افزونه ها در وردپرس پلاگین چیست ؟ ( آکادمی 7 )

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / افزونه ها در وردپرس پلاگین چیست ؟ ( آکادمی 7 )
5 / 5
1
افزونه وردپرس
افزونه وردپرس

افزونه ها در وردپرس پلاگین چیست ؟ ( آکادمی 7 )

5 / 5
1

حتما در پیشخوان وردپرس خود چشمتون به گزینه افزونه ها افتاده که داری سه زیر منو افزونه های نصب شده , افزودن و ویرایشگر می باشد. در این بخش از آکادمی وردپرس قصد داریم در رابطه با گزینه افزونه وردپرس صحبت کنیم و اینکه اصلا پلاگین یا افزونه چیست ؟ به اصطلاح چه مواقعی کاربرد داره و کارش در وردپرس چیه ؟ با من در این مقاله حرفه ای آموزش وردپرس همراه باشید تا با هم افزونه ها در وردپرس را مورد بررسی قرار بدیم.

گزینه افزونه ها در وردپرس ( پلاگین نام دیگر همان افزونه است )

توجه داشته باشید که گزینه افزونه در حالت انگلیسی plugin می باشد , حتی در زبان فارسی پلاگین نیز گفته می شود. مثلا در بخش های قبلی آکادمی وردپرس اصطلاحی به اسم پوسته ها داشتیم که ما قالب می خونیمش . در وردپرس یک سری اصطلاحات وجود داره که به این صورت دو اسم دارند .

افزونه وردپرس چیست ؟

افزونه همان طور که از اسمش مشخص هست , ابزاری برای اضافه شدن می باشد. وردپرس یک پلتفرم قدرتمند می باشد که امکانات از پیش داخلش تعریف شده. گاهی برای اضافه کردن برخی قابلیت ها به سایت وردپرس باید از افزونه ها استفاده کنیم. یعنی قابلیت مورد نظر را در بین افزونه ها پیدا کرده و سایت خودمون اضافه کنیم. برای مثال ما می خوایم در سایت خودمون یک فرم تماس با ما قرار بدیم. به صورت پیش فرض در وردپرس امکان ایجاد فرم تماس با ما یا هر فرم دیگری وجود ندارد. در این صورت باید دنبال افزونه فرم ساز وردپرس بگریدیم و بیاریم روی وردپرس از طریق بخش افزونه ها نصب کنیم.

وردپرس دارای میلیون ها میلیون افزونه وردپرس رایگان و غیر رایگان می باشد. با این وجود وقتی ما به قابلیت خاصی نیاز داریم به راحتی با یک جستوجو می تونیم افزونه مورد نظر خودمون رو پیدا کنیم.  در مثال بالا گفتیم فرم تماس این افزونه فقط یکی نیست بلکه انواع افزونه فرم ساز داریم که هر کدوم می تونه قابلیت خاص خودش رو داشته باشه و حتی دیگری افزونه ها هم به همین صورت.

افزودن افزونه
افزودن افزونه

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید گزینه افزونه ها در پیشخوان وردپرس دارای سه زیر منو می باشد که به ترتیب در زیر هر کدوم توضویح داده میشه.

مطلب پیشنهادی  ایجاد نظرات بدون شناسایی کاربران

افزودنه های نصب شده

وقتی روی این گزینه کلیک کنید کلیه افزونه هایی که روی سایت ودرپرس شما نصب شده را مشاهده خواهید کرد. با ورود به این بخش میبیند که برخی گزینه های دیگری نیز وجود داره که در ادامه تک تک بررسی می کنم. نتکه ای که در این قسمت قابل ذکر هست در بخش افزونه های نصب شده کلیه افزونه هایی که فعال هستن و حتی افزونه هایی که غیر فعال هستند قابل نمایش هست.

افزودن

گزینه افزودن منظورش همه افزودن افزونه هست. یعنی ایکه ما می توانیم از این طریق اقدام به نصب افزونه هامون کنیم. با ورود به این بخش صفحه ای مشابه تصویر زیر مشاهده می کنید.

افزونه ها در وردپرس
افزونه ها در وردپرس
افزونه ها در وردپرس
افزونه ها در وردپرس

در این بخش ابتدا افزونه هایی که زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند را میبنید . در بالای صفحه سمت راست ( شماره 1 ) دارای 4 تب شاخص ها , محبوب , توصیه شده و علاقمندی ها می باشد. که می توانیم با استفاده از این تب ها به موارد دلخواه دسترسی داشته باشد. این افزونه های پیشنهادی داخل سایت وردپرس شما نیستند. این بخش افزونه ها به سایت اصلی وردپرس متصل هست و افزونه ها از مخزن وردپرس خونده میشه.

جستوجوی افزونه ها

در سمت چپ 4 تب یک باکس جست و جو وجود داره که این امکان رو به شما میده بتونید اسم افزونه ها رو بنویسید و بین میلیون ها افزونه که در مخزن هست جستوجو کنه و موارد درخواستی شما را بهتون نمایش بده. فرضا اگر در باکس جست و جو کلمه seo را وارد کرده و اینتر بزنید کلیه افزونه هایی که مربوط به سئو باشه رو بهتون نشون میده. اگر هم دنبال افزونه خاصی هستید که اسمش رو میدونید می تونید اسم افزونه رو دقیق وارد کنید که اون افزونه در نتیجه اول جست و جو نمایش داده میشه. مثلا افزونه wordpress seo by yoast که مربوط به افزونه سئو وردپرس هست . فقط نکته مهم در رابطه با این جست و جو این هستش که ممکنه در جستوجو به زبان فارسی نتایج درستی بهتون نمایش داده نشه پس باید با اصطلاحات انگلیسی اقدام به جست و کنید.

توجه داشته باشید در این بخش شما فقط افزونه های رایگان وردپرس رو میبنید و افزونه های غیر رایگان اینجا وجود ندارد. برخی سایت ها و فروشگاهها یک سری افزونه های حرفه ای رو به صورت غیر رایگان داخل سایتشون میزارن برای فروش که در مخزن وردپرس موجود نیستن. همین سایت دیجی وردپرس در بخش افزونه های پرمیوم افزونه هایی که داره غیر رایگان هستن و باید خریداری بشه.

برچسب ها در صفحه افزودن افزونه

بعد از کلیک روی گزینه افزونه ها » افزودن در صفحه ظاهر شده اگر به پایین صفحه مراجعه کنید یک بخش وجود داره که برچسب ها نامیده میشه. همون طور که در بالا به جست و جو افزونه ها اشاره کردیم. در این قسمت هم یک سری از برچسب هایی که زیاد مورد استفاده قرار گرفتن رو می تونید ببینید. این برچسب ها توسط طراحان افزونه ها وارد شده. یعنی اینکه وقتی یک طراح افزونه خودش رو تو مخزن وردپرس قرار میده برای افزونش برچسب می نویسه و همچنین سایر طراحان که این برچسب ها مواردی هست که زیاد استفاده شده و دارای پلاگین های زیادی هستن.

مطلب پیشنهادی  آموزش انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر

با کلیک روی هر کدوم از این برچسب ها می بینید که پلاگین های مربوط به اون برچسب برای شما داخل همون صفحه نمایش داده میشه. به صورتی که انگار شما کلیمه مورد نظر رو جستوجو کردید.

ویرایشگر

آخرین گزینه در زیر مجموعه گزینه افزونه ها در مدیریت وردپرس ویرایشگر نام دارد. از اسمش مشخص هست که مربوط به یک محیط هستش که می تونیم یک سری موارد رو اونجا ویرایش کنیم. اما چه مواردی و می تونیم ویرایش کنیم ؟! توجه داشته باشید هر افزونه دارای یک فایل یا بیش از یک فایل هست که به زبان php نوشته شده است. یعنی افزونه کدنویسی شده. در صورتی که شما بخواهید داخل کدهای پلاگین خاصی چیزی بنویسید یا ویرایش و حذف کنید باید وارد بخش ویرایشگر بشید.

بعد از کلیک روی این گزینه صفحه ای مثل تصویر زیر را خواهید دید که به صورت پیش فرض داخل ویرایشگر کدهای یکی از فایلها قابل نمایش است.

کار با افزونه ها در وردپرس
کار با افزونه ها در وردپرس

در بالای صفحه سمت چپ نوشته افزونه ای را برای ویرایش انتخاب کنید. اگر روی باکس باز شو کلیک کنید اسم کلیه افزونه هایی که نصب کردید رو خواهید دید. و می تونید موردی را که قصد ویرایشش رو دارید انتخاب کنید . بعد از انتخاب افزونه مورد نظر در سمت چپ چندین فایل نمایش داده میشه که با فرمت های مختلفی می باشند. روی هر کدوم از فایلا که کلید کنید کدهای مربوط به فایل مورد نظر داخل ویرایشگر نمایش داده میشه بعد از ویرایشات لازم در پایین ویرایشگر باید روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

در بخش بعدی آکادمی آموزش وردپرس نصب افزونه را با هم کار می کنیم.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *