تنظیم مجدد رمز عبور در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / تنظیم مجدد رمز عبور در وردپرس
5 / 5
1

تنظیم مجدد رمز عبور در وردپرس

5 / 5
1

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید رمز عبور وردپرس را بازگردانی کنید؟مسلما برای کاربران به تعداد دفعات بالایی این موضوع پیش آمده است که بخواهند رمز عبور خود را بازگرادنی کنند. اگر شما رمز عبور وردپرس خود را فراموش کردید باید رمز عبور خود را بازگردانی کنید وردپرس دو راه را در پیش روی شما قرار داده است. که ساده ترین و راحت ترین راه در میان این دو راه انجام این کار از طریق صفحه ورودی وردپرس میباشد. اما این نکته را فراموش نکنید که در بعضی مواقع این مشکل پیش می آید که شما نمیتوانید از این راه رمز عبور خود را بازگردانی کنید. در این صورت چه کاری را باید انجام داد؟ اگر شما به هر دلیلی نتوانید رمز عبور خود را از طریق راه اول بازگردانی کنید مجبور هستید که برای این امر از راه دوم استفاده کنید. راه دوم به این صورت است که شما برای بازگردانی رمز عبور خود باید به phpMyAdmin مراجعه کنید و به طور مستقیم در پایگاه وردپرس این کار را انجام دهید. ما در این مقاله آموزش وردپرس قصد داریم به شما دیجی وردپرسی های عزیز نحوه بازگردانی رمز عبور به طور مستقیم در پایگاه داده وردپرس از طریق phpMyAdmin را آموزش دهیم.

آموزش نحوه بازگردانی رمز عبور وردپرس

چطور رمز عبور را در وردپرس مجددا تنظیم کنیم

اولین راهی که در بالا به آن اشاره شد و از آن به عنوان ساده ترین و راحت ترین راه برای بازگردانی رمز عبور یاد شد، به این صورت است که شما باید وارد صفحه ورود وردپرس خود شوید و پس از وارد شدن به آن بعد از فیلدی که برای نام کاربری و رمز عبور قرار دارد درست در زیر گزینه های مرا به خاطر بسپار و ورود گزینه ای با عنوان رمزتان را گم کرده اید؟ وجود دارد که شما باید بر روی آن کلیک کنید. بعد از اینکه شما بر روی گزینه رمزتان را گم کرده اید کلیک کردید وارد صفحه ای میشوید که این صفحه برای تنظیم مجدد رمز عبور شماست. در این صفحه شما با وارد کردن نام کاربری و یا ایمیلتان میتوانید رمز عبور خود را برای بار دیگر تنظیم کنید به این صورت که وقتی شما نام کاربری یا ایمیلتان را وارد میکنید وردپرس به صورت خودکار ایمیلی را مربوط به همان حساب کاربری که مورد نظر شماست به ایمیل شما ارسال میکند که شما با باز کردن این ایمیل با لینکی که وردپرس برای تنظیم مجدد پسورد شما برای شما ارسال کرده است مواجه میشوید.

مطلب پیشنهادی  آموزش راه اندازی وردپرس شبکه

 

اما امکان دارد که برخی از کاربران نتوانند از این طریق رمز عبور خود را برای بار دیگر تنظیم کنند، این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها میتواند این باشد که کاربر به هر دلیلی به ایمیل مورد نظر دسترسی ندارد یا اینکه سایت وردپرس مورد نظر توانایی این را ندارد که ایمیلی در این باره ارسال کند. همان طور که گفتیم اگر شما نتوانید از راه اول رمز عبورتان را بازنشانی کنید باید به طور مستقیم با استفاده از phpMyAdmin در پایگاه داده بازنشانی کنید.

راه دوم تنظیم مجدد رمز عبور در وردپرس از طریق phpMyAdmin میباشد. اگر قصد دارید از این روش برای بازنشانی رمز عبورتان استفاده کنید در اولین مرحله باید وارد cpanel شوید و به داشبورد حساب کاربری میزبانی وردپرس خود در آن مراجعه کنید بعد از اینکه وارد داشبورد cpanel شدید دقیقا در قسمتی که در زیر بخش database قرار دارد نمادی از phpMyAdmin وجود دارد که شما باید بر روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی نماد phpMyAdmin شما وارد این بخش میشوید. حالا نوبت به تنظیم مجدد رمز عبور میرسد که شما برای این کار بعد از وارد شدن به phpMyAdmin باید دیتابیس یا همان پایگاه داده وردپرس را از ستونی که درسمت چپ وجود دارد همانند تصویر زیر انتخاب کنید تا به اطلاعات کاربری دسترسی داشته باشید و بتوانید در وردپرس برای بار دیگر پسورد را تنظیم کنید.

بعد از اینکه شما دیتابیس یا همان پایگاه داده وردپرس را باز کردید تمام جداولی که در دیتابیس وردپرس شما موجود است به صورت لیست وار نمایش داده میشود. حالا برای اینکه به اطلاعات کاربری دسترسی پیدا کنید باید جدول مربوط به آن را پیدا کنید. برای یافتن جدول مورد نظر باید جدول table-prefix} _users} جست و جو کنید و پس از اینکه آن را یافتید و بر روی آن رفتید همان طور که در تصویر مشاهده میکنید چند پیوند در دنباله اسم آن مشاهده میکنید که اولین پیوند با عنوان Browse میباشد که شما باید بر روی آن کلیک کنید. البته باید به این نکته را متذکر شویم که امکان دارد که جدول مربوط به اطلاعات کاربری شما در دیتابیستان کمی با تصویر متفاوت باشد یا پیشوندی متفاوت داشته باشند مانند table-prefix}_users} !

بعد از اینکه شما بر روی گزینه Browse کلیک کردید وارد صفحه ای میشوید که مربوط به اطلاعات کاربری می باشد و شما در آن میتوانید تمام اطلاعات و ردیف جدول مورد نظر را مشاهده کنید. حالا برای ویرایش کردن اطلاعات برای بازنشانی رمز عبور باید بر روی گزینه ای که با عنوان edit وجود دارد کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی  نحوه انتقال وردپرس به هاست جدید و سرور دیگر


بعد از اینکه شما بر روی گزینه edit کلیک کردید PhpMyAdmin فرم شما را با تمام فیلدهای مربوط به اطلاعات کاربری نمایش میدهد.
حالا در این مرحله شما باید مقدار فیلد user_pass را که مربوط به رمز عبور میباشد حذف کنید و رمز عبوری جدیدی را که میخواهید جایگزین رمز عبور قبلی کنید در فیلد وارد کنید. بعد از این که رمز عبور جدید را وارد کردید در قسمت ستون function یک منو به صورت کشویی وجود دارد که شما باید از آن عبارتی را با عنوان MD5 یافته و انتخاب کنید و بعد از انجام این کار بر روی گزینه go که در قسمت پایین و سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

شاید بپرسید که انتخاب عبارت MD5 از آن منوی کشویی به چه منظور بود؟ این کار به این دلیل بود که رمز عبور جدید که شما جایگذاری کردید با استفاده از متد MD5 رمز گذاری شود و در مرحله بعد در دیتابیس یا همان پایگاه داده ذخیره گردد.
خوب حالا میتوانیم بگوییم که با همراهی یک دیگر با استفاده از phpMyAdmin و به طور مستقیم از طریق پایگاه داده رمز عبور را برای بار دیگر تنظیم کردیم و حالا شما میتوانید وارد صفحه ورود وردپرس شده و با رمز عبور جدیدتان وارد پنل مدیریت شوید.
امکان دارد برای اشخاص کمی حرفه ای تر هستند سوالی پیش بیاید که ما به چه علتی برای رمز گذاری رمز عبور از متد MD5 استفاده کردیم؟

در پاسخ باید بگوییم چون وردپرس در نسخه های قدیمی تر برای رمز گذاری رمز عبور ها از متد MD5 استفاده میکردند تا اینکه وردپرس 2.5 منتشر شد. این نسخه از وردپرس از متد ها و تکنولوژی های قوی تری برای رمز گذاری رمز های عبور استفاده میکرد اما وردپرس هنوز هم متد MD5 را برای رمز گذاری رمز عبور ها به رسمیت می شناسد و با استفاده از متد MD5 میباشد که وردپرس با بازگردانی سازگار میشود. این کار به این صورت انجام میشود که بعد از اینکه شما وارد سیستم شوید با استفاده از یک رشته رمز عبور که به عنوان یک MD5 شناخته میشود رشته رمز عبور به رسمیت شناخته میشود و با استفاده از الگوریتم های رمز گذاری جدیدتری این رشته را به متد های جدید تر تغییر می دهد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *