آموزش وردپرس نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp

خانه / وبلاگ / میزبانی وب / آموزش وردپرس نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp
5 / 5
1
نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش وردپرس نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp

5 / 5
1

اگرچه تمام کاربران، وردپرس را برای راه اندازی یک وب سایت در فضای اینترنت، استفاده می کنند، اما در برخی مواقع (به ویژه در اولین گام های ساخت وب سایت) نیازی نیست، تمام کارها در اینترنت انجام شود. به همین منظور، بسیاری از طراحان، ترجیح می دهند ویرایش های اولیه را در فضای محلی کامپیوتر خودشان یا همان لوکال هاست انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با نصب وردپرس روی لوکال هاست با دیجی وردپرس همراه باشید…

قبل از هر چیز باید بسته نصبی وردپرس را از سایت وردپرس فارسی دریافت کنید. به این منظور از اینجا وارد سایت وردپرس فارسی شده و مانند شکل زیر روی دکمه آبی رنگ، کلیک کنید تا بسته نصبی و فشرده وردپرس دانلود شود. یا از طریق سایت دیجی وردپرس به بخش دانلود وردپرس مراجعه کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 26

با نصب وردپرس روی لوکال هاست ، دیگر نیازی به اینترنت ندارید و می توانید تمام کارهای لازم برای ساخت،‌ ویرایش و تست سایت را در کامپیوتر شخصیتان انجام دهید. می پرسید چطور؟ نرم افزارهایی وجود دارند که نقش سرور را برای شما بازی می کنند. معروفترین نرم افزارها در این زمینه، زمپ سرور یا ومپ سرور هستند. ما اینجا با ومپ کار خواهیم کرد. بنابراین اولین گام برای نصب وردپرس روی لوکال هاست ، دانلود و نصب این نرم افزارهاست. همین الان یکی از این نرم افزارها را از طریق لینک های زیر از سایت های سازنده، دانلود کنید:

ومپ 

زمپ

پس از دانلود نرم افزار ومپ، فایل آن را اجرا کنید. نصب این نرم افزار، بسیار ساده است و اگر با نصب نرم افزار در ویندوز آشنا باشید،‌مطمئنا نصب ومپ هم برای شما بسیار راحت خواهد بود، اما باز هم آن را به کمک تصاویر واضح تر خواهم کرد.

1- روی فایل نصبی برنامه ومپ سرور، دوبار کلیک کنید که در این صورت با صفحه‌ی زیر مواجه خواهید شد که از شما می خواهد زبان نصبی را انتخاب کنید. ما نیازی به تغییر زبان نداریم، بنابراین کافیست روی گزینه OK کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

2- درمرحله بعد، مثل هر برنامه دیگر، باید قوانین این برنامه را بپذیرید. بنابراین گزینه “I accept” را انتخاب کرده و Next را بزنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

3- مرحله بعد اطلاعاتی در مورد نصب ومپ سرور و برنامه های جانبی مورد نیاز به شما می دهد. باز هم Next را بزنید.نصب وردپرس روی لوکال هاست

4- مرحله بعد، مسیر نصب ومپ را نشان می دهد که می توانید مسیر دلخواه خود را انتخاب کنید، هرچند نیازی به تغییر نیست، بنابراین باز هم گزینه Next را بزنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

5- حالا نوبت به نصب و کپی شدن فایل ها رسیده است، بنابراین فرصت خوبی است تا قبل از سرد شدن قهوه یا چایتان، آن را بنوشید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

ممکن است در این مرحله، در مورد برنامه های پیش فرض موردنیاز از شما سوال شود. مثلا سیستم از شما در مورد مرورگری که قرار است ومپ سرور از آن استفاده کند، از شما سوال می پرسد. همانطور که می دانید مرورگر پیش فرض ویندوز، اینترنت اکسپلورر است که حالا دیگر تقریبا هیچ یک از ما به دلیل ناکارآمدی از آن،‌ استفاده نمی کنیم! برنامه از شما سوال می کند آیا می خواهید با همین مرورگر پیش فرض کار کنید یا تمایل دارید مرورگری که خودتان در ویندوز نصب کرده اید را استفاده کنید. با زدن دکمه Yes می توانید مرورگر دلخواه خود را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی  نحوه بک آپ گرفتن از طریق cpanel

نصب وردپرس روی لوکال هاست

برنامه دیگری که می توانید آن را تغییر دهید، ویرایش کننده کد است. برنامه پیش فرض ویندوز در این مورد، نوت پد است، اما من به شما پیشنهاد می کنم تا از برنامه های پیشرفته تر مانند نوت پد پلاس استفاده کنید. این برنامه در عین حال که ساده بوده، اما بسیار کاربردی است.
نصب وردپرس روی لوکال هاست

6- وقتی عملیات نصب به پایان رسید، روی گزینه Finish کلیک کنید. حالا ومپ سرور روی کامپیوتر شما نصب شده است.

7- حالا باید ومپ سرور را اجرا کنید. به این منظور، در منوی استارت wamp را جستجو کنید و سپس از نتایج جستجو، برنامه wampserver را انتحاب کنید. با اینکار، ومپ سرور شروع به اجرا می کند. مراحل اجرا شدن ومپ سرور را می توانید از تسک بار پایین صفحه‌، دنبال کنید. در ابتدای اجرای برنامه، آیکون ومپ سرور به صورت خاکستری است، سپس نارنجی می شود و در نهایت سبز می شود. آیکون سبز رنگ نشان دهنده آماده بودن ومپ سرور است.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

8- حالا وقت آن رسیده تا ومپ سرور را برای راه اندازی سایتمان استفاده کنیم. به این منظور، مرورگری که در قسمت نصب ومپ سرور انتخاب کردید را باز کنید (چون من مرورگر کروم را انتخاب کرده بودم، اینجا هم از کروم استفاده می کنم). حالا در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید: localhost

با اینکار، یک صفحه پیش فرض که در ریشه ومپ سرور قرار دارد، باز می شود.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که سرور شما چه محلی باشد (لوکال هاست) و چه روی اینترنت باشد، همیشه یک دایرکتوری ریشه دارد که فایل های داخل آن، سایت شما را می سازند. شما باید تمام فایلهای سایت خود را در این دایرکتوری قرار دهید. این دایرکتوری در سرورهای مختلف،‌ نام های متفاوتی دارد. در سرورهای محلی یا همان لوکال هاست ها، این دایرکتوری به صورت root یا www مشخص می شود. در حالیکه در سرورهای اینترنتی مانند دایرکت ادمین یا سی پنل، معمولا با public_html مشخص می شود.

صفحه ای که ظاهر شد (عکس بالا)، نشان دهنده فایل هایی است که به طور پیش فرض در دایرکتوری ریشه ومپ سرور قرار دارند. فولدر ریشه که در ومپ سرور با نام www ظاهر می شود‌، در مسیر اصلی برنامه قرار دارد. با نگاه به شکل زیر، به خوبی متوجه منظور من خواهید شد.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

9- اکنون باید فایل فشرده ای که در ابتدا از سایت وردپرس فارسی،‌ دانلود کردیم در پوشه ریشه، از حالت فشرده،‌ خارج کنیم. قبل از این کار.‌ابتدا لازم است تمام فایل های درون فولدر www را پاک کنید (فایل هایی که در شکل بالا دیده می شود) تا تداخلی پیش نیاید. سپس فایل فشرده شده وردپرس را درون فولدر www اکسترکت کنید. توجه کنید که وقتی فایل دانلود شده را اکسترکت می کنید، یک فولدر به نام wordpress ایجاد می شود. اما شما باید فایل های درون این پوشه را در پوشه www قرار دهید نه خودش را. شکل زیر، فایل های پوشه wordpress را در پوشه www ومپ سرور نشان می دهد.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

10- حالا دوباره مرورگر خود را باز کرده و همان عبارت localhost را در نوار آدرس، تایپ کنید. یادتان باشد localhost همیشه محتویات پوشه www را اجرا می کند. صفحه ای مانند شکل زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی  هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

نصب وردپرس روی لوکال هاست 5

11- همانطور که در شکل بالا می بینید به چند پیش نیاز احتیاج دارید که شماره گذاری شده اند. یکی از این پیش نیازها، نام پایگاه داده است، سایر موارد ثابت هستند و در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. اما برویم سراغ نام پایگاه داده. یادتان نرود وقتی صحبت از پایگاه داده می شود، به phpmyadmin نیاز دارید؛ مکانی که در آن با پایگاه داده سروکار خواهید داشت. برای ورود به phpmyadmin، یک تب جدید باز کرده و تایپ کنید:

localhost/phpmyadmin

با اینکار پنجره ی جدیدی باز می شود که از شما درخواست نام کاربری و رمزعبور می کند. در قسمت نام کاربری تایپ کنید root اما قسمت رمز عبور را خالی بگذارید. دکمه Go را بزنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 8

12- حالا با صفحه زیر مواجه خواهید شد که شمای کلی phpmyadmin را نشان می دهد. برای ساختن یک پایگاه داده روی گزینه Database کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

13- در صفحه ظاهر شده، یک نام دلخواه را برای پایگاه داده خود وارد کنید و سپس گزینه create را بزنید. این نام را به خاطر بسپارید زیرا باید آن را در مراحل بعد وارد کنید.
نصب وردپرس روی لوکال هاست 52

14- به صفحه نصب وردپرس (مرحله 10) بازگردید. روی گزینه «بزن بریم» کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 5

15- حالا فیلدهای موردنیاز را دقیقا مانند شکل زیر کامل کنید. توجه کنید که اولین فیلد، باید نامی که در مرحله 13 برای پایگاه داده خود انتخاب کردید، وارد کنید. (ما در مرحله قبل، پایگاه داده خود را با نام digiwp ساخته بودیم). پس از آن، گزینه «فرستادن» را کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 888

16- در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. گزینه «اجرای نصب» را بزنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

17- در این مرحله باید اطلاعات لازم را وارد کنید. در فیلد «عنوان سایت» باید نامی برای سایت خود وارد کنید. در فیلدهای بعدی، به ترتیب نام کاربری و رمزعبور دلخواه خود را وارد کنید. فیلد بعدی، ایمیلی است که باید به عنوان مدیر سایت وارد کنید تا اطلاعیه های مربوط به سایت به آن، ارسال شود. در نهایت گزینه «راه اندازی وردپرس» را بزنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 11

18- به وردپرس خوش آمدید! سایت وردپرس شما راه اندازی شد. حالا صفحه پیشخوان وردپرس که همان صفحه مدیریت سایت است برای شما باز می شود. توجه کنید هر زمان که ومپ سرور، روشن باشد، با تایپ localhost/wp-admin در نوار آدرس مرورگر خود می توانید به پیشخوان سایت خود وارد شوید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 11

19- همانطور که گفتم، صفحه پیشخوان، صفحه ای است که از طریق آن می توانید سایت خود را مدیریت کنید. در واقع این پشت صحنه سایت (backend)  است و چیزی نیست که کاربران می بینند، برای مشاهده صفحه اصلی سایت (frontend)، موس را روی نام سایت نگه دارید و از منوی ظاهر شده، گزینه «نمایش سایت» را انتخاب کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 11

20- سایت شما به صورت زیر به کاربران نمایش داده خواهد شد. همانطور که می بینید آدرس این صفحه localhost است.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 11


خسته نباشید! به پایان آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست رسیدیم. در این آموزش، سعی کردم به طور کامل و دقیق، تمام مراحل را برای شما توضیح دهم. امیدوارم که به خوبی از پس نصب وردپرس روی لوکال هاست برآمده باشید، اما به هر دلیلی مشکلی برایتان پیش آمد، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *