حذف متن فارسی شده توسط وردپرس و ویرایش کپی رایت

خانه / وبلاگ / هک وردپرس / حذف متن فارسی شده توسط وردپرس و ویرایش کپی رایت
5 / 5
2
حذف متن فارسی شده توسط وردپرس

حذف متن فارسی شده توسط وردپرس و ویرایش کپی رایت

5 / 5
2

قالب های وردپرس فارسی در دو دسته کلی قرار میگیرند قالب هایی که توسط فارسی زبانان طراحی شده اند ویا قالب هایی که توسط فارسی زبانان ترجمه و فارسی سازی شده اند. حال با هم می خواهیم در صورتی که در فوتر قالب کپی رایت فارسی سازی شده توسط x رو ویرایش , حذف و یا چیزی بهش اضافه کنیم.

در قالب وردپرس که توسط کسی ترجمه و فارسی سازی شده است. معمولا مترجمین به عنوان کپی رایت لینکی از خود و یا اطلاعاتی مثل ترجمه شده توسط X را قرار میدهند ، که مسلما این حق مترجمین قالب ها می باشد که برای زحمتی که کشیده اند یک کپی رایت قرار دهند ما در این مطلب قصد نداریم تا به شما آموزشی را ارائه بدهیم که بتوانید این قسمت را حذف کنید . این آموزش به دو دلیل ایجاد شده است یک اینکه متوجه این موضوع و اهمیت حفظ کپی رایت شده باشید که قطعا از کاربران دیجی وردپرس جز این نیز انتظار نمیرود و مطمئنن شما کاربران عزیز از این نکته اطلاع دارید ودومین مورد شاید در مواردی شما نیاز به اضافه کردن اطلاعاتی نظیر نام وب سایت در کنار نام فارسی شده و مترجم قالب داشته باشید . یا در وحله ای از کار نیاز به ویرایش فوتر قالب به صورت کامل را دارید برای شما این آموزش را آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

نحوه ویرایش و حذف کپی رایت قالب وردپرس

توجه داشته باشید که برای ویرایش بهتر است به اصل متن کپی رایت مترجم دست نزده و فقط اطلاعات خود را به آن اضافه کنیم این اطلاعات ممکن است در زمان هایی مانند زمانی که ما بخشی از قالب وردپرس را ترجمه کرده باشیم و یا برای آن قسمت جدیدی اضافه کرده باشیم میخواهیم اطلاعات خود و وب سایت را وارد کنیم .

این آموزش به صرف اینکه برای سایت های خارجی و یا دانلود قالب های خارجی مورد استفاده قرار گیرد ارائه شده است و لطفا توجه کنید که عزیزان و همکارانی که زحمت ترجمه قالب را میکشند تنها راه معرفی و یکی از راه های حمایت حفظ کپی رایت می باشد پس لطفا حقوق کپی رایت یکدیگر را رعایت کنیم . برخی وب سایت ها اقدام به ارائه قالب وردپرس رایگان می کنند. و ازای این خدمات رایگان کپی رایتی داخل قالب قرار میدهند که به عنون حمایتی از اونها باشه. حالا مونده که شما چجوری با این کپی رایت برخورد کنید.

مطلب پیشنهادی  سفارشی سازی صفحه ورود با کد

به منظور اینکه بتوانیم متن کپی رایت مترجم را حذف و یا ویرایش کنیم ابتدا باید این متن را درون وب سایت شناسایی و سپس دستخوش تغییرات کنیم برای یافتن این متن باید ساختار قالب ها را بدانیم به طور مثال در برخی از قالب ها این متن به صورت معمول در فوتر و یا پانوشت قرار دارد و در برخی دیگر در قسمت هوک های وردپرس .

1- بررسی فایل زبان قالب جهت ویرایش کپی رایت

روش اول ویرایش این متن یافتن آن در فایل زبان قالب می باشد ابتدا به پوشه زبان های قالب رفته سپس فایل مربوط به زبان فارسی را ویرایش کنید و در آن به دنبال متن کپی رایت و یا بخشی از آن باشید در صورتی که یافتید میتوانید اطلاعت خود را به آن اضافه کنید و در صورتی که این متن را پیدا نکردید باید از سایر روش های مجود استفاده کنید.

2- بررسی فایل فوتر قالب

روش دوم ویرایش فایل فوتر قالب می باشد توجه کنید که در بیشتر مواقع این متن های کپی رایت درون همین فایل از قالب وردپرس وجود دارد . این فایل را ویرایش کنید و به دنبال بخشی که متن کپی رایت را در خود جای دارد بگردید سپس ویرایش و اطلاعات خود را اضافه کنید.

3- بررسی فایل فانکشن برای حذف کپی رایت قالب

روش سوم یافتن این متن ها درون فایل توابع وردپرس یعنی فایل functions.php می باشد به طوری که در برخی از قالب ها برای ایجاد پیچیدگی در یافتن متن کپی رایت و یا استفاده از فانکشن و توابع مشخص این متن ها در فایل توابع موجود می باشد.

در صورتی که با روش های بالا موفق به یافتن متن فایل نشده اید به احتمال زیاد این متن به صورت ک شده وجود دارد . کد کردن و یا قفل گذاری بر روی متون به دلیل سوء استفاده برخی از سودجویان می باشد به صورتی که از قالب ها به عنوان قالب خود یاد می کنند و برای جلو گیری از این امر این روش پیچیده را استفاده می کنند.

و برای آنکه بتوانید این روش را شناسایی و ویرایش کنید باید بدانید که گاهی از موارد کد نشده و فقط در جای دیگری از قالب استفاده شده است به طور مثال در قالب های چند منظوره وردپرس به دلیل گستره بودن قالب توابع و ساختار زیادی در فایل های مختلف قرار دارد مانند پوسته چند منظوره بی تم که از چندین فایل توابع استفاده میکند باید درون این فایل ها جستجو کنید و یا درون هوک های وردپرس ذخیره شده است. اما در مورد کد گذاری شیوه کار به این صورت است که متن کپی رایت با کدر های مختلفی کد می شود و سپس در یک تابع مشخص ذخیره وبعد آن را در فوتر سایت فراخوانی میکنند البته برخی از برنامه نویسان یک کد جانبی دیگر نیز قرار میدهند که در صورت پاکسازی متن کپی رایت وب سایت از کار افتاده و یا یک متن دیگر در کپی رایت چاپ می شود.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن عکس در هدر وردپرس

برای حذف این سری از متن ها دو روش وجود دارد یک شناسایی و رمز گشایی این قفل ها است ، به طوری که برای رمزگشایی یا دیکد کردن باید از نرم افزار های خاص و یا وب سایت های با خدمات آنلاین استفاده کنید.در گاهی از موارد این رمزگشایی جوابگو نیست و همچنان کد متن کپی رایت غیر قابل ویرایش می باشد. رمزنگاری خای مختلفی از جمله Ioncube  برای کد کردن فایل های php وجود دارد و برای بازگردانی آنها از مهندسی معکوس استفاده می شود .

برای ویرایش هوک ها شما باید با این دستورات آشنایی داشته باشید ، در این روش کد کننده های مختلفی ممکن است قفل گذاری بر روی کد مورد نظر را انجام داد باشند. این کد کننده ها به احتمال خیلی زیاد در اینترنت موجود می باشد و کافی است که سرچ کنید ، در برخی از اسکریپت ها و قالب های خاص این کد کننده ها فرق میکنند که باید ماژول مربوط به آن در هاست شما فعال باشد به طور مثال کسانی که با whmcs کار کرده باشند میدانند که این اسکریپت نیاز به ماژول Ioncube دارد که بتواند دستورات نوشته شده در این اسکریپت را اجرا کند.

روش دوم برای این کار حذف و یا عدم نمایش متن در قالب می باشد برای این کار باید در فایل استایل خود دستور زیر را مطابق با قالب وارد کنید.

footer p {

display: none;

}

این خاصیت برای کلاس footer p که یک کلاس فرضی است در نظر گرفته شده است شما متن کپی رایت و قسمت مربوط را پیدا کنید سپس با استفاده از این دستور نمایش را مخفی خواهید کرد و دیگر در وب سایتتان نمایش داده نمی شود.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد روش های بالا جوابگو نیست و نویسنده قالب برای تمامی این روش ها چاره ای اندیشده است لطفا حقوق کپی رایت را رعایت کنیم تا بتوانیم در کنار هم بخوبی به کسب و کار بپردازیم .

کپی رایت یک محصول تنها روشی است که سایرین میتوانند از طراح و یا مترجم حمایت کنند. این نکته گفتنی است که ترجمه یک قالب زحمت زیادی دارد و تنها روش برای حمایت از مترجم حفظ حقوق کپی رایت می باشد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. فرهاد

    سلام
    یه روش دیگه هم هست
    قبل از تگ

    کد زیر رو با display:none مخفی کنین

    div style=”display:none;”>

    • علی غلامی

      سلام فرهاد عزیز
      اره به این روش هم میشه ولی فقط از دید کاربر مخفی میشه اما داخل سورس صفحه متنش موجوده
      با css میتونید کد زیر رو هم به آخر فایل style.css قالب اضافه کنید. (به جای copyright باید نام کلاس بخش کپی رایت رو جایگزین کنید)

      .copyright {
      display: none !important;
      }

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *