عیب یابی خطای 404 با افزونه Custom 404 Pro

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / عیب یابی خطای 404 با افزونه Custom 404 Pro
5 / 5
1
404-error

عیب یابی خطای 404 با افزونه Custom 404 Pro

5 / 5
1

ممکن است که با خطا هایی مواجه شده باشید که در رفع آنها تلاش بسیاری نموده اید. یکی از خطا های رایج در وردپرس خطای 404 است. مواجه شدن با این خطا با دفعات زیاد میتواند در سئو سایت شما تاثیر داشته باشد. شما میتوانید به سادگی و به صورت دستی این خطا را رفع نمایید اما این خطا میتواند دلایل زیادی داشته باشد،

برای رفع این خطا شما باید دست به ایجاد صفحات خطای 404 سفارشی و هدایت کاربران به صفحات دیگر بزنید. اگر شما دلیل وجود این خطا را نیز بدانید مشکل شما با سرعت بیشتری قابل حل خواهد بود. در این آموزش وردپرس به عیب یابی خطای 404 با افزونه Custom 404 Pro می پردازیم

عیب یابی خطای 404 با افزونه Custom 404 Pro

custom-404-pro

Custom 404 Pro یک افزونه وردپرس کاربردی است که جهت عیب یابی خطای 404 ایجاد شده است. این افزونه تا کنون بیش از 9000 نصب و فعالسازی داشته است. در ادامه این مطلب به بررسی و آموزش استفاده از این افزونه خواهم پرداخت.

شروع استفاده از افزونه

برای شروع افزونه Custom 404 Pro را نصب و فعالسازی نمایید. سپس در نوار ادمین وردپرس یک آیتم با عنوان Custom 404 Pro اضافه خواهد شد. با کلیک بر روی آن سه گزینه قابل نمایش خواهد بود.

Custom404Pro

۴۰۴ Logs

logs404

آیتم اول ۴۰۴ Logs است که با استفاده از آن میتوانید گزارشی از خطا های 404 و لینک های آنها را مشاهده نمایید. با استفاده از این بخش شما میتوانید لینک خطا ها را تغییر دهید و کاربران را در صورت مواجه شدن با خطای 404 به صفحه مورد نظر خود ارسال نمایید.

مطلب پیشنهادی  رفع ارور Internal server Error

تب Global Redirect

Global-redirect

با کلیک بر روی آیتم Settings وارد صفحه ای خواهید شد که شامل دو بخش است  که خود دارای تعدادی گزینه هستند:

  • Mode: با استفاده از این بخش میتوانید برای نمایش صفحه خطای 404 دو حالت را انتخاب نمایید. شما میتوانید مشخص نمایید که کاربر یه یکی از صفحه های وردپرس هدایت شود که در این صورت باید گزینه ای برای بخش Select a page مشخص نمایید. و گزینه دوم آن است که میتوانید کاربران را به آدرس مورد نظر خود هدایت نمایید که در صورت انتخاب URL نیاز خواهید داشت تا بخش Enter a URL را نیز تکمیل نمایید.
  • Select a page: در صورتی که در بخش Mode گزینه wordpress page را انتخاب نموده باشید باید در این بخش یکی از صفحات موجود در سایت خود را برای نمایش خطای 404 انتخاب نمایید.
  • Enter a URL: در صورتی که در بخش Mode گزینه URL را انتخاب کرده باشید میتوانید در این بخش آدرس مورد نظر خودتان را برای هدایت شدن کاربر به آن وارد نمایید.

تب General

general

  • Email: با استفاده از این گزینه در صورت بروز خطای 404 به مدیر سایت ایمیل ارسال خواهد شد.
  • Clear Logs: با استفاده از این گزینه میتوانید گزارشات خطای 404 در وردپرس را حذف نمایید.
  • Logging Status: با استفاده از این گزینه میتوانید مشخص نمایید که برای خطا های 404 در سایت شما باید گزارشات ایجاد شوند یا خیر.
  • Error Type: با استفاده از این گزینه میتوانید نوع ارور را مشخص نمایید.

اکنون میتوانید تغییرات افزونه را ذخیره نمایید.

بخش More info نیز شامل اطلاعاتی در مورد نویسنده افزونه میشود. همانطور که مشاهده نمودید این افزونه میتواند در زمینه عیب یابی و کنترل خطای 404 بسیار مفید و کاربردی باشد.

مطلب پیشنهادی  رفع خطای صفحه سفید وردپرس

اگر میخواهید با دلایل خطا های مختلف در وردپرس آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید:

خطای Remove Render-Blocking JavaScript و نحوه رفع آن

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *