رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل
5 / 5
1
حل مشکل عدم نمایش نقشه گوگل در وب سایت

رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

5 / 5
1

یکی از مشکلاتی که در سایت های وردپرسی به وفور با آن مواجه ایم ، مشکلاتی در زمینه google map در سایت ها وردپرسی است البته این مشکل در سایت های غیر وردپرسی نیز دیده می شود پس این مشکل صرفا مربوط به سایت های وردپرسی نیست . Google Map یکی از نیاز های هر سایتی به حساب می آید و گوگل ساخت Api را برای آن اجباری کرده است ولی در بیشتر سایت ها Google Map نمایش داده نمی شود چرا که گوگل در تاریخ ۲ تیرماه ۹۵ سیاست کاری خود را به طور کامل تغییر داده است و قوانین جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است در  سرویس های جدید همه سایت ها را مجبور کرده است که نمایش نقشه گوگل در سایت های وردپرس یا سایر سایت ها ملزم به دریافت api key یا کلید api از گوگل هستند.

رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

سایت هایی که دارای نقشه هستند حتما با خطای زیر مواجه شده اند .

Oops! Something went wrong.
This page didn’t load Google Maps correctly. See the JavaScript console for technical details.
این مشکل چندان خوش آیند نیست زمانی که شما برای نمایش آدرس موقعیت کسب و کارتان از نقشه گوگل استفاده میکنید ، استفاده از نقشه گوگل برای وب سایت اهمیت دارد چرا که اولا باعث توضیح دقیق و نمایش با جزئیات کل شهر یا به اصطلاح کروکی محل می باشد و آدرس شما را وضوحا نمایش میدهد و دوما با اینکار به موتور جستجو و کاربر یک پالس مثبت ارسال میکنید که وب سایت من مطمئن بوده و برای این وب سایت محلی واقعی به ثبت رسیده است ، فرض کنید در چنین حالتی این پیغام برای شما نمایش داده شود ، نگران نباشید هر مشکلی که به وجود بی آید راه حلی دارد.
همانطور که در بالا به آن اشاره شد مشکلی که با آن روبه رو شده ایم برای عدم دریافت کلید api مناسب از گوگل می باشد برای نمایش نقشه در وب سایت های دیگ و به اشتراک گذاری آن نیاز مند کلید دسترسی api از شرکت گوگل هستیم این کلید به صورت اتوماتیک برای شما انجام میشود اما گاهی خلل هایی پیش می آید که باعث عدم نمایش نقشه و خطای ای پی آی می شود از جمله این موارد تحریم ایران و عدم دسترسی به سروریس های مهم گوگل می باشد .
  • حل مشکل با استفاده از Api در وب سایت

برای ساختن Api  وارد سایت Google Api شوید . توجه داشته باشید برخی از Isp ها فیلتر می باشند و شما باید با فیلتر شکن وارد شوید . در صفحه ای که برای شما باز می شود بر روی Create Project کلیک کنید و دکمه Continue را بزنید .

مطلب پیشنهادی  نحوه بر طرف کردن خطای 503 Service Unavailable وردپرس

رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

بعد از این مرحله وارد مرحله ی دوم می شوید در فیلد اول یک نام و در فیلد دوم آدرس وب سایت را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Create کلیک کنید .

در مرحله سوم کادری برای شما باز می شود که در آن Api شما نمایش داده می شود .

رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

  • اعمال api key از طریق افزونه

افزونه ها همیشه راه هایی ساده و آسان برای رفع هر گونه نیاز در دنیای وردپرس می باشند . شما با این روش ساده می توانید یکبار برای همیشه api گوگل را در سایت وردپرسی خود وارد کرده و برای همیشه از این خطا جلوگیری کنید . نکته ای که باید بدانید این است که نقشه سایت شما روزانه بیش از ۲۵۰۰۰ بار قابل نمایش می باشد .

برای اکثر موارد و مشکلاتی که برای وب سایت ها پیش می آید وردپرس و توسعه دهندگان آن راه حل هایی اندیشیده اند به طوری که برای این خطا نیز افزونه هایی تولید شده اند که بهترین آنها افزونه  API key for Google Map می باشد.

در این مرحله که ساده ترین و بهترین مرحله رفع چنین مشکلی است شما باید افزونه  API key for Google Map را یافته و در سایت خود نصب و فعال سازی کنید بعد از فعال سازی ، در پیشخوان وردپرس در بخش تنظیمات یک زیر منو  به نام Google API KEY اضافه شده است . بر روی گزینه افزونه کلیک کنید تا وارد یک صفحه ی جدید شوید در این صفحه یک کادر متنی دیده می شود و از شما درخواست می شود که API Key نقشه گوگل خود را وارد کنید . برای انکه به api دسترسی داشته باشید باید به قسمت دریافت api نقشه گوگل بروید البته توجه داشته باشید این قسمت برای کاربران ایرانی بسته است و باید حتما با یک آی پی سایت دیگر وارد شوید تا بتوانید سایت را مشاهده کنید .

وقتی وارد صفحه دریافت api شدید بر روی GET A KEY بزنید سپس به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن شرایط و قوانین استفاده از سرویس های گوگل را بپذیرید دو گزینه پیش روی شماست گزینه ی اول مربوط به بروز رسانی و آپدیت و یا تغییرات گوگل است که برای شما ایمیل می شود و شما را آگاه می سازد که انتخاب این گزینه کاملا دلخواه و سلیقه ای است .

مطلب پیشنهادی  راهکارهای رفع تداخل افزونه های وردپرس

گزینه دوم مربوط می شود به شرایط و قوانین استفاده از سرویس های گوگل و حتما باید بر روی گزینه Yes کلیک کنید چرا که اگر این گزینه را انتخاب نکنید نمی توانید به api ها دسترسی داشته باشید ، بعد از انجام تنظیمات بر روی Agree and continue کلیک کنید .

صفحه ی بعدی که برای شما باز می شود . باید در آن برای api خود یک نام در نظر بگیرید و نام سایت خود را نیز وارد کنید و بعد بر روی Create  کلیک کنید سپس صفحه جدیدی نمایش داده می شود که باید آن را کپی و در تنظیمات قالب خود استفاده کنید .

  • اعمال api key گوگل به وردپرس بصورت کد

روش دیگری که میتوانید کلید گوگل مپ را برای وردرپرس بیاورید استفاده از کد به صورت مستقی می باشد و شما با استفاده از این روش نیازی به استفاده از افزونه وردپرس ندارید. این روش به برنامه نویس ها توصیه می شود چرا که نیازمند علم برنامه نویسی است و باید api key گوگل را بسازید و سپس کد را کپی و در کد زیر جایگزین کنید . کد خود را جایگزین YOUR_API_KEY کرده و سپس کد را در header سایت قرار دهید .

یکی از معایب این روش ، این است که بعد از هر آپدیت و به روز رسانی قالب وردپرس مجددا باید این کار را انجام دهید و در واقع این یک روش موقت به حساب می آید .

<script src=”//maps.googleapis.com/maps/api/js?key=YOUR_API_KEY” async=”” defer=”defer” type=”text/javascript”></script>

  • استفاده از عکس نقشه بجای نقشه گوگل

یک روش که در واقع استفاده از تصویر به جای نقشه پویا می باشد استفاده از تصویر محل شماست به طوری که دیگر نیازی به کلید های دسترسی api  ندارید و به صورت مستقیم نقشه درون وب سایت شما قرار می گیرد ، ساده ترین روشی که برای نمایش نقشه گوگل در وب سایت استفاده می شود این روش می باشد. در صورتی که هر یک از روش ها را امتحان کردید می توانید از این روش نیز بهره بگیرید تنها کافی است وارد سایت https://www.google.com/maps شوید و آدرس خود را یافته سپس از آن یک عکس تهیه کنید و آن را در سایت خود قرار دهید . چنین روش دارای چند مزیت است

  1. سرعت سایت شما بر اساس قرار دادن نقشه کاهش نمی آید .
  2. با قرار دادن تصویر دیگر نیازی به اتصال به سرورهای گوگل ندارید .
  3. همیشه نقشه سایت شما در دسترس کاربر است و با اروری مواجه نمی شوید و محدودیتی در آینده از قبیل تحریم و … نخواهید داشت .
اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *