آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

خانه / وبلاگ / میزبانی وب / آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp
5 / 5
1
نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp
نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

5 / 5
1

نصب وردپرس روی لوکال هاست یا همان سرور خانگی , برای سرعت بخشیدن به کار با وردپرس و ایجاد سایت وردپرس خود بسیار تاثیر گذار می باشد. از این رو ما نیاز به نصب وردپرس روی Localhost داریم . با من همراه باشید تا در این آموزش شما را با نحوه نصب وردپرس در لوکال هاست آشنا کنم.

نصب وردپرس روی لوکال هاست یعنی نصب کردن وردپرس روی کامپیوتر شخصی خود , توجه داشته باشید سایتی که روی localhost راه اندازی می شود فقط برای خود شما قابل نمایش است دیگر نمی توانند از طریق اینترنت وردپرس نصب شده روی لوکال یا کامپیوتر شما را ببینید.

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که , فایل ها و زبان برنامه نویسی وردپرس php می باشد که به صروت مستقیم در کامپیوتر ما قابل نمایش نیست. و ما برای اجرای آنها نیاز به نرم افزار مخصوص داریم تا این قابلیت را به سیستم خود اضافه کنیم.

برای نصب و اجرای وردپرس روی لوکال هاست دو نرم افزار قدرتمند داریم. نرم افزار ومپ سرور و نرم افزار زمپ سرور , فرقی نمی کند کدام را انتخاب کنید . کار هر دو برنامه ایجاد یک سرور محلی و خانگی می باشد. ما قبلا آموزش نحوه نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp را قرار دادیم روی سایت . در این آموزش وردپرس قصد داریم نحوه نصب Xampp را نصب وردپرس روی آن را با هم بررسی کنیم.

نحوه نصب WordPress روی Localhost و چرا وردپرس را روی لوکال نصب کنیم

دلیل نصب وردپرس روی لوکال این می باشد که ما بتوانیم برخی کارهای لازم را روی سیستم خود با سرعت بالایی انجام دهیم و وقتی کار به پایان رسید آن را روی هاست و سایت اصلی انتقال دهیم. برای مثال فرض کنید قصد دارید یک سایت شرکتی ایجاد کنید. شما می توانید کلیه عملیات لازم را با نصب وردپرس رو local خود پیش ببرید , صفحات سایت را درست کنید, محتوای لازم را وارد کنید و سایت را کامل تکمیل کنید. سپس سایت آماده شده را روی سایت اصلی و هاست منتقل کنید.

شاید جای سوال باشید که می توانیم روی همان هاست این کارها را بکنیم و چه نیازی به لوکال هاست می باشد. بله درسته اما سرعت عمل در لوکال هاست بالا می باشد. و از خیلی جهات بهتر است. مثلا زمان راه اندازی سایت ممکن است به اشتباه صفحه ای را ایجاد کنید و بعد پاک کنید. این عمل باعث خطای 404 در سایت شما می شود که از نظر سئو مشکل مشکل دارد. شاید هدف شما تست کردن باشد و چند قالب و افزونه مختلف نصب کرده و سپس پاک کنید, کلیه این عملیات روی لوکال با سرعت خیلی بالایی امکان پذیر هست تا هاست.

دانلود و نصب Xampp

فک می کنم توضیحات لازم رو در مورد لوکاهاست گفتم . در ادامه اقدام به دانلود نرم افزار زمپ سرور می کنیم . و با هم مراحل نصب نرم افزار رو پیش خواهیم رفت و در پایان اقدام به راه اندازی وردپرس می کنیم. برای دانلود نرم افزار به لینک دانلود xampp مراجعه کنید. توجه داشته باشید در صفحه دانلود نسخه های مختلفی از نرم افزار برای دانلود قرار داده شده. شما باید نسخه مخصوص به سیستم عامل خود را دانلود کنید. مثلا ( ویندوز 7 – ویندوز 8 – ویندوز 10 ) و یا شاید ( لینوکس – مک ) و ….

مطلب پیشنهادی  چگونه می توان سرعت لوکال هاست را بهبود بخشید

شروع نصب Xampp تصویری و قدم به قدم

بعد از دریافت نرم افزار روی فایل نصبی کلیک کنید تا مراحل نصب شرو شود. ابتدا صفحه ای شبیه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

در پایین این پنجره روی دکمه Next کلیک کنید. تا به مرحله بعدی نصب بروید. مرحله بعد را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست

در این مرحله کلیه گزینه های Xampp – server – program languages – tools باید تیک خورده باشند. و سپس روی Next کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست

در مرحله بعدی شما باید مسیر نصب Xampp را مشخص کنید . به صورت پیش فرض مسیر نصب روی کامپیوتر درایو C می باشد. اگر تمایل دارید در مسیر دیگری نصب شود می توانید مشخص کنید. و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

نصب وردپرس
نصب وردپرس روی لوکال هاست

نرم افزار در حال نصب می باشد. موقع نصب زمپ سرور سعی کنید به اینترنت متصل باشید , ممکن به برخی فایل ها نیاز باشد تا زمپ به صورت خودکار از سرور اصلی دریافت کند.

نصب وردپرس روی لوکال هاست
آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

نصب برنامه Xampp به پایان رسیدو روی دکمه Finish کلیک کنید. بعد از زدن دکمه فینیش پنجره ای شبیه به تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

آموزش نصب وردپرس
نصب وردپرس روی لوکال هاست

در این بخش از شما سوال میپرسه که آیا می خواهید Xampp را اجرا کنید یا نه. روی Yes کلیک کنید تا برنامه Xampp نصب شده اجرا شود.

نصب وردپرس
نصب وردپرس

تصویر بالا مربوط به محیط زمپ سرور ما می باشد. فعلا کار تمام نشده , برای فعال کردن رمپ ما به دو مورد Apache و Mysql نیاز داریم. برای فعال کردن این دو گزینه جلوی هر کدوم دکمه Start وجود دارد . روی استارت کلیک کنید تا دو گزینه آپاچه و اس کیو ال شود. بعد از فعال شدن رنگ پس زمینه آنها سبز رنگ می شود و درکمه start به stop تغییر می کند. به صورت تصویر حالت فعال را مشاهده کنید.

نصب وردپرس
نصب وردپرس

همان طور که مشاهده می کنید من دو گزینه مورد نیاز برای اجرای درست زمپ را فعال کردم. حالا باید بریم سراغ مرورگر تا وارد مسیر لوکال هاست بشیم. برای این کار مرورگر خود را اجرا کنید مثل فایرفاکس / کروم و … در بخش آدرس سایت باید localhost نوشته و اینتر بزنید. با این کار باید صفحه ای مثل تصویر زیر برای شما ظاهر شود.

نحوه نصب وردپرس
آموزش نصب وردپرس

خب صفحه ای که مشاهده می کند مربوط به فایل های پیش فرض Xampp می باشد.  حال ما باید مسیری که فایل های اصلی آنجا قرار می گیرند تا نمایش داده شوند را پیدا کنیم. یعنی مسیری که قرار است وردپرس را آنجا قرار بدیم تا نمایش داده بشه.

ما در این آموزش Xampp را در درایو C نصب کردیم. پس باید وارد درایو C بشیم . داخل این درایو یک پوشه به نام xampp وجود دارد. وارد این پوشه بشید , خب داخل این پوشه تعدادی فایل و تعدادی پوشه وجود دارد. دنبال پوشه ای به اسم htdocs باشید. وارد پوشه htdocs بشید. خب مسیری که ما نیاز داریم همین پوشه اچ تی داکس می باشد. داخل این پوشه چندین فایل وجود دارد که فایل های پیش فرض زمپ می باشند. کلیه فایل های داخل پوشه htdocs را حذف کنید. چون فایل های مهمی نیستند و به آنها هیچ احتیاجی نداریم.

نصب وردپرس روی localhost
نصب وردپرس روی localhost

شروع نصب وردپرس روی لوکال هاست Xampp تصویری و قدم به قدم

ابتدا اقدام به دانلود وردپرس کنید. بعد از دریافت فایل WordPress یک فایل زیپ هست که شما دانلود کردید. فایل زیپ را از حالت زیپ خارج کنید. بعد از خارج کردن از حالت زیپ شما یک پوشه به اسم wordpress خواهید داشت. وارد این پوشه بشید کلیه فایل های داخل پوشه را کپی کنید و ببرید داخل پوشه htdocs قرار بدید.( یعنی باید فایل های وردپرس را داخل پوشه htdocs  قرار بدیم ).

مطلب پیشنهادی  آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل

سپس بین فایل هایی که داخل پوشه htdocs کپی کردید دنبال فایلی به نام wp-config-sample.php باشید. باید این فایل را تغییر نام بدید به wp-config.php که فایل مهمی در وردپرس محسوب میشه.

نصب وردپرس روی localhost
نصب وردپرس روی localhost

بعد از تغییر نام همان فایل wp-config.php را داخل یک ویرایشگر متن مثل نت پد  ( Notepad ) باز کنید. داخل این فایل باید اطلاعات مربوط به دیتابیس را وارد کنیم. ( دیتابیس مهم ترین بخش هر سایتی می باشد. کل اطلاعات یک سایت روی دیتابیس ذخیره می شود. )

در تصویر زیر من فایل wp-config.php را در حالت ویرایش با Notepad باز کردم. بخش هایی که ما باید ویرایش کنیم را با فلش مشخص کردم.

نصب وردپرس روی localhost
آموزش نصب وردپرس روی localhost

حال باید اطلاعات دیتابیس خودمون را به جای نوشته های پیش فرض وردپرس وارد کنیم. من در تصویر زیر اطلاعات را جایگزین کردم. شما هم دقیقا همین موارد را عینا تغییر داده و فایل را باز زدن ctrl + s ذخیره کنید.

نصب وردپرس روی localhost
نصب وردپرس روی localhost

این اطلاعات دیتابیس را از کجا آوردیم ؟!

ما زمان نصب وردپرس به اقدام به ایجاد یک دیتابیس کنیم تا اطلاعات مربوط به دیتابیس را در فایل کانفیگ ورپرس بنویسیم. اما دلیل اینکه اینجا دیتابیس درست نکردیم این بود که Xampp به صورت پیش فرض یک دیتابیس خالی دارد و ما از اطلاعات اون استفاده کنیم.

گزینه DB_NAME : این گزینه برای نام دیتابیس می باشد. به صورت پیش فرض نام دیتابیس ما Xampp می باشد.

گزینه DB_USER : این گزینه برای نام کاربردی دیتابیس می باشد. به صورت پیش فرض root می باشد.

گزینه DB_PASSWORD : این گزینه هم برای رمز نام کاربری دیتابیس می باشد. پیش فرض رمز ندارد. برای همین خالی گذاشتیم.

توجه داشته باشید ما در این بخش از اطلاعات پیش فرض و دیتابیس آماده Xampp استفاده کردیم. ما می توانیم یک دیتابیس با نام دلخواه ایجاد کنیم . فقط نام کاربری برای همه دیتابیس ها در زمپ root می باشد. و رمز هم برای همه دیتابیس ها خالی خواهد بود.

بعد از اینکه اطلاعات دیتابیس را داخل فایل کانفیگ قرار داده و فایل را ذخیره کردید. مجدد وارد مرورگر خود شده و در آدرس بار localhost را تایپ کرده و اینتر بزنید. این بار به جای اطلاعات Xampp با مراحل نصب وردپرس مواجه خواهید شد.

مراحل راه اندازی وردپرس تصویری و گام به گام

در صفحه اول نصب وردپرس صفحه ای شبیه به تصویر زیر را شماهده خواهید کرد. این صفحه مربوط به زبانم سایت شما می باشد. وردپرس اکثر زبان های دنیار را پشتیبانی می کند. شما زبان فارسی را انتخا کرده و روی ادامه کنید.

نصب و راه اندازی وردپرس

در مرحله بعد راه اندازی وردپرس که مثل تصویر زیر می باشد. ابتدا باید یک عنوان برای سایت خود انتخاب کنیم. سپس یک نام کاربردی و رمز برای سایت خود تعریف کنیم. در ادامه باید یک ایمیل وارد کرده و روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنیم.

نصب وردپرس فارسی

بعد از زدن گزینه راه اندازی وردپرس عملیات نصب انجام خواهد شد و شما به صفحه ورود به مدیریت وردپرس منتقل خواهید شد. که با یوزر و پسووردی که در مرحله قبل انتخاب کردید می توانید وارد مدیریت سایت خود شده و آن را مدیریت کنید.

خسته نباشید , مراحل نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp با پابان رسید. اگر این مقاله برای شما مفید بوده با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

3 دیدگاه

  1. احمدی

    بسیار مطلب مفید و آموزنده ای بود . با سپاس از شما

  2. دانلود آهنگ جدید

    سلام آموزش مفید بود مرسی از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *