محافظت از تجارت آنلاین با وردپرس با 3 فاکتور مهم و قابل توجه

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / محافظت از تجارت آنلاین با وردپرس با 3 فاکتور مهم و قابل توجه
5 / 5
1
کسب و کار آنلاین با وردپرس
کسب و کار آنلاین با وردپرس

محافظت از تجارت آنلاین با وردپرس با 3 فاکتور مهم و قابل توجه

5 / 5
1

در این مقاله قصد بررسی سه فاکتور بسیار مهمی را که در راه اندازی یک وبسایت تجاری وردپرس تاثیر گذارند را داریم. سه فاکتور حق کپی رایت، علائم تجاری و اختراعات مواردی هستند که باید در کسب و کار آنلاین با وردپرس به آن ها توجه شود.

کسب و کار آنلاین با وردپرس با بررسی تفاوت های بین کپی رایت ، علائم تجاری و اختراعات

قبل از پرداختن به بررسی میزان تاثیر گذاری این سه فاکتور مقداری خود آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و تفاوت آن ها و مواردی از این قبیل را راجع به آن ها دریابیم.

حق کپی رایت: این فاکتور، فاکتوریست که مالکیت شما را نسبت به محتوای تولید شده ثابت میکند.

مثلا: شما سایتی را طراحی میکنید و برای جلوگیری از از تکثیر، تقلید و توزیع طرح های گرافیکی و یا محتوایتان توسط افراد دیگر برای کسب و کارآنلاین برای آن حق کپی رایت قرار دهید.

علامت تجاری: این فاکتور برای محافظت از نام، نام دامنه ، لوگو و از این قبیل موارد است نه مانند کپی رایت برای محافظت از محتوای شما و کاربرد آن در ارتباط با برندتان است.

اختراعات: محافظت از تجارت آنلاین با وردپرس در سطح گسترده توسط این فاکتور مقداری مشکل است. این فاکتور تکنولوژی و تجارت شما را مورد حفاظت قرار میدهد.

مطلب پیشنهادی  با موثرترین روش های بازاریابی و تبلیغات آنلاین آشنا شوید

چگونه از این حقوق برای وردپرس بهره مند شویم؟

همانطور که همه ما از موضوع سیستم مدیریت محتوای متن باز بودن وردپرس با خبر هستیم، باید بدانیم که همانطور که این ویژگی میتواند ویژگی خوبی باشد به همان مقدار ویژگی بدیست زیرا به راحتی میتوان قوانین وردپرس را به علت های زیر زیر پا گذاشت.

  • استفاده از امکانات رایگان هاست و دامنه برای راه اندازی وبسایت.
  • داشتن دسترسی به کدهای پلتفرم و تغییر آن ها با توجه به نیازهای خود.
  • معنای این که میتوان از تمامی امکانات وردپرس به صورت رایگان استفاده کرد این است که همه اشخاص میتوانند به استفاده از آن ها بپردازند اما قالب های موجود را فقط میتوان به صورت توسعه یافته دریافت کرد.
  • از یک قالب شما میتوانید در چند سایت استفاده کنید لازمه ی این کار فقط آن است که قالب ورردپرس خود را برای سایت مورد نظر سفارشی سازی کنید. آخرین مورد که برای کاربران وردپرس بسیار ضروری و مهم است این است که شما میتوانید سایت خودتان را برای هر منظوری که بخواهید ایجاد کنید زیرا در وردپرس افزونه ها و قالب ها دسته بندی های خاصی دارند.
  • مورد بعدی که مقداری باعث سردرگمی کاربران و توسعه دهندگان میشود این است که توسعه دهندگان برای محصولات هر قیمتی را که بخواهند در نظر میگیرند و این نکته را گوشزد میکنند که در صورت تهیه ی لایسنس میتوان از قابلیت ها و خود محصول استفاده کرد.
  • در صورت برخورد مشکل با افزونه و قالب نیازمند گرفتن لایسنس Gpl میباشید.
  • اگر شما مایل باشید میتوانید به صورت رایگان پشتیبانی و سایر خدمات را دریافت کنید.
  • شما حق این کار را که محصول خود را به فروش برسانید دارید. هر چند مطابق GPL کسی که آن را می خرد میتواند توزیع کند و به اشتراک بگذارد.
مطلب پیشنهادی  4 تکنیک موثر برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز (برای کاربران مبتدی)

توسعه دهندگان با مطالعه موارد در ارتباط با آن ها نگران میشوند اما آن ها باید تلاش کنند همراه تجارت آنلاین با وردپرس خود لایسنس هم برای حفظ محصولات و خدمات خود در نظر بگیرند.

آیا استفاده از کپی رایت در وردپرس ضروری است؟

با توجه به این موضوع که سایت های وردپرسی به صورت پیش فرض گزینه حق کپی رایت را در انتهای خود دارند از لحاظ تکنیکی شما نیازی به استفاده از حق کپی رایت جداگانه ندارید و ضروری نیست اما میتواند مفید باشد.

چه عناصری در وردپرس باید محافظت شوند؟

حالا نوبت به سوال بالا میرسید، واقعا چه عناصری نیازمند محافظت هستند؟ سه فاکتور مهمی که در تجارت آنلاین با وردپرس باید تحت محافظت قرار گیرند “لوگو، اسم سایت و شعار سایت” میباشند.

محتوا و تصاویر سایت

کپی رایت با افرادی که در این زمینه اقدام به کار غیر قانونی میکنند برخورد میکند و باید بگوییم که کپی رایت از هر دو بخش تصویر و محتوا پشتیبانی میکند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *