آموزش نصب قالب وردپرس ( آکادمی 5 )

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش نصب قالب وردپرس ( آکادمی 5 )
5 / 5
1
نصب قالب وردپرس
نحوه نصب قالب وردپرس تصویری

آموزش نصب قالب وردپرس ( آکادمی 5 )

5 / 5
1

بخش پنجم آکادمی وردپرس مربوط به آموزش نصب قالب وردپرس می باشد. برای نصب قالب وردپرس دو روش رو با هم بررسی می کنیم. در بخش قبل در رابطه نحوه انتخاب قالب وردپرس مناسب برای سایت صحبت کردیم. حالا که قالب مورد نظر خود را انتخاب کردید باید اقدام به نصب آن کنید. اکثرا شرکت های ارائه دهنده قالب ها همراه با قالب داخل پکیج ارائه شده آموزش نصب و کار با قالب را نیز ارائه میدهند. البته ممکن است داخل همه قالب ها وجود نداشته باشد.

آموزش نحوه نصب قالب وردپرس تصویری

برای نصب قالب وردپرس من در این آموزش دو روش را به شما توضیح خواهم داد. روش اول نصب قالب از طریق پیشخوان وردپرس بخش نمایش » پوسته ها . و روش دوم از طریق هاست خواهد بود که بعد از بارگذاری قالب از طریق هاست باید در پیشخوان وردپرس بخش پوسته ها اقدام به فعال سازی قالب کنیم.

روش اول : نصب قالب وردپرس از طریق پیشخوان وردپرس تصویری و قدم به قدم

بعد از خرید یا دانلود قالب وردپرس مورد نظر باید دقت داشته باشید که قالب ممکن است به صورت پکیج باشد و یا تکی . منظور از پکیج این است که بعضی وب سایت های ارائه دهنده قالب همراه با محصول خود یک سری فایل های دیگر مثل فایل راهنما , فایل درون ریزی , پلاگین های لازم قالب و … ارائه میدهند.  برخی هم فقط فایل اصلی قالب را به صورت تکی در اختیار کاربران خود قرار میدهند.

حواستان باشد ما برای نصب قالب از طریق پیشخوان وردپرس فقط به فایل اصلی قالب نیاز داریم . اگر قالب شما به صورت پکیج است روی سیستم خود از حالت زیپ خارجش کنید و فقط فایل اصلی قالب رو جهت نصب آپلود کنید. خب در ادامه مرحله به مرحله نصب رو پیش میریم.

مطلب پیشنهادی  افزونه لینک دوستان در وردپرس

برای نصب قالب وردپرس وارد مدیریت وردپرس خود شوید. برای ورود به ادمین وردپرس باید به این آدرس مراجعه کنید site.com/wp-admin که صفحه ورود وردپرس هست بعد از وارد کردن یوزر و پسوورد وارد پیشخوان خواهید شد. حالا باید در پیشخوان وردپرس روی گزینه نمایش » پوسته ها کلیک کنید.  تا وارد بخش پوسته ها یا همون قالب ها بشید. تصویر زیر را مشاهده کنید.

نصب قالب وردپرس
نصب قالب وردپرس

بعد از کلیک روی گزینه پوسته ها با صفحه ای مثل تصویر زیر روبه رو خواهید شد.

نصب قالب وردپرس
آموزش نصب قالب وردپرس

در این بخش همان طور که مشاهده می کنید باید روی بخش مشخص شده کلیک کنید تا وارد بخش افزودن قالب بشید.

نصب قالب وردپرس
نصب قالب وردپرس

تصیر بالا مربوط به قالب های پیش فرض وردپرس می باشد. این قالب ها چپ چین و انگلیسی هستند. حال برای نصب قالب وردپرس خودتون روی گزینه بارگذاری فایل کلیک کنید تا صفحه آپلود کردن قالب براتون ظاهر بشه مثل تصویر زیر

نصب قالب وردپرس
نصب قالب وردپرس

در این بخش باید قالب خود را به صورت زیپ انتخاب کرده و روی دکمه همین الان نصب کن کلیک کنید. تا وردپرس شرو به آپلود و نصب قالب کند. بعد از نصب موفق قالب صفحه ای مثل تصویر زیر را مشاهده می کند.

نصب قالب
نصب قالب وردپرس

همون طور که میبینید قالب ما با موفقیت به صورت زیپ آپلود شده , بعد از حالت زیپ خارج شده و بعد نصب شده بدون مشکل. تا این قسمت قالب ما داخل قالب های وردپرس افزوده شده. روی گزینه فعال کردن کلیک کنید تا پوسته شما فعال شود.

به همین راحتی شما موفق شدید قالب خود را از طریق پیشخوان وردپرس نصب و فعال سازی کنید.

روش دوم : نحوه نصب قالب از طریق هاست به صورت تصویر و گام به گام

برای نصب قالب وردپرس از طریق هاست لازم است وارد هاست خود شوید. توجه داشته باشید فرقی نمی کند هاست شما سی پنل یا دایرکت ادمین و … باشد در همه وب سرور های به یک صورت عمل خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی  نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس

بعد از ورود به هاست وارد ریشه هاست بشید یعنی پوشه public_html که همه فایل های شما در این مسیر قرار دارند. وردپرس دارای سه پوشه اصلی و چندین فایل php در بخش اصلی می باشد.  سه پوشه به اسم های wp-admin / wp-content / wp-include که ما برای نصب قالب باید وارد پوشه wp-content شویم که در تصویر زیر مشخص شده .

نصب قالب از طریق هاست
نصب قالب از طریق هاست

بعد از وارد وارد شدن داخل این پوشه هم چنیدن پوشه وجود دارد که یکی از این فولدر ها Themes می باشد. وارد این پوشه بشید. داخل این پوشه به صورت پیش فرض سه قالب وجود دارد. ما باید قالب خودمون رو داخل پوشه themes آپلود کنیم.

نصب قالب از طریق هاست
نصب قالب از طریق هاست

فایل قالب را به صورت زیپ داخل پوشه themes بارگذاری کنید و بعد از اتمام آپلود فایل زیپ را از حالت زیپ خارج کنید , یعنی پوشه قالب شما بدون زیپ باید باشد. بعد از خارج شدن قالب از حالت زیپ می تونید فایل زیپ رو حذف کنید چون هیچ نیازی بهش نداریم.

خب کار تمام شد حالا وارد پیشخوان وردپرس بشید برید به بخش نمایش » پوسته ها میبینید که قالب آپلود شده به بخش پوسته ها اضافه شده اما فعال نشده. اشاره گر موس رو ببرید روی تصویر قالب گزینه فعال شدن ظاهر میشه . روی فعال کردن کلیک کنید قالب فعال خواهد شد.

به پایان این آموزش وردپرس از بخش آکادمی وردپرس سیدیم. ما در دیجی وردپرس سعی داریم آموزش وردپرس صفر تا صد را به ساده ترین لحن ممکن توضیح دهیم. با ما در سایر آموزش ها همراه باشید تا به یک وردپرس کار کامل تبدیل شوید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *