افزایش امنیت فایل wp-config

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / افزایش امنیت فایل wp-config
5 / 5
1
wp-security

افزایش امنیت فایل wp-config

5 / 5
1

احتمالا نام فایل wp-config برایتان آشنا باشد. این فایل یکی از مهم ترین فایل های وردپرس به شمار میرود، این فایل دارای کد های پیکربندی وردپرس است و اگر هکر ها به این فایل دسترسی پیدا کنند امنیت وردپرس شما به کلی به خطر خواهد افتاد، کاری که باید انجام دهید آن است که امنیت فایل wp-config را افزایش دهید.

اهمیت فایل wp-config

همانطور که گفتم این فایل در هاست شما از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر امنیت این فایل به خطر بیافتد امنیت سایت وردپرس شما نیز به خطر خواهد افتاد. در این مطلب به شما آموزش خواهم داد تا با استفاده از چند روش این مشکل را رفع نمایید.

دقت داشته باشید که قبل از شروع کار یک فایل پشتیبان کامل از سایت خود ایجاد نمایید و آن را همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری سایت را به حالت قبل بتوانید بازگردانید.

روش اول: تغییر مکان فایل

مکان کنونی فایل wp-config در سایت شما “home/user/public_html/wp-config.php” است، اگر شما مکان فایل را تغییر دهید دیگر هکر ها نمیتوانند به سادگی مکان این فایل را بیابند. کافیست تا به سادگی وارد Cpanel هاست خود شوید و وارد آیتم مدیریت فایل شوید و به آدرس “home/user/public_html/wp-config.php” مراجعه نمایید و بر روی فایل کلیک راست نمایید و گزینه move را انتخاب نمایید و سپس فایل را به مکان مورد نظر خود انتقال دهید.

افزایش امنیت wp-config با استفاده از فایل htaccess.

راهکار دوم که با استفاده از آن میتوانید امنیت فایل wp-config را افزایش دهید ویرایش فایل htaccess. است. این روش کمی دشوار تر است، اما با استفاده از این روش به امنیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد. فایل htaccess. را در هاست خود پیدا کنید، در برخی از موارد ممکن است این فایل بنا به دلایل امنیتی پنهان باشد، میتوانید بر روی گزینه settings کلیک نمایید و گزینه Show Hidden Files را تیک بزنید، اگر باز هم فایل را پیدا نکردید میتوانید به سادگی آن را با همان نام در سیستم خود ایجاد نمایید و سپس آن را در هاست خود آپلود نمایید.

مطلب پیشنهادی  مخفی سازی نام کاربری در وردپرس با htaccess.

پس از یافتن فایل میتوانید کد های زیر را به آن اضافه نمایید:

<files wp-config.php>
order allow,deny
deny from all
</files>

دقت داشته باشید که این کد ها را باید به درستی در فایل جایگذاری نمایید، اگر این کار به اشتباه صورت گیرد در این صورت ممکن است سایت شما از دسترس خارج شود.

اگر مشکلی در سایت شما ایجاد شود میتوانید از فایل پشتیبان استفاده نمایید، اگر با فایل پشتیبان نیز مشکل رفع نشد میتوانید با سرویس دهنده هاست خود تماس بگیرید تا آنها این مشکل را برای شما رفع کنند.

برای افزایش امنیت سایت خود میتوانید از مطلب “نکات افزایش امنیت در وردپرس قدم به قدم” نیز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *