ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس
3 / 5
2
ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس
ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس

ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس

3 / 5
2

همراه ما باشید با مقاله آموزش ارسال مطالب وردپرس به تلگرام به صورت خودکار , همه ما شاهد رشد و فراگیر شدن تلگرام هستیم و میدانیم دارای کاربران بسیاری است پس به راحتی می توان از آن در جهت رشد و ترقی خود استفاده کرد . هر یک از ما و شما هایی که دارای سایت هستید می توانید از تلگرام به عنوان یک مرجع مفید برای کاربران سایت وردپرسی خود بهره بگیرید . برای هر یک از طراحان و مدیران سایت پیش آمده است که مایل باشند مطالبی را که در سایت خود منتشر می کنند به سرعت در دسترس عموم و کاربران قرار گیرد پس اگر شما نیز دارای یک سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستید باید به این موضوع نیز فکر کنید تا بازدید و رتبه ی سایت خود را بالا ببرید .

آموزش نحوه ارسال خودکار مطالب به تلگرام در وردپرس

بهره گیری از این روش برای هر وب سایتی ضروری است چرا که برای شما یا هر نویسنده سایتی وارد کردن تک تک نوشته ها و مطالب آموزنده سایت در شبکه های مجازی بخصوص تلگرام  کاری طاقت فرسا و زمان گیری است پس باید به دنبال یک راه آسان تر باشیم . چیزی که برای همه ما مهم است تا بتوانیم سایت خود را به موفقیت بسیار برسانیم انجام درست و به موقع و انتشار یک دست و منظم به همراه اطلاع رسانی خوب و موفق مطالب است پس برای انجام این کار نیاز به یک ابزار قدرتمند داریم .  ابزاری که در اینجا کمک رسان همه ما خواهد بود افزونه ی کانال خودکار telegram است و به راحتی شما را در امر اطلاع رسانی به شکل تعجب بر انگیزی یاری خواهد کرد و قادر هستید در کمترین زمان ممکن مطلب و محتوای تولید شده در سایت خود را بدون هیچ دردسری در کانال تلگرامی خود قرار دهید و همچنین مدیریت آن ها را به عهده گرفته و به صورت خودکار ارسالات خود را انجام دهید .

امروزه روز داشتن یک سایت کار چندان سختی محسوب نمیشود و با کمی دقت و دانش امکان پذیر خواهد بود اما برای موفقیت آن سایت و فروش محصولات و کسب درآمد بایستی هوشمندانه عمل کرد وگرنه ممکن است زمان بسیاری را از دست بدهید و کسی از سایت شما خبر نداشته باشد پس در این جا شبکه های مجازی یاری کننده ما خواهند بود خوشبختانه امروزه شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی چون تلگرام محل تجمع کاربران هستند و هر جا که کاربران تجمع کرده اند می توان بیلبورد تبلیغاتی خود را برپا ساخت . زمانی که تبلیغات خود را انجام داده و توانستید کاربران و مشتریان خود را به دست آورید نوبت به آن می رسد تا مشتریان و کاربران خود را راضی و حفظ کنید ، به همین جهت شما باید کاربران را از آخرین محصولات ، به روزرسانی ها و اخبار تولید شده توسط خود و موجود در سایت مطلع شوند برای انجام این کار ما به صرف زمان و سخت کار کردن دیگر نیازی نیست بلکه به راحتی می توان از ابزار های مختلف استفاده کرد .

مطلب پیشنهادی  بهبود سرعت بار گذاری صفحات در وردپرس با کاهش TTFB

اتصال وردپرس به تلگرام

افزونه ای که برای این کار وجود دارد افزونه NextScripts: Social Networks Auto-Poster می باشد شما با نصب و فعال سازی این افزونه به راحتی می توانید مطالب را از سایت به تلگرام و شبکه مجازی خود منتقل کنید . بعد از آنکه افزونه را نصب کردید ، وارد بخش تنظیمات > Social Networks Auto Poster snap شوید و روی Add new account کلیک کنید سپس از لیستی که برای شما باز می شود telegram  را انتخاب کنید در تنظیماتی که برای تلگرام باز می شود Account Nickname را یک نام انتخابی وارد کنید

آموزش اتصال وردپرس به تلگرام

 

پس از انجام مراحل بالا یک ربات تلگرام بسازید برای ساخت ربات تلگرامی ابتدا به آی دی @botfather پیام بدهید سپس طبق مراحل زیر اقدام کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام

ما در این آموزش قصد دریافت توکن ربات را داریم برای آنکه ربات حرفه ای بسازیم این روش تنها از مراحل ابتدایی کار می باشد.

پس از ورود به ربات ابتدا باید دستور /start را برای ربات ارسال کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام

برای ایجاد ربات جدید بر روی گزینه /newbot کلیک کنید و یا دستور را ارسال کنید.

پس از آنکه پیغام زیر را دریافت کردید باید یک نام برای ربات خود انتخاب کنید. این نام را میتوانید فارسی انتخاب کنید.

Alright, a new bot. How are we going to call it? Please choose a name for your bot.

پس از ارسال نام ربات خود از شما یک آی دی میخواهد یک آی دی برای ربات خود انتخاب کنید که در انتهای آن کلمه bot را داشته باشد.

کار تمام است مانند تصویر زیر توکن شما آماده است .

آموزش ساخت ربات تلگرام

در مرحله بعدی ما باید ربات ساخته شده را ادمین کانال کنیم تا بتواند مطالب دریافتی را ارسال کند برای اینکار وارد کانال خود شوید سپس به قسمت اطلاعات کانال و بعد بر روی افزودن ادمین کلیک کنید تا بتوانید ربات را جستجو کنید آی دی ربات ساخته شده را جستجو کنید و بعد ادمین کنید . کار تمام است برای وارد آزمایش گزینه تست در تلگرام را در قسمت تنظیمات افزونه انتخاب کنید تا یک پیام تستی به کانال ارسال کند.

آموزش اتصال وردپرس به تلگرام

ما برای ارسال مطالب وردپرس به صورت خودکار میتوانیم از افزونه دیگری که مخصوص تلگرام طراحی شده است نیز استفاده کنیم برای آنکه از این افزونه استفاده کنیم مراحل تقریبا شبیه مراحل بالا برای ساخت ربات می باشد توجه کنید که در تمام شیوه های ارسال خودکار ما باید توکن ربات را داشته باشیم همانطور که در بالا توضیح داده شده است .

افزونه اتصال وردپرس به تلگرام با Telegram For WP

یکی دیگر از افزونه های وردپرس که میتوان با استفاده از آن ارسال خودکار مطالب به کانال تلگرامی داشت افزونه Telegram For WP است که میتوانید از مخزن وردپرس به رایگان نصب کنید پس از نصب یک منو در وردپرس شما اضافه می شود با نام “تنظیمات TWP” بر روی آن کلیک کرده و به تنظیمات وارد می شویم

آموزش اتصال وردپرس به تلگرام

در این قسمت ما تنظیمات مربوط به ارسال اطلاع رسانی در زمان هایی که کاربران برای ما پیام ارسال میکنند یا یک دیدگاه جدید در وب سایت ثبت می شود و یا در صورتیکه یک خرید جدید اتفاق می افتد و کلیه اطلاع رسانی هایی که از طریق ایمیل ارسال می شود از این طریق در تلگرام برای ما ارسال خواهدشد.

مطلب پیشنهادی  نمایش مطالب دسته در وردپرس

آموزش اتصال وردپرس به تلگرام

برای آنکه این اطلاع رسانی ها برای ما ارسال شود ابتدا باید عضو ربات notifcaster_bot@ شوید و یک توکن دریافت کنید پس از آن توکن خود را در افزونه وارد کردید بر روی فرستادن یک پیام آزمایشی کلیک کنید تا در ربات برای شما یک پیغام ارسال شود ضمن اینکه شما میتوانید از دریافت این اطلاع رسانی ها در گروه هم استفاده کنید به این طریق که ابتدا یک گروه بسازید و پس از آن ربات را به گروه اضافه کنید و سپس توکن دریافتی را در افزونه وارد کنید. توکنی که دریافت میکنید باید با g  شروع شود .

ارسال مطالب وردپرس به کانال تلگرام

آموزش ساخت ربات تلگرام

ما برای ارسال خودکار مطالب به کانال وردپرس باید از تب دوم یعنی تب ( ارسال به کانال ) استفاده کنیم یک ربات ساخته ایم و یک کانال هم داریم سپس ربات ساخته شده را مدیر کانال میکنیم .

آموزش ساخت ربات تلگرام

و بعد از آن توکنی که در مراحل بالا آموزش دریافت آن داده شد را در قسمت Bot Token  وارد می کنیم .

آموزش ساخت ربات تلگرام

آی دی کانالی که ساخته اید را نیز وارد کنید و حتما قبل از آن علامت @ را نیز قرار دهید.

سپس بر روی دکمه بفرست ؟ کیلک کنید تا یک پیام تستی مانند زیر برای شما ارسال شود .

آموزش ساخت ربات تلگرام

با این پیامی که برای شما ارسال شد مطمئن می شویم که اتصال ربات با کانال و وردپرس به صورت صحیح انجام شده است حال به مرحله تنظیم الگوی پیام میرسیم در این قسمت ما یک الگو برای ارسال مطالب خود به کانال مشخص میکنیم .

و برای آنکه مطالب خود را ارسال کنید وارد نوشته ، برگه و محصول شده و سپس در قسمت انتهایی مشاهده خواهید کرد که یک بخش جدید اضافه شده است تا بتوانید مطالب خود را به کانال ارسال کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام

و پس از انتشار پیام به صورت زیر ارسال می شود .

آموزش ساخت ربات تلگرام

اگر میخواهید که تصویر شاخص نیز با مطلب ارسال شود باید ابتدا گزینه ارسال تصویر شاخص را نیز انتخاب کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام

همانطور که مشاهده کردید تصویر شاخص نیز با مطلب ارسال شد توجه کنید که برای الگو ها میتوانید در قسمت تنظیمات وارد شده و در بخش الگوی پیام الگوی خود را وارد کنید یکی از مثال های الگو ساده به شکل زیر می باشد .

{title}
{excerpt}
{short_url}
#مطلب_وب_سایت

این الگو را در بخش الگو های پیام وارد کنید و ذخیره کنید از این پس برای شما مطالبتان با این الگو ارسال می شود .

آموزش ساخت ربات تلگرام

{title} به معنی نام پست ارسالی
{excerpt} به معنی توضحیات کوتاه مطلب
{short_url} به معنی آدرس کوتاه شده مطلب

ما در این آموزش وردپرس سعی کردیم ارسال اتوماتیک به کانال تلگرام را به شما آموزش دهیم برای این هدف راه های دیگری نیز با استفاده از سایر افزونه ها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

3 دیدگاه

  1. خلیل

    ممنون از مطالب مفید سایتتون.
    من هم از این افزونه در سایت خودم استفاده میکنم.

  2. دانلود آهنگ جدید

    سلام
    افزونه برای ارسال اتوماتیک همه پست های سایت من به کانال هست؟
    سایت وردپرس شرق موزیک با 18000 اهنگ

    • علی غلامی

      سلام
      تقریبا اکثر افزونه های توی این زمینه به صورت تکی ارسال می کنند و باید حداقل یکبار اون مطالب رو بروز رسانی کنید و تیک یا قسمت مربوط به ارسال به تلگرام رو هم قبلش فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *