نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس
5 / 5
1
نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس

نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس

5 / 5
1

برای جلوگیری از بروزرسانی خودکار وردپرس , افزونه ها و قالب چه باید کرد ؟! 🙁 یکی از ویژگی ها جذاب و جالبی که در وردپرس دیده شده و در اختیار همه قرار می گیرد ارائه آپدیت جدید وردپرس و انتشار نسخه جدید به صورت خودکار بدون آن که نیاز به انجام کار خاصی باشد و احتیاجی به آپدیت کردن دستی هیچ یک از کاربران نمی باشد این امکان برای همه سایت های وردپرسی در اختیار است و حتی دروقت هایی که شما زمان کافی برای آپدیت کردن وردپرس را ندارید . خود وردپرس به طور خودکار این کار را انجام خواهد داد و شما به راحتی می توانید از ویژگی های نسخه جدید مانند بهبود موارد امنیتی و قابلیت های جدیدی که در نسخه جدید به آن اضافه شده است ، استفاده کنید .

ولی گاهی دیده شده است که همین ویژگی ممکن است دردسر هایی را به همراه داشته باشد و شرایط نامساعدی را برای سایت پدید آورد یکی از این موارد می تواند ناسازگاری با قالب و یا افزونه های وردپرس باشد که در سایت شما وجود دارد همچنین ممکن است نسخه جدید وردپرس با توابع برنامه نویسی هاست یا سرور سازگاری نداشته باشد به همین خاطر باید از آپدیت خودکار آن جلوگیری کرد تا بتوان از مشکلات احتمالی که بعد از بروز رسانی خودکار وردپرس در سایت شماایجاد می شود ، جلوگیری کنید.

جلوگیری از بروزرسانی و آپدیت اتوماتیک وردپرس

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس از نسخه ۳.۷.۱ به بعد امکانی قرارداده شده ، که بروزرسانی و آپدیت آن به نسخه های جدید بصورت خودکار و اتوماتیک انجام می شود که بسیاری از ما با انجام این کار مخالف بوده و مایلیم این کار را در زمان مناسب و در صورت لزوم انجام دهیم چرا که ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد به همین خاطر بهترین راه برای پیشگیری از بروز مشکلات ، بستن و جلوگیری کردن از آپدیت و بروزرسانی اتوماتیک وردپرس است .

برای جلوگیری از بروزرسانی و آپدیت اتوماتیک وردپرس، باید در پوشه اصلی سایت وردپرسی خود فایل wp-config.php را در حالت ویرایش باز کنید و کد زیر را به انتهای آن اضافه کنید.

define( ‘WP_AUTO_UPDATE_CORE’, false );

نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

یکی از مشکلاتی که بعد از بروز رسانی نسخه جدید در سایت ها دیده شده است به شرح زیر می باشد :

  • در سایتی که که از افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوسر استفاده می شد با به روز رسانی نسخه جدید وردپرس در چنین سایتی مشکلاتی دیده شد و در برخی از بخش های سایت که توسط این صفحه ساز ساخته شده بود با اختلال مواجه شدند و صفحات سایت به درستی نشان داده نمی شد بعد از کلی تحقیق متوجه شدیم که نسخه فعلی این افزونه با جدیدترین ورژن وردپرس در تداخل بوده و همین موضوع باعث ایجاد مشکل شده بود پس برای رفع این مشکل باید منتظر م شدیم تا نسخه ی جدید افزونه نیز وارد بازار شود و سپس آن را امتحان می کردیم ولی برای رفع این مشکل برای کاربرانی که از افزونه ویژوال کامپوسر استفاده می کنند ، زمان بسیاری نیاز بود چرا که این افزونه به علت تجاری بودن بسیار کم به روز می شود پس مجبور هستیم از نسخه ی قدیمی وردپرس استفاده کنیم .
مطلب پیشنهادی  ایجاد متا تگ ها به صورت خودکار در وردپرس

برای غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس چند راهکار وجود دارد که ضروری است آنها را یاد بگیریم ما در اینجا سعی می کنیم غیر فعال سازی هر انچه که در سایت در دسترس است را در اختیار شما قرار دهیم چرا که هر یک از انها می توانند مشکلی را به وجود آورند .

افزونه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس

یکی از ساده ترین راه ها برای غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار در وردپرس اسنفاده از افزونه است این افزونه با نام   Easy Updates Manager در مخزن وردپرس در اختیار شما عزیزان قرار دارد و تا حالا توانسته بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را برای خود به دست آورد شما با نصب و فعال سازی این افزونه قادر خواهید بود مدیریت و کنترل به روزرسانی خودکار در وردپرس را در دست گرفته و خود آنها را بررسی کنید . شما باید در ابتدا نسبت به دانلود سپس نصب و فعال سازی افزونه اقدام کنید سپس در منوی پیشخوان وردپرس شما گزینه ای با نام Updates Options دیده می شود که می توانید بر روی آن کلیک کرده و تنظیمات مد نظر خود را انجام دهید . چرا که در این بخش قادر هستید تا تنظیمات مربوط به بروزرسانی خودکار در بخش های هسته وردپرس، قالب وردپرس، افزونه وردپرس و… را در دست گرفته و مدیریت و کنترل کنید تنها برای غیرفعال کردن هر بخش باید هر بخش را از حالت فعال(Enable) به حالت غیرفعال(Disabled) تغییر دهید تا به صورت خودکار به روزرسانی نشوند  .

با فعال کردن بخش All Updates کلیه بروزرسانی های وردپرس فعال هستند و شما می توانید تک تک آنها را خود مدیریت کنید به طور مثال هر یک از ما می توانیم بروزرسانی خودکار هسته وردپرس یعنی wordpress core updates و بروزرسانی خودکار قالب وردپرس یعنی All theme updates را غیرفعال سازیم و گزینه های مقابل آنها را به Disabled تغییر دهیم .

نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس

غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار افزونه یا قالب

اگر هر یک از شما بخواهید به صورت موردی نسبت به غیرفعال کردن  بروزرسانی اقدام کنید باید به این صورت عمل کنید ابتدا به منوی Updates Options مراجعه کنید و سپس روی تب Plugins که مربوط به افزونه های سایت وردپرسی شما می باشد ، کلیک کنید. در صفحه ای که برای شما باز می شود میتوانید لیستی از کلیه افزونه های موجود در سایت وردپرسی خود را مشاهده کنید در زیر عنوان هر افزونه دکمه ای با عنوان Disallow Updates وجود دارد که می توانید هر یک از افزونه هایی را که مایل نیستید به صورت خودکار آپدیت شوند را غیر فعال سازید تا آپدیت خودکار افزونه مورد نظر با تغییر وضعیت به Allow Updates غیرفعال شود.

مطلب پیشنهادی  مفاهیم بنیادی ساختار یک سایت وردپرسی‌ ( آکادمی 3 )

برای قالب وردپرس هم می توانید از این روش استفاده کنید با مراجعه به تب Themes قالب دلخواه خود را که قصد دارید ، بروزرسانی خودکار آن را غیرفعال سازید را انتخاب کرده و با کلیک روی دکمه Disallow Updates امکان آپدیت خودکار برای قالب مورد نظر را غیرفعال کنید.

استفاده از کدنویسی

شما برای استفاده از این روش لازم است تا فایل wp-config.php را ویرایش کنید پس باید وارد هاست خود شده سپس به بخش مدیریت فایل های سایت مراجعه کرده سپس به مسیر public_html  رفته و فایلی با نام wp-config.php  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ی Edit  کلیک کنید و قطعه کد زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید و در آخر فایل را ذخیره کنید

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

با این کد هرگاه نسخه جدیدی از وردپرس منتشر شود و یا نسخه جدیدی از افزونه و قالب سایت منتشر شود به صورت خودکار به روزرسانی نخواهد شد و برای استفاده از نسخه به‌روز شده هر یک از آنها باید خود نسبت به انجام این کار اقدام کنید .

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار قالب وردپرس با کد

برای انجام این کار ابتدا وارد هاست خود شده و به دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید سپس قالب خود را یافته و وارد آن شوید سپس فایل functions.php رو باز کرده و کد زیر را در آن قرار دهید و در آخر فایل را ذخیره کنید . با این کد ما به وردپرس دستور داده ایم تا تابعی که در وردپرس مربوط به بروزرسانی خودکار قالب وردپرس می باشد را کنترل کرده و زمانی که به چنین تابعی برخورد می کند دستور false را برگردانده و از بروزرسانی خودکار قالب وردپرس جلوگیری کند.

add_filter( 'auto_update_theme', '__return_false' );

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار افزونه با استفاده از کد

این مورد نیز مانند غیر فعال سازی قالب وردپرس می باشد پس وارد هاست خود شده و به دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید وارد قالبی که بر روی سایت قرار دارد ، شوید فایل functions.php رو باز کرده و کد زیر را در آن جای دهید

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_false' );

این کد هم مانند کد قالب به وردپرس دستور می دهد تا به روز رسانی به صورت خودکار انجام نشود .

استفاده از افزونه ای دیگر در جهت غیر فعال سازی وردپرس

با استفاده از یک پلاگین وردپرس به نام Advanced Automatic Updates قادر خواهید بود به آسانی تمامی آپدیت های وبسایت خود را کنترل کنید. بعد از نصب و فعال سازی افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید و آپدیت های مد نظر خود را غیر فعال سازید شما با استفاده از این پلاگین حتی قادر خواهید بود اطلاعیه هایی را که به صورت خودکار بعد از آپدیت ها به ادمین فرستاده می شود را غیر فعال کرده و یا تعیین کنید که آن ها را فقط به آدرس ایمیل شما ارسال کند.

نحوه جلوگیری از بروزرسانی خودکار در وردپرس

نکته مهم این است تنظیمات مربوط به آپدیت تم وردپرس فقط در صورتی امکان پذیر است که تم را از بین تم های خود وردپرس دانلود کرده باشید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *