ووکامرس، پرستاشاپ یا اپن کارت برای فروشگاه انتخاب کنیم

خانه / وبلاگ / آموزش ووکامرس / ووکامرس، پرستاشاپ یا اپن کارت برای فروشگاه انتخاب کنیم
5 / 5
1
woocommerce-opencart-presstashop

ووکامرس، پرستاشاپ یا اپن کارت برای فروشگاه انتخاب کنیم

5 / 5
1

شاید شما بخواهید برای اولین بار یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید ولی ندانید که از کدام فروشگاه سازی باید استفاده کنید، سه فروشگاه ساز قدرتمند و معتبر برای وردپرس وجود دارند که هر سه طرفداران مخصوص به خود را دارند، در این مطلب به معرفی و بررسی ووکامرس، پرستاشاپ و اپن کارت خواهم پرداخت تا شما عزیزان انتخاب بهتری داشته باشید.

بررسی ووکامرس، پرستاشاپ و اپن کارت

ecommerce

باید گفت که  فروشگاه ساز های زیادی وجود دارند که معروف ترین آنها مجنتو، پرستاشاپ، اپن کارت و ووکامرس هستند، ووکامرس افزونه مخصوص وردپرس است که توست تیم توسعه دهندگان وردپرس ایجاد شده است و میتواند سایت فروشگاهی شما را در کمترین زمان به یک فروشگاه کامل تبدیل کند.

در این مطلب به بررسی ویژگی های ووکامرس، پرستاشاپ و اپن کارت خواهم پرداخت زیرا این سه فروشگاه ساز بهترین های موجود برای استفاده در وردپرس هستند.

پشتیبانی جهت رفع مشکلات احتمالی

یکی از معیار های مهم برای انتخاب یک فروشگاه ساز پشتیبانی آن است. بسیاری از افراد توانایی استخدام یک برنامه نویس متخصص را ندارند، در این صورت مجبور خواهند بود تا از منابع معتبر برای رفع مشکلات پیش آمده استفاده کنند. در ادامه قدرت این فروشگاه ساز ها را در این زمینه بررسی خواهیم کرد.

ووکامرس

وقتی که تیم توسعه دهندگان وردپرس پشت ووکامرس باشد یعنی برای این افزونه علاوه بر محبوب بودن کلی سایت وجود دارد که با جستجو در گوگل میتوانید مشکلات خود را با مطالعه مطالب آنها رفع کنید، برای مثال دیجی وردپرس که یک سایت جامع و تخصصی در زمینه ارائه مطالب آموزش ووکامرس و آموزش وردپرس است. علاوه بر آن این افزونه در انجمن های مختلف نیز طرفداران زیادی دارد که با مطرح نمودن سوالات خود در آنها میتوانید در زمان کمی پاسخ خود را بیابید.

مطلب پیشنهادی  آشنایی با گزارشات و رفع عیوب ووکامرس

پرسشتاپ

این فروشگاه ساز نیر منابع مناسبی برای یافتن راه حل و رفع مشکلات فروشگاه دارد اما به گستردگی ووکامرس نیست اما این فروشگاه ساز چند منبع کامل در زمینه پشتیبانی دارد که با جستجو در گوگل میتوانید با استفاده از آنها مشکل خود را رفع کنید.

اپن کارت

این فروشگاه ساز متاسفانه پشتیبانی خوبی نسبت به دیگر فروشگاه ساز ها ندارد، اما تعداد محدودی انجمن برای این فروشگاه ساز وجود دارند که معمولا هم منابع قدیمی هستند، انجمن ها نیز معمولا خلوت هستند و صدایی در آنها شنیده نمیشود.

سهولت در راه اندازی

یکی از مواردی که برای بسیاری از افراد مهم است نحوه راه اندازی است، اما میتوان گفت که این موضوع چندان هم اهمیت ندارد، زیرا مراحل نصب هرچقدر هم سخت باشند باز هم یک بار باید آنها را انجام دهید و دیگر مشکلی نخواهد بود، اما راه اندازی این افزونه ها به ترتیب از بالا به پایین سهولت بیشتری دارد:

  1. ووکامرس
  2. اپن کارت
  3. پرستا شاپ

پنل ادمین و پیشخوان فروشگاه ساز ها

پس از راه اندازی افزونه های فروشگاه ساز مهم ترین بخش پنل ادمین و مدیریت افزونه است در ادامه بخش مدیریت هر کدام از فروشگاه ساز ها را برای شما شرح خواهم داد.

بخش مدیریت ووکامرس

بخش مدیریت ووکامرس نسبت به سایر افزونه های فروشگاه ساز بسیار ساده تر و کاربر پسند تر است و دارای امکانات پایه و تعریف شده است. اما نگران امکانات محدود نباشید زیرا میتوانید با استفاده از افزونه های رایگان ووکامرس توابع نا محدودی را به فروشگاه خود اضافه نمایید از لحاظ سرعت نیز ما بین دو افزونه دیگر قرار دارد.

بخش مدیریت پرستاشاپ

پس از نصب پرستاشاپ کاربر با موج عظیمی از منو ها مواجه خواهد شد، که در همان لحظه اول ممکن است کاربر از انتخاب خود پشیمان شود. اما این افزونه از لحاظ امکانات مدیریتی تقریبا کامل است و با استفاده از آن معمولا نیازی به ماژول نخواهید داشت، اما خب فول امکانات بودن هم عوارضی برای یک افزونه دارد آن هم سرعت کم در بارگیری صفحات افزونه است.

مطلب پیشنهادی  نحوه ایجاد فروشگاه موبایل وردپرس

همانطور که گفتم امکانات در این فروشگاه ساز بسیار وسیع هستند، به صورتی که در همان ابتدا شما میتوانید کوپن های مورد نظر خود را ایجاد نمایید و هر طور که میخواهید تخفیف تعریف کنید، البته این تنها بخش کوچکی از امکانات این فروشگاه ساز است.

بخش مدیریت اپن کارت

بخش مدیریت اپن کارت قابلیت های کمتری نسبت به پرستاشاپ دارد اما نسبت به ووکامرس کامل تر است. سرعت لود صفحات و بخش های افزونه بسیار بالا است و با کمترین سرعت اینترنت نیز میتوانید از این فروشگاه ساز قدرتمند استفاده کنید. شاید فکر کنید که چون اپن کارت نسبت به پرستاشاپ امکانات کمتری دارد حتما نمیتواند پاسخگوی تمام نیاز های شما باشد، اما در اشتباهید! زیرا نه تنها امکانات آن برای اداره یک فروشگاه کافی است بلکه زیاد هم هست.

قسمت تخفیف و تنظیمات اوپن کارت در حد ووکامرس است و از پرستاشاپ ضعیف تر است، اما با این حال بسیار از پرستاشاپ کاربر پسند تر است و با آن منو های زیاد و گیج کننده رو به رو نخواهید شد.

سئو

این سه فروشگاه ساز از لحاظ سئو تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و باید بدانید که این مهارت مدیر فروشگاه در تولید محتوا و انتخاب قالب وردپرس فروشگاهی مناسب است که بیشترین تاثیر را بر روی سئو دارد اما بهتر است بدانید که ووکامرس از لحاظ سئو مقداری از دو پلتفرم دیگر بهینه تر است.

نتیجه گیری

اگر یک کاربر تازه کار هستید و نمیخواهید درگیر پیچیدگی های افزونه شوید و در صورت برخورد با مشکلی میخواهید به سرعت و به راحتی آن را رفع کنید ووکامرس برای شما ساخته شده است، اما اگر یک افزونه حرفه ای با امکانات زیاد میخواهید و سرعت افزونه و پشتیبانی آن برای شما اهمیتی ندارد میتوانید از پرستاشاپ استفاده کنید، اگر چیزی هم ما بین این دو افزونه میخواهید و سرعت نیز برای شما اهمیت زیادی دارد از افزونه اپن کارت استفاده کنید.

امیدوارم با این مطلب توانسته باشم به شما عزیزان در تصمیم گیری انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب کمک کرده باشم.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *