افزایش سفارشات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس با بدست آوردن متوسط بهای فروش

خانه / وبلاگ / آموزش ووکامرس / افزایش سفارشات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس با بدست آوردن متوسط بهای فروش
3 / 5
2
افزایش سفارشات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس
افزایش سفارشات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس با بدست آوردن متوسط بهای فروش

افزایش سفارشات در فروشگاه اینترنتی ووکامرس با بدست آوردن متوسط بهای فروش

3 / 5
2

اولین معیاری که برای اندازه گیری میزان موفقیت تجارت الکترونیکتان به ذهنتان می آید چیست؟ موقعی که از یک تاجر اینترنتی راجع به این موضوع سوال میشود اولین پاسخی که میدهد این است که مشغول به صحبت درباره نرخ تبدیل میشود. آری درست که میتوان یکی از معیار ها را نرخ تبدیل فروشگاه دانست اما بهترین و مهم ترین و اولین معیار در تمام مواقع نیست. حتما میپرسید پس بهترین معیار چیست؟ بهترین معیاری که برای تجارت اینترنتی شما میتوان در نظر گرفت متوسط بهای فروش و چگونگی دستیابی به مشتری در ووکامرس است. با مقاله آموزش ووکامرس برای افزایش فروش همراه باشید.

افزویش فروش با متوسط بهای فروش در ووکامرس

مفهوم نرخ تبدیل

شما برای اندازه گیری نرخ تبدیل دراکثر مواقع
از عملیات زیر استفاده میکنید:

نرخ تبدیل=(تعدادفروش/تعداد کل بازدید)×۱۰۰

در این حالت نتیجه بالای 3% بسیار عالی است!
شما خواهان درصد بازدیدها در نتیجه یک فروش برای سایت تان هستید (برخی از سایت ها از “بازدیدهای خاص”، به جای “کل بازدیدها “ استفاده میکنند اما آنالیزور گوگل با “کل بازدید” سروکار دارد). اگر شما می خواهید پیشرفته تر حرکت کنید می توانید بازدید کننده واجد شرایط را در نظر بگیرید(مثلا: شامل بازدیدی که صرفا” به صفحه کار یا شغل شما می رسد).

نکته ای که در این مورد قابل توجه است این است که در هر صورتی شما نمیتوانید یک معیار قابل اعتماد برای میزان خرید ها یا بازدید های محصولتان داشته باشید. مثلا متوسط بهای فروش در ووکامرس در حالت تبدیل 1 از 3 ((یعنی ۱نفر از ۳ نفر خرید کند) 33% میباشد!
تعدادی از فروشگاه های اینترنتی برای به دست آوردن نرخ تبدیل یا متوسط بهای فروش در ووکامرس اندازه های نمونه ای ( تعدادی از سفارشها و بازدیدها) را استفاده میکنند اما این موارد چندان بزرگ نیستند تا بتوانیم از آن ها معیار های قابل قبول و با ارزشی به دست بیاوریم .

مطلب پیشنهادی  چاپ صورت حساب خرید در ووکامرس به صورت PDF

بهای متوسط فروش

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا فروشگاه شما به عنوان یک فروشگاه جدید باید روی متوسط بهای فروش در ووکامرس متمرکز شود؟ این مورد صحیح است که این معیار میتواند معیار خوبی برای کنترل و مراقبت از تجارت شما باشد اما در این میان الگو های دیگری هم برای اندازه گیری موفقیت فروشگاه تان و برای بهبود علاقه مندی به فروشگاه و رشد آن وجود دارد که شما میتوانید بر روی آن ها تمرکز کنید.

ما امروز در این مقاله میخواهیم به بررسی معیار متوسط بهای فروش در ووکامرس که به صورت زیر به دست می آید بپردازیم:

(AOV(Average Order Value =کل درآمد فروشگاه/کل سفارشات فروشگاه

میتوان گفت علت آن که تمام فروشگاه اعم از کوچک و بزرگ و جدید و قدیم بر روی معیار متوسط سفارش تمرکز کنند این است که از این طریق میتوان آن را معیار مفید و معقولی دانست که حتی قادر به این است که در نمونه های کوچک هم با چند استراتژی ثابت شده، بهبود یابد.

معیاری که شما میتوانید با تمرکز به روی آن داشتن شناخت کامل نسبت به آن میتوانید بر روی تبلیغات اولیه فروشگاه و بازاریابی تان تمرکز کنید و از این طریق سفارشات فروشگاهتان را افزایش دهید. موضوعی که خطر بسیاری برای تجارت شما دارد عدم تلاش بسیار برای جذب مشتری بیشتر و به دنبال آن سفارش بیشتر است!! که این موضوع موقعی رخ میدهد که در موقع شروع ارزش چرخه عمر(دوام و استمرار) مشتری را یا مشتریانی که مکرر از شما خرید می کنند را نشناسید.

مطلب پیشنهادی  نحوه راست چین و چپ چین کردن در ووکامرس

سرمایه گذاری مضاعف شما روی متوسط بهای فروش در فروشگاه ووکامرس برای تجارتتان موقعی میتواند خطرناک باشد که شما هیچ برنامه ای برای مشتریان موجود یا در رابطه با دیگران ، نداشته باشید و یا روی اکتساب مشتری که بخشی از استراتژی رشد است سرمایه گذاری سنگینی بکنید.

چگونه بهای متوسط فروش را بدست می آورید؟

حتما میپرسید که چطور متوسط بهای فروش فروشگاه خود را بدست بیاوریم؟ به سادگی شما با مراجعه به Google Analytics یا سرویس های مانند آن میتوانید به آسانی متوسط بهای فروش فروشگاهتان را بدست بیاورید البته از این نکته غافل نشوید که این موضوع نیازمند تحلیل منظم و همیشگی و صرف وقت زیادی میباشد تا بتوانید فروش فروشگاه اینترنتی خود را از این طریق افزایش دهید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *