بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و علل استفاده از آن

خانه / وبلاگ / آموزش ووکامرس / بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و علل استفاده از آن
5 / 5
1
بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس
بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس

بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و علل استفاده از آن

5 / 5
1

وقتی یکی از مشتریان تصمیم دارد از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند در راستای خریدش فروشگاه شما باید چند ایمیل برای او ارسال کند. که این ایمیل ها ایمیل هایی از قبیل ایمیلی به منزله تایید سفارش، اطلاعات حساب جدید، بروز رسانی وضعیت سفارش و غیره است.  از این دسته ایمیل ها که در ووکامرس موقع خرید مشتری برای او ارسال میشود به عنوان ایمیل های تراکنشی در ووکامرس نام برده میشود. در این مقاله آموزش ووکامرس کاربردی ما قصد داریم تا دلایلی که شما باید از این ایمیل ها استفاده کنید و تاثیری که استفاده از این دسته ایمیل ها بر روی تجارت شما و سایت شما دارد را شرح دهیم.

شرح ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و بررسی نحوه عملکرد آن ها

در وردپرس یک سیستم وجود دارد که کار این سیستم فرستادن ایمیل است که توسط ووکامرس و چند عدد از افزونه های دیگر که برای کسب و کار اینترنتی است این ایمیل ها برای مشتری ارسال میشوند، اما به این نکته توجه کنید که ما نمیتوانیم به این سرویس وردپرس اعتماد چندانی کنیم زیرا امکان دارد این ایمیل های ارسالی به دلایل مختلفی گم شوند یا در سرویس ایمیل مشتری به عنوان اسپم شناخته شوند، پس نمیتوان این سرویس ارسال ایمیل وردپرس را بسیار دقیق دانست. نرسیدن یا اتفاقاتی که برای ایمیل های ارسالی به مشتری می افتد شاید در حالتی که آن ها فقط یک کامنت اطلاعیه باشد خیلی اتفاق بزرگی بزرگی به نظر نیاید اما افتادن اتفاق یا پیش آمدن مشکل برای این ایمیل ها در یک فروشگاه اینترنتی میتواند مشکلات زیادی را برای آن فروشگاه در پی داشته باشد.

جذب مشتری با کاربر پسند کردن فروشگاه اینترنتی

مشتریانی که از فروشگاه شما خرید میکنند از شما و فروشگاهتان این انتظار را دارند که در ارتباط با سفارششان سریعا با آن ها تماس برقرار شود و ایمیلی به منزله تایید سفارش برای آن ها ارسال شود.
یکی دیگر از اتفاقات بد دیگری که میتواند بیافتد و حتی باعث کاهش فروش فروشگاهتان شود این است که یک مشتری تصمیم بگیرد پسورد خود را دوباره تنظیم کند و شما و فروشگاهتان ایمیلی برای تایید عملیات برای آن ارسال نکنید و او ایمیلی به منزله تایید دریافت نکند امکان منصرف شدن آن از ادامه خرید وجود دارد. شما میتوانید این مشکل را توسط ایمیل های تراکنشی در ووکامرس حل کنید و از ایجاد مشکل برای فروشگاه خودتان جلوگیری کنید به این صورت که ایمیل های تراکنشی در ووکامرس مسئولیت تحویل ایمیل های ارسالی را به مشتری در وردپرس بر عهده میگیرد.

مطلب پیشنهادی  نحوه حمل و نقل و تنظیمات مالیات در ووکامرس
جذب مشتری با کاربر پسند کردن فروشگاه اینترنتی
جذب مشتری با کاربر پسند کردن فروشگاه اینترنتی

نحوه کار ایمیل های تراکنشی در ووکامرس

کار سرویس ایمیل های تراکنشی در ووکامرس با سرور های ایمیل چندگانه در سراسر نقاط جهان با رویه بسیار دقیق و منظم و مخصوصی برای تحویل این ایمیل ها به مشتریان کار میکنند به این صورت که آنها در ارتباط با تهیه کنندگان سرویس های اینترنتی مهم و تهیه کنندگان ایمیل هستند تا توسط آن ها از ارسال و تحویل سریع این ایمیل ها به مشتریان اطمینان حاصل کنند. این کار از طریق سرور ها انجام میگردد.

همچنین آن ها برای اینکه ایمیل های ارسالی شما با اسپم ها ادغام نشوند کنترل بر روی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و اسپم های بلاک شده دارند و آن ها را مورد بررسی قرار میدهند. احتمال تخریب و ارسال ایمیل های اسپم در موقعی که شما از هاست اشتراکی استفاده میکنید وجود دارد. به همین دلیل است که وقتی از سمت سایت های مخرب ایمیلی برای شما ارسال میشود تهیه کنندگان ایمیل (email providers) به بلاک کردن و اسپم کردن آن ایمیل ها میپردازند.

از موضوعات شرح داده شده تا الان میتوان این نتیجه را گرفت که عملکرد ایمیل های تراکنشی در افزونه فروشگاه ساز ووکامرس در بین سایت تجاری شما و تهیه کنندگان ایمیل در اصل همانند یک ضربه گیر یا بافر میباشد. این مسئله را در سرویس ایمیل یاهو بررسی میکنیم. یاهو دارای سرویسی با نام ایمیل های معاملاتی می باشد و عملکرد این سرویس به این صورت میباشد که در مواقعی که یاهو دچار مشکل میشود ایمیل ها را تا در دسترس قرار گرفتن دوباره یاهو و ارسال صحیح ایمیل ها، اولویت بندی میکند تا وردپرس به شیوه عادی ایمیل شما را برای مشتری ارسال نکند.

مطلب پیشنهادی  ایجاد پیش نمایش سریع برای محصولات در ووکامرس

تجزیه و تحلیل وشناسایی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس و بررسی حسن استفاده از آن

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که یکی از مشتریانتان با شما تماس بگیرد و از عدم دریافت ایمیل به منزله تایید سفارش ناراضی باشد یا شکایتی داشته باشد؟
ایمیل های تراکنشی و سرویس های آن در ووکامرس بسیار میتوانند به شما در روند ارسال و بررسی ایمیل ها کمک کنند به این صورت که این ایمیل ها و سرویس های آن در ووکامرس از جهتی به شما برای یافتن ایمیل های مفقود شده و تفکیک کلی ایمیل ها به دو دسته ایمیل های ارسال شده و ایمیل های تحویل گرفته شده کمک میکند و از سمتی دیگر به راحتی میتوان به بررسی ایمیل های تراکنشی در ووکامرس توسط سرویس های آن پرداخت.

شما از سرویس های ایمیل های تراکنشی در افزونه ووکامرس حتی میتوانید استفاده های بسیار مفید تری بکنید، به این صورت که سرویس ایمیل یک کد بسیار کوتاهی را بدون آن که مشتریتان متوجه آن شود به ایمیل جاری شما ارسال میکند که با استفاده از آن میتوانید متوجه این موضوع شوید که آیا مشتری شما ایمیل ارسالیتان را دریافت کرده و خوانده است؟ کمک دیگری که این سرویس ها به شما میکنند این است که شما را متوجه آن میکنند که بر روی کدام لینک ها کلیک شده است به این صورت که شما به دلخواه خود امکانات ردیابی و شناسایی را فعال میکنید و از طریق این امکانات متوجه این موضوع میشوید.

شما میتوانید از تمام امکانات گفته شده در این مقاله برای افزایش آمار مشتریانی که ایمیل های ارسالی شما را باز میکنند بهره ببرید، حتی شما میتوانید با گذاشتن یک لینک “Review now” در ایمیل ارسالی تایید سفارش برای مشتری آن را به بازگشت به سایت خود و بررسی محصولات دیگر تشویق کرده و سوق دهید. امیدوارم که این مقاله برای شما کاربران محترم دیجی وردپرس مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *