تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن hook

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن hook
5 / 5
1
hook-in-wordpress-digiwp

تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن hook

5 / 5
1

همان طور که می دانید وردپرس یکی از بزرگترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد. توابعی در وردپرس وجود دارند که از پیش تعریف شده هستند اما گاهی اوقات ما باید عملکرد آن ها را متناسب با نیاز خودمان عوض کنیم. شما می توانید با استفاده هوک ها این کار را انجام دهید. و اما یکی از مشکلاتی که مدیران وب سایت های وردپرسی از آن رنج می برند این است که پس از هر بار به روزرسانی افزونه ها و قالب های وردپرس هر تغییری که در کد های اصلی این افزونه ها و قالب ها ایجاد کرده اند به حالت اول بر می گردد اما با استفاده از هوک ها این مشکل به سادگی قابل حل است. امروز در دیجی وردپرس می خواهیم به تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن بپردازیم.با ما همراه باشید.

Hooks-digiwp

تعریف هوک وردپرس و نحوه کار با hook قلاب ها

نام دیگر هوک چنگک و قلاب می باشد  و به دو دسته اکشن (Action) و فیلتر (Filter) تقسیم می شود و یکی از کاربرد های آن همان طور که گفتیم این است که هر بار افزونه ها و قالب ها به روز رسانی شوند همه تغیرات ایجاد شده در کد اصلی آن ها از بین خواهد رفت، اما شما با استفاده از این هوک ها قادر هستید همه کد های که در آن ها تغییر ایجاد کردید را به کد های اصلی قلاب کنید به این تریبت این تغییرات برای همیشه باقی خواهد ماند. در ادامه این مقاله می خواهیم به نحوه استفاده از هوک ها بپردازیم.

مطلب پیشنهادی  پاکسازی سطل زباله به صورت خودکار در وردپرس

نحوه استفاده از هوک وردپرس

حال می خواهیم نحوه استفاده از هر دو دسته هوک (اکشن و فیلتر) را شرح دهیم.

نحوه استفاده اکشن در وردپرس:

فرض کنید می خواهید درست زمانی که کاربر لاگین می کند تابع مورد نظر شما هم اجرا شود در واقع تابع شما باید در یک زمان خاص اجرا شود، برای انجام این کار برنامه نویسان باید از اکشن ها کمک بگیرند، اکشن ها دارای توابع آماده زیادی هستند که ما یکی از آن ها را به نمایش خواهیم گذلشت.

add_action('login_head','my_login');
function my_login(){
echo'در اینجا نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید';
}

نحوه استفاده از فیلتر در وردپرس:

و اما فیلتر ها، فرض کنید بخواهید قبل از این که پست های شما به نمایش گذاشته شود در پایان همه این پست ها مطلبی بیافزائید، یعنی این که قبل از انجام عملی در وردپرس، تغییرات ایجاد شوند. در این جا باید از فیلتر ها استفاده کنید. برای این کار فیلتر، تابع از پیش تعریف the_content معرفی کرده است که می توانید در زیر آن را مشاهده کنید.

add_filter('the_content','my_the_content_filter');
functionmy_the_content_filter($content){
$content.'در کانال تلگرام ما عضو شوید.';

کلام  آخر

امروز در دیجی وردپرس به تعریف هوک وردپرس و نحوه استفاده از آن پرداختیم. همان طور که ملاحظه کردید هم فیلتر و هم اکشن توابع از پیش تعریف شده ای دارند که شما قادر هستید آن ها را به توابع اصلی وردپرس قلاب کنید.  همینطور توسعه دهندگان برای این که بتوانند  قالب ها و افزونه های وردپرس خود را ارائه دهند می توانند از هوک ها کمک بگیرند.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *