هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب

خانه / وبلاگ / میزبانی وب / هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب
5 / 5
1
هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب
هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب

هاست چیست و نحوه انتخاب هاست خوب

5 / 5
1

هاست به انگلیسی Host که معنای این واژه میزبان می باشد . همه وب سایت های دنیا برای نمایش به یک وب هاستینگ نیاز دارند. Hosting یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه متصل به اینترنت می باشد تا کابران در هر لحظه از شبانه روز به فایل های روی آن هاست دسترسی داشته باشند. پس برای راه اندازی وب سایت باید یک هاست خوب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هاستینگ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

برای راه اندازی سایت در ابتدا به دو چیز نیاز داریم یکی هاست که در این مقاله توضیح داده میشه و یه مورد دامین که قبلا در مطلب دامنه چیست و نحوه انتخاب دامین توضیحات لازم در مورد آن داده شده حتما مطالعه کنید.

هاست چیست و نحوه انتخاب بهترین هاست

همان طور که در بالا توضیح داده شده هاست یک کامپیوتر هست , این کامپیوتر سرور نامیده میشود . هاست دارای یک فضای دلخواه می باشد که محیطی را برای قرار دادن فایل های سایت شما روی آن تدارک دیده است. با یک مثال ساده بخوام توضیح بدم. به این صورت در نظر بگیرید یک گوشی موبایل تهیه کرده اید که فضای کافی برای قرار دادن فایل های تصویری , فیلم و موسیقی روی آن ندارد حال شما مجبور هستید یک رم RAM برای گوشی خود تهیه کنید که فضای انتخابی دلخواه می باشد مثلا یک رم 8 گیگ تهیه می کنید , حال قادر خواهید بود تا 8 گیگ فایل روی حافظه خود قرار بدید و هر لحظه که تمایل داشتید فایل ها را باز کنید.

دقیقا هاست به این شکل می باشد مکانی برای قرار دادن فایل ها روی آن جهت نمایش برای کاربران سایت. با این تفاوت که هاست برای همیشه خریداری نمی شود . وب هاستینگ به مدت دلخواه اجاره می شود و بعد از اتمام زمان اجاره باید مجددا تمدید شود. حال ما دو اصطلاح سرور و هاست داریم که من می تونم به این شکل توضیح بدم سرور را کامپیوتر در نظر بگیرید و هاست را هارد . خب الان کامپیوتر خودتون رو در نظر بگیریدمیشه یه سرور و هادرش که میزارن فضای مشخصی داره میشه هاست.

مطلب پیشنهادی  انتقال سایت وردپرس از لوکال به هاست
 هاست
هاست

انواع هاست همراه با معایب و مزایا

هاست ها دارد دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز می باشد که شرکت های زیادی در حال حاظر خدمات هاست ارائه میدهند. به طور کلی همه شرکت ها هر دو حالت را دارند و شما بنا به نیاز خود می توانید هر کدا از آنها را انتخاب کنید. البته در ادامه توضیح میدم که ما به کدام یک از این موارد نیاز داریم.

هاست لینوکس

هاستینگ با سیستم عامل linux می تونه انتخاب خوبی برای میزبانی سایت شما باشد. لینوکس قادر به اجرای زبان های برنامه نویسی html , js , php می باشد . در این میان ویندوز هم php را ساپورت می کند اما لینوکس خیلی بهتر تر می تواند زبان برنامه نویسی پی اچ پی را اجرا کند. در حال حاظر اکثر وب سایت های ایرانی و حتی کل دنیا از سیستم عامل LINUX استفاده می کنند. وب سرویس های لینوکسی دارای سرور Apache ( آپاچی ) می باشند که مختص نرم افزار متن باز یا به اصطلاح opensource می باشد.

هاست ویندوز

هاستینگ با سیستم عامل windows قادر به اجرای زبان های برنامه نویسی asp , php , js , html می باشد , بالا اشاره کردم ویندوز هم زبان php را پشتیبانی می کند اما نه به خوبی لینوکس. اگر وب سایت شما با زبان برنامه نویسی php می باشد ویندوز انتخاب خوبی نیست. همچنین در هاست ویندوز زبان asp که توسط مایکروسافت ارائه شده پشتیبانی می شود که روی لینوکس قابل اجرا نیست. سایت های اندکی در جهان با زبان asp نوشته شده اند. وب سرورهای Windows قدرت گرفته از IIS می باشد . سرور آپاچی را می توان روی ویندوز نصب کرد و آی آی اس را نمی توان روی لینوکس پیاده سازی کرد.

مطلب پیشنهادی  آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست با Xampp

از نظر قیمت هاست از نوع لینوکس به دلیل OprnSource بودن ارزانتر از هاست های ویندوزی می باشد , ویندوز به دلیل متن باز نبودن دارای لایسنسن می باشد که باید خریداری شود به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به لینوکس دارد.

قدرتمند ترین پنل های هاستینگ در حال حاظر سی پنل و دایرکت ادمین می باشد که بر پایه php و مخصوص هاست های لینوکسی می باشد و این یک دلیل دیگه برای اینکه ما بهتره از لینوکس استفاده کنیم.

 هاست خوب
هاست خوب

برای انتخاب یک هاست خوب باید چه مواردی در نظر گرفته شود ؟

1- انتخاب نوع هاست ما پیشنهاد می کنیم لینوکس باشد.

2- از شرکتی هاست تهیه کنید که معتبر و سابقه کاری بالایی داشته باشد.

3- سرعت هاست خیلی مهم است که در بارگذاری سایت شما تاثیر زیادی دارد.

4- امنیت هاست باید بالا باشد چرا که مهم ترین بخش از امنیت سایت شما را وب سرور شما تامین می کند.

5- از شرکتی Host تهیه کنید که دارای پشتیبانی خوبی باشد.

6- هاست ممکن است قطع و وصلی زیادی داشته باشد از شرکت های بزرگ هاست تهیه کنید تا این مشکل را نداشته باشید.

7- در ابتدا نیازی نیست هزینه زیادی برای هاست پرداخت کنید به اندازه نیاز خود منابع هاست را انتخاب کنید. بعدا قابل ارتقا می باشد.

8- و …

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد برخی نکات مهم محسوب میشن که زمان خرید هاست باید حواستونبه این موارد باشه. از شرکت های با تجربه با سبقه کاری بالا هاست خریداری کنید. هرگز زمان خرید هاست به قیمت توجه نکنید برخی شرکت های تازه کار خدمات فروش هاست را به دلیل جذب مشتری در اوایل هاست های بی کیفیت را با قیمت های پایین و ارزان ارائه می کنند. سعی کنید کمی بیشتر هزینه کنید ولی یه هاست خوب تهیه کنید

امیدوارم مواردی که در مورد وب سرور و هاست گفته شد بتونه به شما کمک کنه تا بتونید هاست خوب تهیه کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. طراحی سایت مشهد

    اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *