قوانین سئو در دنیا دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و قابل فهم

خانه / وبلاگ / آموزش بازاریابی اینترنتی / قوانین سئو در دنیا دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و قابل فهم
5 / 5
1
قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

قوانین سئو در دنیا دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و قابل فهم

5 / 5
1

اجتماع ملموس اما ناخواسته کاربران در کنار هم و در قلب فضای مجازی، تشکیل کمپین‌های حمایتی یا ایجاد موج اعتراضات و جریان بی‌سابقه شادی کاربران احتمالا در جهان فیزیکی نادر و ناشدنی باشد. دنیا دیجیتالی فرصتی شده تا کاربر به جای اطاعت بی‌چون و چرا به تفکر نقادانه روی آورد و خودش توانایی تحلیل مسائل را حتی از سنین پایین پیدا کند. فضای اینترنت تبدیل به اتاق فکری شده است که کاربر بتواند از هر نقطه دنیا در آن محصولات، خدمات یا اخبار دنیا را واشکافی کند و با چشم باز به یک نتیجه کلی برسد. در دهه 1990 تا حدود ده سال پیش تمام این اهداف با وجود سئو تحقق می یافت اما مدتی است که متخصصان دریافته اند برای محقق شدن اهداف خود به ابزارهای کمکی نظیر دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. ابزاری که مدتی است در زمره سئو قرار گرفته و پا به پای سئو به سمت تکامل حرکت می کند.

از سال 2004 به بعد تقریبا هر کمپانی تازه یا استارتاپی دریافت که نفس کشیدن در فضای اینترنت ملزومات خاصی به نام سئو دارد. سئو هم تشکیلات خاص خود را دارد که قطعا دیجیتال مارکتینگ بخشی از آن است. هر چند که دقیقا نمی توان گفت دیجیتال مارکتینگ بخشی از سئو است یا بالعکس اما با توجه به این که این دو حوزه کاملا مککمل یکدیگر هستند قبل از هر چیز باید با قوانین سئو در دنیا دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

به نمودار زیر توجه کنید. طبق این نمودار 71 درصد از کاربران اعلام کرده اند که قصد دارند در برنامه سئو خود بیش از قبل از مفهوم دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایند. این در حالی است که تنها 15 درصد کاربران عدم تمایل خود را نسبت به دیجیتال مارکتینگ نشان داده اند.

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ در پوسته دیجیتال مارکتینگ!

اگر تا الان مشغول به بازاریابی شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت بوده اید یا از هر راه دیگری به صورت آنلاین بازاریابی سایت خود را انجام می داده اید در واقع بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ را پیش برده اید. بازاریابی آنلاین فرآیندی است که در پوسته دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. بنابراین پیش از هر چیز باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ مفهوم خیلی گسترده تری نسبت به بازاریابی آنلاین است و تمام راه های تبلیغاتی نظیر تلویزیون یا ماهواره هم بخشی از دیجیتال مارکتینگ هستند!

مطلب پیشنهادی  4 راه ساده برای افزایش مشترکان خبرنامه سایت بدون استفاده از پاپ آپ

پیوند دیجیتال مارکتینگ و سئو!

همان طور که گفته شد سئو این روزها خیلی جامع تر شده است و اغلب سرویس دهندگان سئو در کنار خدمات خود بازاریابی و زیرشاخه های آن را نیز جای داده اند. اما قوانین سئو در دنیا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همان طور که به بازاریابی محتوا سایت خود اهمیت می دهید باید پا به پای آن در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. شبکه های اجتماعی یکی از راه های بالقوه مدیریت بک لینک ها برای وب سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی می باشد.

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

از این رو گفته می شود استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی باید مطابق با استراتژی سئو سایت باشد. یکی از بهترین راه ها برای این که به صورت همزمان در گوگل و شبکه هایی مثل اینستاگرام نتیجه بگیرید تولید و انتشار محتوا همزمان است. به علاوه مسائلی مثل بهینه سازی تصاویر در شبکه های اجتماعی یا بخشی به عنوان تعامل و تجربه کاربری آن ها مطرح می شود که در آینده آن ها را در دیجی وردپرس بررسی و مرور خواهیم کرد.

استراتژی های محتوا

تنها افزایش کیفیت محتوا یا تلاش برای تولید محتوا تازه برای داشتن یک سایت پربار کافی نیست. استراتژی های تولید محتوا هم بخشی مشترک در سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد که باید به آن ها توجه نمود. به این معنا که هر چه در یک سایت پیاده می شود باید در دیجیتال مارکتینگ هم پیاده شود؛ حال آن که رسانه شما یک شبکه اجتماعی باشد یا این که بخواهید از راه تبلیغات کلیکی کسب درآمد نمایید.

مطلب پیشنهادی  3 نکته برای بهبود شاخصه ارتباط در تبلیغات ادوردز

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

ترافیک پولی

بهره مندی از کمپین های پولی از هر نوعی که در گوگل متداول می باشند (مثلا سرویس گوگل ادوردز) مثل یک دارو تقویتی برای دیجیتال مارکتینگ است. ترافیکی از طریق پرداخت مبلغی از سمت وب سایت مقصد به دست می آید استراتژی قدیمی در سئو است؛ اما در دیجیتال مارکتینگ هم بسیار کاربرد دارد. از این رو بهتر است دو تیمی که سئو و مدیریت بک لینک های سایت و ترافیک غیرارگانیک را بر عهده دارند حتما در هفته جلسات متعددی با هم داشته باشند.

نرخ تبدیل

ترکیب نرخ تبدیل و تاکتیک های سئو در افزایش ترافیک ارگانیک سایت تاثیر چشمگیری دارند. اگر بتوانید کاربرپسند ترین نوع محتوا را با هدفگیری بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان تولید کنید آن گاه کاربران شما تبدیل به مشتریانی سودآور خواهند شد.

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

برندینگ و مدیریت اعتبار آنلاین

ORM یا مدیریت اعتبار آنلاین قانون دیگری در سئو است که همزمان باید در دیجیتال مارکتینگ دنبال شود. ORM یکی از اصول اولیه برند است. شبکه سازی یکی از نکات مهم در افزایش اعتبار آنلاین یک برند است. هر جا که مشتریان شما وجود دارند شما هم باید عرض اندام کنید. فرض کنید فروشنده یک قالب وردپرس هستید. باید ببینید اکنون کدام وب سایت ها نماینده بهتری برای عرضه محصولات شما هستند؟ شما می توانید در آن وب سایت برندتان را مطرح کرده و به این شکل به مدیریت اعتبار آنلاین خود بپردازید.

قوانین سئو در دیجیتال مارکتینگ

توسعه هماهنگ وب سایت

وب سایت ها باید با توسعه دهندگان هماهنگ باشند. پرداختن به سئو نسخه موبایل، بهینه سازی سرعت وب سایت وردپرسی یا بهینه سازی کد ها همه و همه بخش هایی هستند که توسط یک توسعه دهنده یا طراح سایت انجام می دهد. در دیجیتال مارکتینگ شما به توسعه سایت هماهنگ و مداوم نیاز دارید تا بتوانید اطلاعات به روزی در اختیار کاربران قرار دهید.

شما چه فکر می کنید؟

فکر می کنید در دنیا دیجیتال مارکتینگ چه موارد دیگری در سئو مطرح است و در چه مواردی باید حتما به اصول سئو در دیجیتال مارکتینگ توجه نمود؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *