آموزش متصل کردن Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش متصل کردن Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس
5 / 5
1

آموزش متصل کردن Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس

5 / 5
1

امروز با هم در مورد نحوه چگونگی اتصال Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس صحبت کنیم. به طور حتم تمامی شما عزیزان با افزونه Gravity Forms اندکی آشنایی دارید. و یا شاید حتی با آن کار هم کرده باشید. گراویتی فرم افزونه ای قدرتمند برای ایجاد فرم می باشد. امروز قصد داریم اتصال Graviti Forms به گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش دهیم، البته باید بدانید که کار چندان سختی نمی باشد و با کمی توجه و دقت به بسیار ساده قابل انجام است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن و توجه به این متن کنید. در پایان متن خواهید دید که چقدر ساده و آسان می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید.

نحوه ی اتصال Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس

پیش نیاز ها:

  •  Gravity Forms
  • ravity Forms Google Analytics Event Tracking Add-on
    (دانلود رایگان این افزونه در انتهای این مقاله قرار گرفته است. )
  • اکانت گوگل انالیتیکس
    حال اگر شما عزیزان موافق باشید به سراغ مراحل اتصال Gravity forms به گوگل آنالیتیکس رفته و کلیه این مراحل را با هم مرور می کنیم.

گام نخست : دریافت UA code

برای اینکه بتوانید این کد را دریافت کنید؛ شما ابتدا باید در گوگل آنالیتیکس عضو شوید و سپس اقدام به دریافت این کد نمایید.

مطلب پیشنهادی  یافتن و جایگزین کردن یک متن در وردپرس با استفاده از افزونه

گام دوم : ایجاد هدفی مشخص در گوگل آنالیتیکس

شما عزیزان پس از عضویت در گوگل آنالیتیکس و دریافت کد باید به قسمت مدیریت گوگل آنالیتیکس رفته و در آن جا به جست و جوی گزینه ی هدف و یا Goals بپردازید. شما به سادگی از این قسمت می توانید گزینه ای که مد نظرتان است را اضافه نمایید.

هنگامی که شما برای نخستین بار هدف خود را در گوگل آنالیتیکس ایجاد می کنید این امکان را دارید که به طور کامل و دقیق توضیحات و مشخصات مربوطه را در آن قسمت وارد کنید. به صورت نمونه ما نام یک دسته را به صورت یک فرم فراخوانی می کنیم و سپس برای آن امکان ارسال نیز قرار می دهیم.

گام سوم : انجام تنظیمات گراویتی فرم مربوط به امکان ردیابی در سیستم وردپرس

اگر تا رسیدن به این مرحله به هیچ گونه مشکلی برخورد نکردید، حال باید برای اتصال Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس تنظیماتی را که مربوط به ردیابی می شوند را به طور صحیحی انجام دهید. برای شروع این کار ابتدا باید افزونه ی Gravity froms google analyticks event traking را نصب و راه اندازی نمایید. پس از نصب این افزونه اگر تمامی مراحل را صحیح و با دقت انجام داده باشید یک گزینه برای بخش کد ردیابی یا Event tracking به قسمت تنظیمات افروده می گردد.
حال باید شما به بخش فرم های گراویتی بروید و سپس از آن قسمت به بخش تنظیمات مراجعه کرده تا گزینه ای با نام Event tracking را مشاهده نمایید :

پس از انجام تمامی این مراحل حال شما می توانید UA Tracking ID خود را از قسمت گوگل آنالیتیکس دریافت کرده و برای اتصال Gravity Forms به گوگل آنالیتیکس آن را در این قسمت به طور صحیح وارد کنید.

مطلب پیشنهادی  ایجاد تب در وردپرس با jQuery

گام چهارم : نحوه ی ساخت خوراک ( فید )

حال شما عزیزان باید به قسمتی که فرم ها در آنجا قرار دارند بروید و سپس بر روی گزینه ای با نام submission tracking کلیک کنید. ( مانند تصویری که در بالا مشاهده می نمایید. ) پس از آن فرمی درست مانند فرمی که در تصویر پایین مشاهده می کنید که در اینجا می توانید فید را به آن اضافه کنید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر برای نخستین بار فید را اضافه می کنید در این قسمت با یک لیست تنظیمات رو به رو خواهید شد.

گام آخر: بررسی کردن گوگل انالیتیکس در زمان های مشخص شده

شما برای این که بتوانید در یک زمان مشخص به بررسی گوگل آنالیتیکس بپردازید باید در گوگل آنالیتیکس به بخش Reporting مراجعه نمایید و در قسمت منوی آن روی Real tims کلیک کنید. شما در این قسمت می توانید event را مشاهده نمایید.

به این ترتیبی که مشاهده می نمایید شما می توانید با متصل شدن Graity forms به گوگل آنالیتیکس این توانایی را دارید که تمامی event هایی که مربوط به فرم گراویتی می شود را مشاهده کنید.
امیدواریم که توانسته باشیم توضیحات کاملی را در این ضمینه برای شما عزیزان ارائه کرده باشیم.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *