نصب قالب فرزند در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نصب قالب فرزند در وردپرس
5 / 5
1
child-theme

نصب قالب فرزند در وردپرس

5 / 5
1

آیا میخواهید در سایت وردپرس خود قالب فرزند نصب کنید؟ قالب های فرزند به شما کمک میکنند تا بتوانید از قابلیت های قدرتمند قالب والد استفاده کنید. در این مطلب از دیجی وردپرس نصب قالب فرزند در وردپرس را به شما آموزش خواهم داد. به صورت مختصر دلیل استفاده فایل فرزند یا به اصطلاح Child theme رو بخوام توضیح بدم باید بگیم چایلد تم زمانی مورد استفاده قرار میگیره که ما بخوایم یک سری تغییرات کدنویسی روی قالب اعمال کنیم در این صورت باید تغییرات روی Child Theme صورت بگیره.

قالب فرزند چیست؟

قالب های وردپرس فرزند بستگی به قالب والد و فریم ورک دارند. قالب های فرزند تمامی ویژگی های ظاهری را از قالب های والد ارث بری میکنند و میتوانید آنها را بدون دستکاری کد های قالب والد تغییر دهید.

بیشتر قالب ها و افزونه های رایگان و ویژه وردپرس دارای قابلیت های سفارشی سازی زیادی هستند، اگرچه در بعضی مواقع نیاز خواهید داشت تا به آنها به صورت دستی کد اضافه کنید. اگر به صورت مستقیم فایل های قالب وردپرس خود را تغییر دهید، تغییرات انجام شده بازنویسی خواهند شد. قالب های فرزند این مشکل را حل کرده اند و شما میتوانید سفارشی سازی های خود را در قالب فرزند ایجاد کنید، در این صورت وقتی که قالب والد را بروزرسانی کنید تمام تغییرات حفظ خواهند شد.

قدم اول: نصب قالب فرزند وردپرس

نصب قالب فرزند دقیقا مشابه نصب قالب های دیگر است، در بخش محیط ادمین وارد بخش نمایش»پوسته ها شوید و بر روی دکمه “افزودن پوسته تازه” کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی  افزونه ها در وردپرس پلاگین چیست ؟ ( آکادمی 7 )

Add-new-theme

در ادامه دو روش وجود خواهد داشت تا قالب وردپرس خود را نصب کنید:

روش اول: اگر قالب شما به عنوان یک قالب رایگان در وردپرس وجود دارد، فقط کافیست نام آن را در باکس جستجو وارد کنید.

از نتایج جستجو میتوانید قالب مورد نظر خود را نصب کنید، اکنون وردپرس دنبال قالب والد خواهد بود. اگر قالب والد در مخزن وجود دارد پس به صورت اتوماتیک نصب خواهد شد.

روش دوم:  اگر قالب فرزند شما داخل یک فایل زیپ بود پس شما خواهید توانست تا بر روی دکمه “آپلود قالب” کلیک کنید. سپس در صفحه جدید خواهید توانست فایل قالب فرزند را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید تا قالب نصب شود.

choose-file

اکنون چک خواهد کر که آیا قالب والد نصب شده است یا خیر، اگر قالب والد در وردپرس موجود باشد خود به صورت اتوماتیک نصب خواهد شد در غیر این صورت به شما اطلاع خواهد داد که قالب والد را به صورت دستی نصب کنید.

قدم دوم: نصب قالب والد

وردپرس قالب والد را در صورت موجود بودن در مخزن خود به صورت اتوماتیک نصب خواهد کرد، اگر نتواند آن را نصب کند، در آن صورت نمیتوانید قالب فرزند را فعالسازی کنید، و قالب فرزند را در صفحه قالب های خراب و مشکل دار نمایش خواهد داد.

برای نصب قالب والد وارد وبسایت قالب والد شوید و فایل زیپ قالب والد را دانلود کنید. سپس وارد بخش نمایش» قالب ها شوید و بر روی دکمه “افزودن قالب جدید” کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی  ایجاد صفحه جداگانه برای پست ها

Add-new-theme

بر روی دکمه “آپلود قالب” کلیک کنید، در صفحه جدید بر روی دکمه “انتخاب فایل” کلیک کنید و فایل زیپ را در سیستم خود انتخاب کنید، سپس بر روی دکمه “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید.

choose-file

بعد از نصب هر دو قالب میتوانید قالب فرزند را فعالسازی کنید.

نکته: دقت داشته باشید که نیازی برای فعالسازی قالب والد جهت استفاده از قالب فرزند نخواهید داشت.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *