شما را پس از ایجاد، بر روی هاست خودشان میزبانی می‌کنند و ازاین‌رو شما با چالش کار با هاست و مشکلات ناشی از آن هم مواجه نخواهید شد.

اما عموم سایت سازها یک عیب بزرگ هم دارند و آن اینکه وب سایتی که با سایت ساز ساخته‌اید را فقط روی هاست همان شرکت می‌توانید استفاده کنید و بعداً اگر تصمیم بگیرید که آن را به هاست شخصی خودتان یا شرکتتان منتقل کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین، با توجه به اینکه این نوع سایت سازها از ماژول‌های خودشان برای ساخت سایت استفاده می‌کنند، معمولاً در سفارشی‌سازی سایتتان با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستید. اما در این میان سایت ساز هایی وجود دارند که این محدودیت را ندارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

راه اندازی وب سایت از طریق سایت سازها
نیازمندی‌ها خرید اشتراک در سایت ساز، ساخت سایت از طریق رابط کاربری سایت ساز
مزیت‌ها بسیار ساده و بی‌نیاز از داشتن دانش فنی، کم‌هزینه، سریع، پشتیبانی فنی دائمی، قالب های متنوع و استاندارد زیاد
عیب‌ها محدودیت در توسعه و سفارشی‌سازی بجز سایت سازهای وردپرسی

ساخت سایت با سایت ساز وردپرسی سی‌فایو

۴. ساخت سایت با سایت ساز وردپرسی سی‌فایو (SEE5)

به‌عنوان بهترین راهکار ایجاد یک سایت خوب و درجه یک، می‌خواهیم یک ابزار مناسب برای ساخت سایت را معرفی کنیم که تمام مزیت‌های روش قبل (سایت‌ ساز) را دارد و در عین حال از عیب‌های آن هم به‌دور است. سایت ‌ساز سی‌فایو یکی از سایت سازهای قوی ایران است که تاکنون بیش از ۹۰هزار وب سایت با این سایت ‌ساز ساخته شده‌اند. این یعنی سی فایو بزرگ ترین سایت ساز ایرانی است که پنل کاملا فارسی هم دارد.

مطلب پیشنهادی  موسسه حرف اخر

ویژگی مهم و ممتاز سی‌فایو این است که از وردپرس به‌عنوان هسته و موتور سایت استفاده می‌کند. این مزیت بزرگ باعث می‌شود که وقتی شما با استفاده از سی‌فایو سایت یا فروشگاه آنلاین خود را می‌سازید، انگار که با خود وردپرس سایتتان را ایجاد کرده‌اید! ازاین‌رو، در هر لحظه‌ای هم که بخواهید می‌توانید امکانات متعدد به سایتتان اضافه کنید و یا درصورت نارضایتی سایتتان را به هر هاستی که مدنظرتان است منتقل و آن را به شکلی که دوست دارید سفارشی‌سازی کنید و توسعه دهید، این ویژگی است که در هیچ سایت سازی امکان پذیر نیست . سی فایو، در کنار ساخت وب سایت بمنظور آشنا شدن کاربران با روش و تکنیک های نوین تبلیغات اینترنتی، یک ویدئو 2ساعته حرفه ای آموزش تبلیغات در وب سایتهای بزرگ ایران، را به کاربران خود هدیه می دهد. تا کاربران بعد از ساخت وب سایت با بهترین روشهای جذب کاربر و ترافیک آشنا شوند.

این امکان بزرگ را سایت ساز و فروشگاه ساز سی‌فایو در حالی به شما ارائه می‌دهد که با توجه به رابط کاربری قدرتمند و در عین حال سادهٔ سی‌فایو، بدون نیاز به دانش فنی می‌توانید در کمتر از چند دقیقه قالب مد نظرتان را انتخاب و سایت وردپرسی‌تان ایجاد کنید و تمامی قالب‌ها و افزونه‌ها و امکانات بی‌شمار وردپرس را در آن به کار بگیرید.

برخی از مزیت‌ها و امکانات سایت ساز سی‌فایو

  • سادگی، سرعت، مقرون‌به‌صرفه بودن
  • استفاده از وردپرس به‌عنوان هستهٔ سایت
  • عدم محدودیت در توسعه امکانات وب سایت
  • هاست مستقل برای هر وب سایت
  • رابط کاربری ساده و قوی با ویژگی درگ‌ و دراپ drag and drop
  • عدم نیاز به دانش فنی برای طراحی و ساخت صفحات
  • سیستم پشتیبان‌گیری خودکار و رایگان
  • امکان انتخاب قالب از میان بیش از ۹۰ قالب محتوایی و فروشگاهی
  • دامنهٔ آی‌آر رایگان
  • پشتیبانی فنی یکپارچه و مطمئن
  • پشتیبانی از برندهای بزرگ ملی
  • برخورداری از سرور های اختصاصی
  • استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در مانیتورینگ و نگهداری از وب سایت ها
  • امکان بارگذاری محتوای وب سایت توسط تیم سی‌فایو
  • وبینارهای آموزشی رایگان کار با وب سایت که هر هفته برگزار می شود

روش استفاده از سایت ‌ساز سی‌فایو

مراحل ساخت سایت در سی‌فایو بسیار ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید:

۱. وارد آدرس see5.net شوید.

۲. از قسمت نمونه‌ها یک قالب را انتخاب و روی دکمهٔ «نصب» کلیک کنید.

۳. در کمتر از 1 دقیقه وب سایت شما ساخته شده و اطلاعات سایت به ایمیل و موبایل تان ارسال می گردد

نتیجه گیری و تخفیف ویژه

اگر دوست دارید که سایت خودتان را با چند کلیک ساده ایجاد کنید و در عین حال از کد تخفیف ویژهٔ دیجی‌وردپرس هم استفاده کنید، وارد سایت سی‌فایو شوید و در مرحلهٔ پرداخت، کد تخفیف زیر را وارد کنید. این نکته را هم بدانید که با سایت ساز سی‌فایو می‌توانید سایت خودتان را به‌صورت رایگان بسازید و تا هفت روز به‌صورت آزمایشی از آن استفاده کنید.

کد تخفیف، با ظرفیت محدود، برای 5 نفر در هر ماه : digiwp-see5-20off

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *