مشکل در ورود به پیشخوان وردپرس

خانه / وبلاگ / خطا های وردپرس / مشکل در ورود به پیشخوان وردپرس
3 / 5
2
مشکل در ورود به پیشخوان وردپرس

مشکل در ورود به پیشخوان وردپرس

3 / 5
2

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام ورود به قسمت پیشخوان سایت با مشکل ورود روبرو شوید و نمی توانید وارد قسمت مدیریت شوید این مورد می تواند به دلیل خراب بودن یکی از کد های ما در هاست باشد ، حالا یا افزونه ها یا قالب ها و یا خود وردپرس مشکل دارد. به طور مثال در نظر بگیرید بعد از تغییر نشانی وردپرس و نشانی سایت در قسمت تنظیمات / همگانی که در آنجا می توانید نشانی سایت را از شاخه ای که وردپرس را نصب کرده اید جدا باشد ، بعد از تغییر این قسمت مشکلی که پیش میاد مشکل ورود به مدیریت وردپرس می باشد قالب هم به طور کلی به هم میریزد و به هیچ وجه نمی توانید به مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشید.

در این جا با چنین مشکلی وردپرس آدرس سایت شما را مانند قبل می داند یعنی قبل از تغییر نشانی سایت می شناسد و آدرس جدیدی را که وارد کرده اید را نمی شناسد و با استفاده از آن نمی تواند سایت را باز کند .

شما اگر با این مشکل مواجه شده اید باید از دستور العمل های زیر توسط دیجی وردپرس استفاده کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید .

آموزش رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس

مشکلات وردپرس متعدد است و دلایل مختلفی برای هر کدام وجود دارد اما ساختار تشخیص و رفع آنها اکثرا شبیه به هم می باشد به طوری که میتوانید با بررسی چند قسمت وردپرس

1- حل خطای ورود از طریق فایل Functons.php

برای این روش وارد هاست خود شده و مسیری را طی کنید تا به فایل functions.php که در پوشه ی قالب شما جا داده است وارد شوید . آن را باز کرده و ویرایش کنید و کد های زیر را در آن قرار دهید .

update_option( 'siteurl', 'http://yourwebsite.com/' );
update_option( 'home', 'http://yourwebsite.com/' );
فایل را ذخیره کرده و به سایت خود بازگردید اگر مشکل برطرف شده بود مجددا فایل Functions.php را باز کرده و کد کاربردی وردپرس را که در آن قرار داده اید را حذف کنید .

2- رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس از طریق فایل wp-config.php

وارد هاست خود شده و در مسیر فایل های وردپرس فایلی به نام wp-config.php قرار دارد آن را باز کرده و کد زیر رو به این فایل اضافه کنید .

define( 'WP_HOME', 'http://yourwebsite.com/' );
define( 'WP_SITEURL', 'http://yourwebsite.com/' );
این کد ها به سایت شما می گوید که نشانی وردپرس و نشانی سایت به این صورت است و وردپرس براساس این کد ها سایت شما را بالا می آورد . سپس فایل را ذخیره کنید .
اگر با کد بالا این مشکل رفع نشد فایل wp-config.php را باز کنید سپس کد زیر را درون آن قرار دهید .
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');
این روش برای صفحه ی سفید یا همان صفحه ی مرگ بسیار کار آمد است .

3- رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس از طریق فایل (2) wp-config.php

وارد مدیریت هاست خود شده و فایل wp-config.php  را در حالت ویرایش باز کنید و به جای کد های بالا این کد را در آن قرار دهید .

define( 'RELOCATE', true );
فایل را ذخیره کرده و بعد تغییرات را ببینید سپس کد را پاک کنید چرا که بعد از بالا آمدن سایت دیگر به آن احتیاجی ندارید .

4- رفع مشکل ورود به مدیریت از طریق بروز رسانی دستی وردپرس

در این روش باید به بروز رسانی وردپرس به صورت دستی بپردازید تا مشکل اگر از فایل های وردپرس است رفع شود . برای انجام این کار به غیر از پوشه wp-content و فایل wp-config.php بقیه ی فایل ها را باید پاک کنید و بعد فایل های جدید رو جایگزین کنید سپس به صفحه ی اصلی سایت خود وارد شده در این هنگام یک کادر برای شما ظاهر میشود که باید روی گزینه ی بروز رسانی کلیک کنید تا دیتابیس شما نیز به روز شود .

مطلب پیشنهادی  رفع مشکل نمایش ندادن نقشه گوگل

5- افزونه های وردپرس

وارد هاست خود شده و نام پوشه ای که افزونه ها در آن قرار گرفته است را تغییر دهید اگر مشکل بر طرف شد معلوم می شود یکی از افزونه های سایت است که چنین اختلالی را به وجود آورده است و باید آن را شناسایی کنید . بسیاری از ارور هایی که ممکن است رخ دهد می تواند از افزونه وردپرس  باشد به طور مثال یکی از این خطا ها همان خطای داخلی سرور یا کد خطای 500 (Internal Server Error) می باشد که شما در این حالت در ابتدا باید تمام افزونه‌ ها را غیر فعال کنید و بعد همان گونه که گفته شد یکی یکی امتحان کرده تا مشکل را بیابید .

6- قالب سایت

در مدیریت سایت هستید نام پوشه ی قالب خود را تغییر دهید چرا که ممکن است مشکل از سایت شما باشد و این شما هستید که باید آن را تشخیص دهید .

تشخیص مشکل ممکن است برای هر یک از ما سخت باشد برای همین یکی از راه های ساده برای دریافت خطا می تواند کد زیر باشد شما کد زیر را در فایل wp-config.php را باز کرده و کد زیر را در آن قرار دهید . کد زیر موجب می شود مشکل در صفحه چاپ می شود ابتدا این روش را امتحان کنید تا مشکل را بشناسید و بعد برای آپگریت کردن سایت به صورت دستی را انجام دهید .

error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', );
define( 'WP_DEBUG', true);

رفع مشکل خطای داخلی سرور ، خطای 500

ممکن است گاهی اوقات با خطای داخلی سرور(HTTP 500 Internal Server Error) مواجه شده باشید این یکی از خطاهای عمومی می باشد که مشکلاتی را به وجود می آورد . باید بدانید که این خطا اصلا ربطی به وردپرس ندارد ممکن است برای هر سیستم مدیریت محتوای دیگر و یا کدی خاص رخ دهد مشکل اصلی ایجاد این نوع خطا یعنی خطای سرور دلیل خاصی را دارا نمی باشد و ممکن است برای رسیدن به دلیل آن بسیار به زحمت بیافتیم . ممکن است این مشکل براساس فایل .htaccess  ، یا سرور با مشکل کمبود حافظه پی‌اچ‌پی(PHP memory limit)  مواجه شود . این خطا عموما هنگام ورود به پنل مدیریت وردپرس رخ داده و وب‌ سایت در حالت عادی بدون مشکل نمایش داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی  حل مشکل عدم اعمال تغییرات در وردپرس

چک کردن خطاهای احتمالی در .htaccess

این اولین راهی است باید آن را در ابتدای راه بررسی کنیم چرا که این مشکل ممکن است از جانب فایل .htaccess موجود در پوشه اصلی وب‌ سایت باشد در این جا شما باید با تغییر نام فایل .htaccess به نام دیگر  دسترسی سرور به این فایل را قطع کنید پس باید به سرور یا هاست خود وصل شده و نام این فایل را تغییر دهید البته امکان تغییر نام در کنترل پنل هاست شما از طریق File Manager نیز وجود دارد شما این فایل را باید در همان پوشه اصلی، جایی که پوشه‌هایی هم‌چون wp-content, wp-admin و wp-includesوجود دارند  ، پیدا کنید .

بعد از آن که نام این پوشته را تغییر دادید دوباره برای ورود به سایت تلاش کنید اگر مشکل رفع شده بودید شما باید در پنل مدیریت وردپرس از بخش تنظیمات وارد پیوند یکتا (Settings » Permalinks) شده و آن را ذخیره کنید تا تنظیمات مربوط به پیوندهای شما مجددا در فایل .htaccess جدید ساخته شود چرا که با انجام ندادن این امر حتما شما با خطای 404 مواجه خواهید شد .

افزایش حافظه پی‌اچ‌پی PHP memory limit

محدودیت حافظه پی‌اچ‌پی (PHP memory limit) در واقع زمانی که بیش از حد یکی از عناصر وردپرس یا کمبود منابع تخصیص داده شده توسط مدیریت هاست ، استفاده می کنید . با این خطا و بروز خطای داخلی سرور (Internal Server Error) مواجه خواهید شد . اگر شما در هنگام ورود به پنل مدیریت وردپرس با خطای داخلی سرور (Internal Server Error) مواجه شدید می توانید به روش زیر عمل کنید تنها باید یک فایل جدید به نام php.ini ساخته و عبارات زیر را در آن کپی کنید.

suhosin.simulation = On
extension=pdo.so
extension=pdo_mysql.so
upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
max_execution_time = 300
memory=64MB

این فایل را ذخیره کرده و آن را به پوشه /wp-admin/ موجود در هاست خود انتقال دهید. این روش کاملا موقتی بوده و میتواند مشکل بسیاری از کاربران را رفع کند .

آپلود مجدد هسته وردپرس

شما در این روش باید پوشه‌های wp-admin و wp-includesرا با نسخه جدید آن را جایگزین کنید در این حالت اطلاعات شما پاک نخواهد و تنها در صورتی که مشکل از هسته ی وردپرس باشد مشکل حل خواهد شد .

شرکت ارائه دهنده هاست

در مراحل آخر اگر هیچ یک از راه ها پاسخ گو نبود با مدیریت سرور خود تماس گرفته و مشکل را به اطلاع آنها برسانید. آن‌ها با دسترسی بیشتری که دارند صورت عملیات‌ها(logs) را بررسی و متوجه مشکل می‌شوند.این‌ها تمام روش‌های ممکن برای رفع مشکل خطای داخلی سرور (Internal Server Error) در وردپرس را بررسی و مشکل را رفع می کنند .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

3 دیدگاه

  1. سجاد

    سلام. چرا کدها اصلا دیده نمیشن؟ فقط جای کدها هست و خودشون نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *