استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

خانه / وبلاگ / هک وردپرس / استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس
5 / 5
2
استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

5 / 5
2

سفارشی سازی در وب سایت موضوع مهمی است که در وردپرس به خوبی به آن پاسخ داده شده است به حدی که شما میتوانید برای پیشخوان وردپرس نیز به جهت استفاده های تجاری یا شخصی قالب یا ظاهر خاصی طراحی کنید شما میتوانید تا هسته وردپرس را نیز به صورت سفارشی شده دستخوش تغییرات کنید تا مطابق آن بتوانید نیاز خود را برطرف کنید ، استایل سفارشی پنل مدیریت به این صورت است که یک استایل برای المان های موجود در قالب پیشخوان طراحی میکنید و به آنها خاصیت مربوطه را میدهید کافیست تا استایل خود را به وردپرس معرفی کنید .

استایل سفارشی پنل مدیریت

شما به راحتی می توانید استایل سایت خود را تغییر دهید ، می توانید ستون های سایت خود را کم و یا زیاد کنید و … هر کاری که مایلید برای زیبایی سایت خود از آن بهره بگیرید . اگر بخواهید به صورت ساده و با سرعت تمام یک نظم خاصی را در سایت خود ایجاد کنید و موجب زیبایی آن شوید می توانید کد های زیر را در فایل functions.php قالب وردپرس قرار دهید :


function mihanwp_custom_css() {
echo '<style>
کد سی اس اس خود را اینجا قرار دهید
</style>';
}
add_action('admin_head', 'mihanwp_custom_css');

اگر مایل بودید کد های css را به صورت Internal style sheet به تگ head پیشخوان وردپرس وب سایت خود اضافه کنید از کد زیر استفاده نمایید


function farishtheme_custom_internal_css() {
echo '<style>
// custom css codes
</style>';
}
add_action('admin_head', '
farishtheme
_custom_internal_css');

اما اگر می خواهید از External Style Sheet استفاده کنید میتوانید از قطعه کد زیر را  مورد استفاده قرار دهید :


function farishtheme_custom_external_css() {
echo '<link rel="stylesheet" href="http://name.come/style.css" type="text/css" media="all" />';
}
add_action('admin_head', 'farishtheme_custom_external_css');

افزونه Simple Custom CSS and JS

این افزونه وردپرس یکی از افزونه های کاربردی برای این امر است که به شما امکان تغییر در ظاهر سایت و پنل مدیریت را می دهد بدون آن که مجبور باشید کد هایی را بنویسید و تغییراتی را در کد ها دهید . این افزونه کاربردی و حرفه ای میتوانید ظاهر سایت یا تنها بخش پیشخوان وردپرس را با کد های css/ java/ html بدون تغییر فایل های افزونه و قالب ، سفارش سازی کنید . در این افزونه تغییر ظاهر پنل مدیریت میتوان تمامی کدهای css و js سفارشی مورد دلخواه خود را نوشته و ذخیره کرد

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

از جمله ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • این افزونه دارای تنظیمات خاصی نمی باشد
  • با تغییر قالب وردپرس یا قالب مدیریت ، استایلی که با افزونه Simple Custom CSS and JS اضافه کردید از بین نخواهد رفت .
  • اضافه کردن CSS یا JS به ظاهر قالب یا پنل مدیریت وردپرس
  • امکان افزودن استایل سفارشی به سایت بدون تغییر در کد ها
  • ذخیره تغییرات داده شده حتی زمانی که قالب را تغییر دهید
  • نمایش کد در بخش هدر و فوتر
  • نمایش کدهای inline در فایل های خروجی
  • ویرایشگر متن پیشرفته
  • و …
مطلب پیشنهادی  افزودن فونت به ویرایشگر وردپرس

برای استفاده از این افزونه تنها باید نسبت به نصب و فعال سازی آن اقدام فرمایید ،  پس از نصب و فعال سازی در منو کناری پیشخوان یک منو با عنوان custom css & js برای شما اضافه می شود که با کلیک بر روی این منو وارد بخش all cistome code خواهید شد و در آن لیست تمام کد ها را مشاهده خواهید کرد .

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

افزونه ی WP Admin UI Customize

این افزونه تا به امروز توانسته بیش از 40.000 نصب و فعال سازی شود شما با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید اقدام به شخصی سازی و تغییر پیشخوان وردپرس کنید . این افزونه را دانلود و سپس نصب و فعال سازی کنید پس از نصب و فعال سازی افزونه زیر منویی با نام WP Admin UI Customize در پیشخوان سایت وردپرسی اضافه می شود که باید بر روی آن کلیک کرده تا وارد صفحه سفارشی سازی پیشخوان وردپرس شوید .

در صفحه ای که برای شما باز می شود نقش‌ های کاربری که می خواهید این نوع تغییرات در پیشخوان وردپرس برای آن اعمال شود را انتخاب کنید شما با انتخاب هر یک از این نقش ها هر تغییری را که دهید تنها برای آن نقش نمایش داده می شود .

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

تنظیمات FrontEnd

wp_generator : با فعال کردن این گزینه شما تگ نمایش نسخه وردپرس را حذف خواهید کرد و کسی قادر نیست ورژن وردپرسی که از آن استفاده می کنید را ببیند و همین مورد موجب افزایش امنیت سایت خواهد شد .

wlwmanifest_link : این گزینه مربوط به فایل‌های XML سایت است که می توانید آن را غیر فعال کنید .

rsd_link : این گزینه مربوط به لینک RSD برای قابلیت XML-RPC در وردپرس می باشد که از آن برای پینگ‌ بک در وردپرس استفاده می شود .

feed_links : این گزینه برای غیرفعال سازی فید وردپرس مورد استفاده می باشد .

feed_links_extra : این گزینه نیز برای فیدهای اضافی همچون فید نظرات در وردپرس می‌باشد که می‌توانید این نوع از فیدهای سایت را مخفی کنید.

Admin bar: از این گزینه می‌توانید نوار بالایی مربوط به پیشخوان وردپرس را که در هنگام مراجعه به بخش کاربری سایت در بالای صفحه نشان داده میشود را مخفی کنید.

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

تنظیمات همگانی

Notifications : از این بخش برای مدیریت هشدار‌ ها و اعلانات استفاده می شود اگر این گزینه در دسترس باشد به‌روز رسانی های بخش های مختلف از جمله هسته وردپرس، افزونه‌ها و پوسته‌ها برای ما پیغام هشدار نشون داده میشود تا آنها را به‌روز کنیم.

Screen options and help tab : این گزینه برای گزینه ی تنظیمات صفحه و راهنما در پیشخوان وردپرس می باشد که با فعال کردن تیک هر یک از گزینه‌ها غیرفعال خواهند شد.

مطلب پیشنهادی  ترفند هایی برای فایل htaccess.

Footer : در این فیلد میتوانید متن دلخواه خود را برای فوتر در پیشخوان وردپرس وارد کنید تا برای شما نمایش داده شود .

همگانی : در این قسمت می‌توانید فایل استایل دلخواه خود را برای بخش پیشخوان وارد کنید. همچنین با فعال کردن تیک گزینه Admin screen میتوان تا تگ WordPress که در استایل پیشخوان وردپرس استفاده می شود را حذف کرده و با فعال کردن Admin bar امکان تغییر سایز پیشخوان وردپرس در نمایشگرهای مختلف را غیرفعال کنید.

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

پیشخوان

در این بخش می توان متا باکس‌ های صفحه اصلی پیشخوان که شامل باکس‌ های خوش‌ آمدید، در یک نگاه، فعالیت و… می باشد را مخفی کنید و یا نام انها را تغییر دهید .

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

تنظیمات sidebar و جابجایی منو پیشخوان

با مراجعه به این بخش نام منوهای پیشخوان را تغییر داده و یا جای منوها را تغییر دهید تنها با خاصیت کشیدن و رها کردن جایگاه اصلی و دلخواه منو ها را ایجاد کنید .

 

تنظیمات Meta Boxes

در این قسمت میتوان باکس هایی را که مربوط به نوشته ها و یا برگه ها می باشد را تغییر داد و شخصی سازی نمود برای انجام این کار بعد از مراجعه به منوی meta boxes روی دکمه آبی رنگ Refresh Meta Boxes For کلیک کنید تا متاباکس ها به شما نمایش داده شوند در صورت پنهان سازی آنها تنها باید تیک گزینه پنهان سازی را بزنید و برای تغییر نوع نمایش در حالت باز یا بسته بودن دو گزینه Expanded یا Collapsed را انتخاب کنید .شما قادرید نام متاباکس خود را نیز تغییر دهید .

استایل css سفارشی به پیشخوان وردپرس

تنظیمات Appearance Menus

در بخش نمایش> فهرست‌ها دکمه هایی با عنوان افزودن منو وردپرس، استفاده از منو و حذف منو دیده می شود که میتوان آنها را پنهان کرد برای انجام این کار به زیر منوی Appearance Menus در افزونه مراجعه کنید و تیک هر کدام را که مایل هستید را فعال سازید .

 

تنظیمات Login Form

برای شخصی سازی صفحه ورود در وردپرس باید از این گزینه استفاده کرد .

Logo URL : در این فیلد آدرس لوگو خود را قرار دهید تا به جای لوگو پیشفرض وردپرس در فرم صفحه ورود لوگو خود شما نمایش داده شود.

Logo Title : عنوان دلخواه خود را که می خواهید برای لوگو نمایش داده شود را وارد کنید .

Logo Image URL : آدرسی که می خواهید بعد از کلیک بر روی لوگو ، کاربران به آن جا هدایت شوند را وارد کنید .

CSS file to load : اگر استایل جداگانه ای را برای صفحه ورود خود نوشته اید می توانید از این قسمت استفاده کنید .

Footer text : متن دلخواه خود را برای نمایش در فوتر وارد کنید تا برای شما نمایش داده شود .

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *