5 روش شناسایی سایت های وردپرسی

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / 5 روش شناسایی سایت های وردپرسی
3.3 / 5
3
5 روش شناسایی سایت های وردپرسی

5 روش شناسایی سایت های وردپرسی

3.3 / 5
3

در بسیاری از مواقع با دیدن وب سایت ها مایلیم بدانیم که از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده کرده است و آن را شناسایی نماییم برای آنکه بتوانیم بفهمیم که آیا سایتی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کرده یا خیر می توانیم از روش هایی استفاده کنیم .وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ ها می باشد که با دارا بودن افزونه‌های قدرتمند همچون buddypress . ایجاد انجمن با افزونه bbpress، و… در بسیاری از زمینه های آموزشی ، تجاری ، علمی و… مورد استفاده قرار گرفته است .

چگونه بفهمیم سایت وردپرسی هست یا نه ؟

از مواردی که ما میخواهیم متوجه شویم که وب سایت در حال حاضر با چه سیستمی طراحی شده است زمانی است که به بررسی رقبای تجاری خود در فضای مجازی میپردازیم به این صورت که میخواهیم از سازو کار آنها بیشتر آشنا شده تا بتوانیم برنامه های رقابتی خاصی برای آنان پیاده کنیم در چنین مواقعی از روش های زیر میتوان کمک گرفت .

بررسی سورس کد سایت

اولین روش معمول برای آنکه بتوانیم متوجه شویم از چه سیستمی برای اینکار استفاده میکنند یا اگر وردپرس باشد از چه قالب وردپرس و افزونه هایی استفاده میکنند بررسی سورس کد وب سایت می باشد ، چک کردن سورس کد وب سایت یکی از روش های اصلی و متداول برای شناسایی سایت های وردپرسی می باشد . برای انجام این کار باید بر روی قسمتی از وب سایت اصلی کلیک راست کرده و بر روی گزینه View Page Source کلیک کنید بعد از آن که سورس را مشاهده کردید به دنبال فولدر wp-content که فولدر اصلی در وردپرس است ، بگردید اگر توانستید این فولدر را بیابید مطمئن خواهید شد که این سایت وردپرسی می باشد .

البته می توانید در سورس وب سایت کلمه WordPress را نیز جستجو کنید برای این کار می توانید دکمه های میانبر CTRL+F را فشار دهید و سپس کلمه مورد نظر خود را جستجو نمایید .

5 روش شناسایی سایت های وردپرسی

حال اگر پوشه wp-content درون این کد ها پیدا شد درمیابیم که از وردپرس استفاده شده است و درون این پوشه را مورد بررسی قرار میدهیم به این صورت که هر فایل استایل CSS با جی کوئری JS را بررسی میکنیم که در پوشه wp-content و پوشه theme  یا plugin قرار داد به این ترتیب نیز میتوان از افزونه و قالب استفاده شده با خبر شد . این کمک میکند تا متوجه شویم سایتی که رد حال بررسی است با چه سازوکاری پیش میرود . در گاهی از موارد ممکن است نام پوشه قالب را تغییر داده باشند که میتوان فایل Style.css را بررسی کرد و نام قالب وردپرس را از داخل آن پیدا کرد.

مطلب پیشنهادی  آموزش استفاده از شورت کد در وردپرس

بررسی فایل License.txt

شما تنها باید license.txt را به آخر سایت وردپرس خود اضافه کنید اگر این فایل در سایت وجود داشته باشد و آن را پاک نکرده باشند ، میتوانید آن را مشاهده فرمایید چرا که معمولا سایت‌ ها این فایل را حذف می‌کنند یا دسترسی به آن را بلاک می‌کنند .

5 روش شناسایی سایت های وردپرسی

از نظر امنیتی بهتر است این فایل را از دسترس عموم خارج کنید البته اطلاعات چندان بالایی به شخص استفاده کننده نمیرساند اما شاید شما سازوکاری را برای حفظ امنیت درپیش گرفته باشید و یکی از مواردی که برای این کار انجام می شود مخفی کردن وردپرس و یا حدالامکان نسخه آن از دید عموم است پس بهتر است این فایل را مخفی نگه دارید چنانچه گفته شد ممکن است برخی به همین دلیل این فایل را از دسترس عموم مخفی کرده باشند که برای شناسایی وب سایت مورد نظر به مراحل بعدی می پردازیم .

استفاده از آدرس پنل مدیریت در وردپرس

شما برای استفاده از این روش باید wp-admin  را به انتهای آدرس سایت خود اضافه نمایید . البته لازم به ذکر است امروزه بسیاری از سایت ها برای حفظ ایمنی و امنیت آن را تغییر می دهند . شما می توانید علاوه بر wp-admin  گزینه‌های زیر را نیز بررسی کنید: در صورتی که برای شما صفحه ای باز شد باید متوجه شوید که این سایت وردپرس می باشد البته باید بدانید که این روش در سایت های حرفه ای توسط توسعه دهندگان مخفی سازی خواهد شد .

وردپرس به صورت پیشفرض فایل هایی را دارد که میتوانید آنها را فراخوانی کنید تا متوجه شوید این وب سایت وردپرسی است یا خیر فایل های معمول به این ترتیب هستند.

wp-login.php
wp-trackback.php
feed

همانطور که در بالا به آن اشاره شده است شاید در برخی از وب سایت ها برای حفظ امنیت خود از افشای این اطلاعات جلوگیری شده باشد . که میتوانید در این صورت از روش های زیر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  معرفی فایل های اصلی وردپرس و پوسته ها

استفاده از وبسایت‌های تشخیص سیستم مدیریت محتوا

از روش های ساده که میتوانید اینکار را انجام دهید استفاده از وب سایت هایی است که قابلیت تشخصی اینکه از چه وب سایت و قالب و افزونه ای استفاده شده است را دارد ، یکی از وب سایت هایی که می تواند به راجتی این کار را انجام دهد builtwith می باشد که علاوه بر این که سیستم مدیریت محتوا را تشخیص می دهد ، امکانات مختلف سایت را نیز در اختیار شما قرار می دهد .

شما می توانید با استفاده از سایت Is it WordPress به راحتی متوجه شوید که آیا سایت مورد نظر شما از وزدپرس ساخته شده است یا خیر ؟ تنها کافی است تا وارد این سایت شده و در کادر وسط صفحه آدرس سایت مورد نظر خود را وارد نمایید و در آخر بر روی دکمه ی Click to find out کلیک کنید. اگر در این هنگام شما با پیغام Good news everyone , this website is on WordPress  برخورد کردید ، باید بدانید سایت شما وردپرسی است .

یکی دیگر از وب سایت هایی که میتواند تشخیص دهد علاوه بر وردپرس بودن از چه قالبی یا افزونه ای نیز استفاده شده است وب سایت  wpthemedetector می باشد. برای استفاده از این وب سایت میتوانید به سادگی درون کادر Site to check آدرس سایت را وارد کنید تا وب سایت بررسی کند سپس ابتدا وردپرس و نسخه و سپس قالب و در آخر به معرفی افزونه های مورد استفاده شده به همراه لینک های دانلود افزونه را به ما نمایش می دهد.

استفاده از افزونه‌ مرورگرها

در مروگر کروم و فایرفاکس افزونه یا Extention هایی موجود است که می‌ توانید به کمک آن‌ ها امکان شناسایی سایت‌ های وردپرسی را فراهم کنید. یکی از این افزونه ها که بسیار کارآمد است wappalyzer میباشد.

در مرورگر کروم افزونه ای با نام Chrome sniffer plus  وجود دارد که در صورتی که این افزونه را نصب نمایید در هنگام بازدید از هر سایتی ، تکنولوژی که آن وب سایت استفاده کرده است را به شما نشان خواهد داد اگر سایت از وردپرس استفاده کرده باشد علامت w در مرورگر نمایش داده می شود .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

5 دیدگاه

  1. رسول

    سلام مجدد
    آیا کسانی که خودوشون از بیس یک سیستم مدیریت محتوا میسازند از کدهای سیستم های مدیریت محتوا الگو برداری میکنند؟

  2. رسول

    سلام وقت به خیر
    شما تمامی مطالبتون در مورد سایت های ورد پرسی هست ولی چرا شما خودتون به عنوان یک الگو از سیستم مدیریت محتوای ورد پرس استفاده نمی کنید
    هر کسی در مورد خوبی یک محصول یا خدمات استفاده میکنه اول باید خودش استفاده کنه وقتی شما ازش تعریف میکنید ولی استفاده نمکنید حتما با وجود تمامی خوبیهایی که داره نقصی داره که ازش استفاده نمیکنید
    لطفا دلیلتون رو شرح بدید ممنون

    • علی غلامی

      سلام رسول عزیز
      ظاهرا اشتباه متوجه شدید 🙂
      ما هم از وردپرس استفاده می کنیم اگر مقداری دقت کنید متناسب با نیازمون از خیلی محصولات مثل افزونه wp rocket ، گراویتی فرم ، جستجو ایجکس و… هم داخل خود دیجی وردپرس استفاده کردیم.

  3. میلاد

    ممنون از اطلاعات مفید سایتتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *