روش های مختلف افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

خانه / وبلاگ / هک وردپرس / روش های مختلف افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس
5 / 5
1
افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس
افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

روش های مختلف افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

5 / 5
1

بار گذاری فایل یکی از مشکلاتیست که تمام کاربران تقریبا با آن سر و کار دارند. مثلا هر فایلی را با هر حجمی نمیتوانند بارگذاری کنند امروز در این مقاله ما به این مشکل میپردازیم. شاید مشکل آپلود فایل با حجم زیاد را دیده باشید , به صورت پیش فرض وردپرس میزان آپلود فایل در وردپرس را بر اساس هاست شما تخمین میزند. در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید اقدام به افزایش حجم آپلود در وردپرس بپردازید با من در این مقاله آموزش وردپرس همراه باشید.
معمولا شما زمانی با این مشکل مواجه میشوید که میخواهید فایلی را بارگذاری کنید و به شما این ارور را می دهد که فایل مورد نظر شما دارای اندازه ی بیش از حد مجاز است.
در مرحله اول باید بدانید که چرا چنین موردی پیش می آید؟ این موضوع یکی از مشکلاتیست که برخی از وبمستران در رفع آن با مشکل مواجه میشوند. یکی از دلایل وجود این مشکل به دلیل مسائل امنیتی میباشد تا افراد نتوانند فایل حجیم مانند ویدئو های با حجم بالا را بارگذاری کنند ولی از این مورد هم نباید گذشت که 2 یا 5 مگابایت واقعا غیر منصفانه میباشد. حتما سوال شما اینست که در این صورت برای افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس چه باید کرد؟

افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس

ما برای این کار به شما 3 روش را معرفی میکنیم که شما با استفاده از آن ها میتوانید حجم بارگذاری فایل در وردپرس را افزایش دهید و این مشکل را رفع کنید:

  • افزایش حجم آپلود وردپرس با کمک تنظیمات داخلی سایت
  • کمک خواستن از هاستینگ
  • تنظیمات سرور

افزایش حجم بارگذاری به کمک تنظیمات سایت

در داشبورد وردپرس بخشی مربوط به رسانه ها وجود دارد که شما میتوان با مراجعه به آن بخش و با کمک آن مقدار بارگذاری را برای وسایت های چند کاربره تغییر دهید و اگر مشکل و محدودیتی وجود نداشته باشد اندازه ی آپلودها را تعیین کنید.

مطلب پیشنهادی  بیشتر کردن حجم آپلود در وردپرس از طریق php.ini

در خواست کمک از هاستینگ

امکان دارد شما در مرحله قبل نتوانید عدد مورد نظر خود را وارد کنید. این به این علت است که محدودیت هایی از سمت سرویس هاست شما وجود دارد. به همین علت است که بهترین راه حل این مشکل صحبت و تماس با آن هاست تا مشکلتان در افزایش حجم بارگذاری در وردپرس رفع شود.

تنظیم کردن سرور

بسیاری از سرور ها امکان ست کردن این موضوع را به شما میدهد اما شما برای افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس باید برخی موارد را بدانید و راجع به آن ها اطلاعات داشته باشید. ما این موارد را در ادامه به شما میگوییم:

 

POST_MAX_SIZE
VPLOAD_MAX_FILeSIZe
Memory_limit

شما برای رفع حجم بارگذاری فایل ها باید این سه مورد را تنظیم کنید که روش های حل این مشکل را ما در ادامه شرح داده ایم:

تغییر تنظیمات PHP در سی پنل

اگر شما از هاست لینوکس استفاده میکنید به سادگی میتوانید UI آن را تغییر دهید. برای انجام این کار روی گزینه ی select php version در پنل کلیک کنید.

سپس برروی گزینه ی switch to php options کلیک کنید.

در این مرحله شما میتوانید بخش های مربوط به حجم بارگذاری فایل را در این بخش یافته و آن را تغییر دهید و سپس تنظیمات خود را ذخیره کنید .

ایجاد فایل php.ini

یکی از فایل هایی که به صورت پیش فرض یکی از فایل های اساسی برای افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس است php.ini میباشد که بر روی سرور تنظیم میشود. به علت محدودیت هایی که وجود دارد احتمال اینکه این فایل موجود نباشد و شما آن را نیابید و نتوانید از آن استفاده کنید، وجود دارد. اما نگران نباشید شما میتوانید آن را ساخته و ویرایش کنید. اگر شما این فایل را ایجاد کردید کد های زیر را در آن قرار دهید.

upload_max_filesize = 12M
post_max_size = 13M
memory_limit = 15M

برخی از هاست ها برای اینکه تنظیمات را بخوانند احتیاج به suphp دارند . این مورد باید در htaccess. موجود باشد و اگر وجود نداشت کد زیر را در آن وارد کنید:

<IfModule mod_suphp.c>
suPHP_ConfigPath /home/yourusername/public_html
</IfModule>

ساخت یا تنظیم فایل user.ini

اگر مورد بالا جواب نداد معنی آن این است که تنظیمات عمومی وبسایت شما بسته است اما نگران نباشید شما میتوانید به جای آن فایل user.ini بسازید یا در صورت وجود آن را ویرایش کنید. به هاست وبسایت وارد شده و در روت فایلی با عنوان user.ini بسازید سپس قطعه کد زیر را در آن وارد کنید:

upload_max_filesize = 12M
post_max_size = 13M
memory_limit = 15M

ایجاد یا تنظیم فایل htaccess.

این فایل یک فایل پنهان و مهم است که شما میتوانید به کمک آن تنظیمات زیادی را انجام دهید. اول این فایل را در روت هاست بیابید و سپس کد زیر را در آن وارد کنید:

php_value upload_max_filesize 12M
php_value post_max_size 13M
php_value memory_limit 15M

چنانچه ارور داخلی سرور دریافت کردید یعنی سرور شما php را در حالت CGI اجرا میکند و امکان اینکار وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی  آپلود فایل های حجیم در وردپرس

استفاده از دستورلعمل ()ini_set در php

به آخرین تنظیمات همراه با هم میپردازیم. برای بررسی آن به هاست خود وارد شوید و فایل wp- config.php را یافته و سپس کد زیر را در آن وارد کنید:

;( 'ini_set( 'upload_max_size' , '12M@
;( 'ini_set( 'post_max_size', '13M@
;( 'ini_set( 'memory_limit', '15M@

تنظیمات NGinx

یک وب سرور فعال که با آپاچی قدیمی خوبی کار میکند NGinx است و بسیار بهتر و سریعتر از آپاچی است. بر روی این وب سرور برای افزایش حجم بارگذاری فایل در وردپرس به دنبال فایل php.ini بگردید و کد زیر را در آن وارد کنید:

{ ;http { client_max_body_size 13m

با این مواردی که ما در این مقاله ذکر کردیم شما میتوانید مشکل بارگذاری فایل با حجم بالا را رفع کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *