مطلب پیشنهادی  آموزش قرار دادن کد تبلیغات کلیکی در وب سایت

اضافه کردن فونت های گوگل (Google Fonts) به ویرایشگر وردپرس به صورت دستی

معمولا وقتی کاربران قصد اضافه کردن فونت های وب به وردپرس را دارند، این کار را با استفاده از wp_enqueue_scripts  ، یک تابع سفارشی و یک تابع به نام wp_enqueue_style که فونت ها در آن قرار می گیرند، انجام می دهند.

البته این راهی است برای نمایش فونت ها در صفحات مختلف وب سایت که کاربران مختلف قادر به دیدن آن هستند. اما اگر شما به دنبال استفاده از فونت های وب در پیشخوان سایت وردپرسی تان هستید باید به فکر انجام راهکار کمی متفاوت تری باشید.

۱- پیدا کردن استایل ویرایشگر

با مراجعه به فایل functions.php می توانید محل قرارگیری استایل مربوط به ویرایشگر را پیدا کنید. برای مثال در قطعه کد کاربردی وردپرس زیر نشان داده شده است که فایل editor-style.css در فولدری به نام css قرار گرفته است.

۲- اضافه کردن وب فونت ها

برای اضافه کردن فونت ها به فایل editor-style.css باید در ابتدای خط مربوط به کد فراخوانی فونت از عبارت @import استفاده کنید؛ چیزی شبیه مثال زیر:


body {
  font-family: 'Source Sans Pro', Sans-serif;
  font-size: 16px;
  max-width: 720px;
}

a {
  color: #80949c;
}

a:hover {
  color: #2e3138;
  text-decoration: none;
}

 

نکته: توجه داشته باشید که قطعه کد بالا فقط یک مثال است و شما باید استایل های قابل ملاحضه دیگری به عناصر مختلف موجود در کد برای رسیدن به هدفتان بدهید. راستی برای مشاهده نتیجه نهایی کار در ویرایشگر، تازه سازی صفحه (Redresh) را فراموش نکنید!

اضافه کردن فونت های گوگل (Google Fonts) به ویرایشگر وردپرس به کمک افزونه

اگر دانش کد نویسی کافی ندارید و نمی توانید از روش اول به درستی استفاده کنید نگران نباشید.

به لطف افزونه های گسترده که برای وردپرس فراهم شده است این مشکل نیز به راحتی با چند کلیک قابل حل است.

فقط کافی است افزونه وردپرس Supreme Google Webfonts را از مخزن وردپرس دریافت و افزونه اضافه کردن فونت گوگل به ویرایشگر وردپرس را نصب و فعال نمایید. سپس به ویرایشگر سایت وردپرسی تان سر بزنید و نتیجه کار را مشاهده نمایید.

افزودن فونت به ویرایشگر وردپرس

امیدواریم از این آموزش وردپرس استفاده های لازم را برده باشید .