نحوه ایمن آپدیت کردن افزونه ها در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه ایمن آپدیت کردن افزونه ها در وردپرس
5 / 5
1

نحوه ایمن آپدیت کردن افزونه ها در وردپرس

5 / 5
1

آموزش وردپرس کاربردی امروز ما راجع به آپدیت کردن افزونه ها در وردپرس می باشد. وردپرس دارای افزونه های بسیاری میباشد. میتوان گفت بیشترین ابزاری که در یک سایت وردپرسی مورد استفاده قرار میگیرد افزونه ها هستند. شما اگر قصد راه اندازی یک وب سایت وردپرسی را دارید میتوان گفت برای هر کاری که بخواهید در آن انجام دهید تقریبا یک افزونه موجود است پس در نتیجه یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین اجزا یک سایت وردپرس افزونه ها هستند. البته این نکته را فراموش نکنید که همین افزونه ها امکان دارد که باعث ایجاد اختلال در سایتتان شود.

حتما میپرسید به چه صورت و به چه علت؟ افزونه ها همانطور که کاربردی هستند به همان میزان هم میتوانند باعث ایجاد خطا در سایت شما شوند. اگر شما به موقع افزونه های نصب شده بر روی سایتتان را آپدیت یا همان بروزرسانی نکنید احتمال اینکه با برخی از خطا ها در سایت مواجه شوید وجود دارد. جدا از بحث پیش آمدن خطاهای احتمالی بحث دیگری که وجود دارد این اسن که اگر افزونه ها به موقع بروز نشوند باعث میشود که امنیت سایت شما کاهش یابد.
نگران چطور همیشه بروز نگه داشتن افزونه ها نباشید. این کار بسیار آسان است و ما امروز قصد داریم نحوه بروز رسانی افزونه ها را به شما آموزش دهیم.

آپدیت افزونه ها به صورت امن

کاربرد افزونه ها این است که به سایت شما امکانات مطلوبی را ارائه میدهند و ویژگی های خاصی به آن میبخشند و باعث افزایش خصوصیات وردپرس میشوند. نصب و فعال سازی آن ها به آسانی انجام میگیرد، به این صورت که شما در مرحله اول باید به پنل مدیریت وردپرس رفته و سپس از منوی کنار آن بر روی گزینه ای با عنوان افزونه ها کلیک کنید. پس از کلیک بر روی گزینه افزونه ها به بخش جدیدی هدایت میشوید که در آن بخش باید بر روی گزینه افزودن کلیک نمایید و به سادگی افزونه مورد نظرتان را جست و جو کرده و آن را نصب کنید. دلایلی که بروزرسانی افزونه ها اهمیت دارد شامل دلایل زیر است:

بروزرسانی افزونه ها تضمین کننده سازگاری آن ها درهسته وردپرس با قالب میباشد.
در هر بروزرسانی به احتمال زیاد تعداد زیادی هر کدام از این افزونه ها که بروز میشوند علتی دارند یکی از این علت ها رفع باگ های موجود در افزونه است و دلیل دیگر آن ایجاد تغییرات نسبت به نسخه قبلی آن افزونه میباشد.
یکی از مهم ترین دلایلی که شما باید افزونه های نصب شده بر روی وردپرس بروز کنید امنیت سایت میباشد.
وقتی که نسخه جدیدی از افزونه ای که بر روی سایت شما نصب است ارائه میشود وردپرس آن را به صورت خودکار بروز نمیکند و شما باید آن را به صورت دستی آپدیت کنید، در زمان ارائه فقط یک نوتیفیکیشن برای شما میاید که به شما اطلاع دهد که نسخه جدید این افزونه موجود میباشد. شما وقتی میخواهید افزونه ای را بروز کنید قبل از اینکه نسخه جدید را دریافت و نصب فعال سازی کنید باید آن را بررسی که و سپس این کار را انجام دهید. قبل از انجام هر بروزرسانی افزونه شما باید کار هایی را انجام دهید که در ادامه به شرح این کار ها میپردازیم.

مطلب پیشنهادی  ایجاد تم سفارشی برای یک پست در وردپرس

کار های پیش از آپدیت افزونه ها

برخی از کاربران وردپرس در این فکرند که وقتی شما بروزرسانی امن افزونه های نصب شده را انجام میدهید به علت سادگی آن هیچ مشکلی در روند نصب و بروزرسانی افزونه پیش نمی آید. اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. اگر میخواهید درحین بروزرسانی افزونه برای سایتتان مشکلی پیش نیاید در ادامه با ما همراه باشید.

امکان دارد نسخه جدیدی که از افزونه نصب شده بر روی سایتتان ارائه شده است داری مشکلات کوچکی باشد یا عملکرد ضعیفی را داشته باشد که این مورد تاثیر منفی بر روی هسته ی وردپرس دارد به همین دلیل قبل از اینکه شما به سراغ بروزرسانی افزونه ها بروید باید از سایت خود یک بک آپ یا همان نسخه پشتیبان تهیه کنید. اقدام بعدی که شما برای محافظت از سایتتان در موقع آپدیت افزونه ها باید انجام دهید این است که افزونه ها را تک به تک بروزرسانی کنید.

شاید در این بین سوالی پیش آید که منظور چیست؟ در پاسخ باید بگوییم فرض کنید شما وارد پنل مدیریت شده و چند هشدار در رابطه با بروزرسانی افزونه ها دارید. وقتی به بخش افزونه ها مراجعه میکنید متوجه میشوید که چند عدد از افزونه هایی که بر روی سایتتان نصب کردید آماده بروزرسانی هستند، مسلما شما میتوانید تمام این افزونه ها را به صورت یک جا و آپدیت کنید ، اما توصیه که ما به شما کاربران وردپرس داریم این است که بروزرسانی این افزونه ها را به صورت تک به تک انجام دهید و برای بروزرسانی هر کدام از این افزونه ها وقت جداگانه بگذارید. مورد بعدی که برای بروزرسانی افزونه ها باید به آن توجه شود این است که قبل از بروزرسانی افزونه حتما آن را تست کنید.

شما باید قبل از اینکه افزونه وردپرس مورد نظرتان را آپدیت کنید آن را مورد بررسی و تست قرار دهید، به این صورت که وردپرس را بر روی لوکال هاست نصب کرده و سپس افزونه مورد نظر را قبل از اینکه بر روی وردپرس اصلی بروزرسانی کنید و بر روی سایت اصلیتان نصب کنید، آن را بر روی وردپرس نصب شده بر روی لوکال هاست تست کنید سپس بر روی سایت اصلی بروزرسانی و نصب کنید. برخی از افراد به علت اینکه وقت کمی دارند و سرعتی که در بروزرسانی خودکار افزونه ها وجود دارد آن ها را به صورت اتوماتیک بروز میکنند. باید به این افراد بگوییم که تمام این افزونه ها اینطور نیستند و تاثیر گذاری بر روی وقت و سرعت بروزرسانی بستگی به نوع افزونه هم دارد.

اگر شما قصد بروزرسانی افزونه ها در وردپرس را دارید باید این نکته را به شما متذکر شویم که نباید افزونه ها را در هر زمانی آپدیت کرد یعنی زمانی که کاربران بسیاری در حال بازدید از سایت هستند نباید این کار انجام دهید و باید انجام آن را به تایم هایی که بازدید سایت شما در پایین ترین تعداد میباشد موکول نمایید. درباره بروزرسانی افزونه ها موضوع دیگری را که باید شرح دهیم این است که امکان دارد در یک افزونه باگ هایی وجود داشته باشد، برخی از این باگ ها با یک آپدیت بسیار آسان رفع میشوند پس در نتیجه باید بگوییم اگر شما قصد نصب افزونه ای را دارید و این افزونه دارای باگ هایی می باشد میتوانید تا بروزرسانی آن دست نگه دارید.

مطلب پیشنهادی  آموزش راه اندازی وردپرس شبکه

نحوه آپدیت افزونه ها در وردپرس ایمن و مطمئن

حالا به صورت نحوه بروزرسانی افزونه ها میرویم. با توجه به اطلاعاتی که حالا در رابطه با بروزرسانی افزونه ها دارید باید قبل از انجام این کار از توانایی بروزرسانی وردپرس خود اطمینان حاصل نمایید و در مرحله بعد همانطور که در قبل گفتیم باید وقتی را صرف تست نسخه جدید افزونه ها ارائه شده بر روی وردپرس نصب شده در لوکال هاست نمایید و سپس در زمان مناسب اقدام به بروزرسانی آن ها کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید وقتی که نسخه جدیدی از افزونه ها ارائه شود در بخش پیشخوان در منوی سمت چپ گزینه ای با عنوان به روزرسانی ها موجود میباشد که هشدار قرمزی در کنار آن ظاهر میشود. شما با کلیک بر روی گزینه به روزرسانی ها و رفتن به بخش مربوطه لیستی از افزونه هایی که نسخه جدیدی برای آن ها ارائه شده است را مشاهده میکنید و اطلاعات و تغییراتی که در نسخه جدید این افزونه ها وجود دارد را میتوانید به سادگی مشاهده کنید.

در صورت مواجه با خطا در حین بروزرسانی افزونه ها چه کاری انجام دهیم؟

اگر وقتی که شما در حال بروزرسانی افزونه مورد نظرتان هستید با خطایی مواجه شدید باید آن را با توسعه دهنده آن در میان بگذارید. شما میتوانید این کار را با رفتن به تالار گفت و گوی توسعه دهنده مورد نظر انجام دهید. به این صورت که شما به تالار گفت و گو رفته و مشکل خود را جست و جو میکنید اگر در بین سوال ها و جواب ها نبود خودتان آن را مطرح میکنید، در این میان دو حالت وجود دارد: حالت اول این است که شما با انجام این کار به پاسخ مطلوبی دست میابید و میتوانید مشکل خود را رفع کنید اما در حالت دوم شما پاسخی که بتواند مشکل شما را رفع کند دریافت نکرده اید در این صورت باید بگوییم که متاسفانه شما باید از بروزرسانی افزونه مورد نظر صرف نظر کرده و آن را به حالت قبل باز گردانید. شاید برای برخی ازکاربران وردپرس که تازه کار هستند این سوال پیش بیاید که چطور میتوان این کار را انجام داد؟ در پاسخ باید بگوییم که این کار بسیار آسان بوده فقط کافیست شما به بخش مشاهدات پیشرفته رجوع کرده و در آن بخش نسخه قبلی افزونه را انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله آموزشی وردپرس برای شما دوستان عزیز و گرامی دیجی وردپرس مفید واقع شده باشد و توانسته باشید به سادگی و خوبی افزونه های نصب شده بر روی سایت خود را بروزرسانی کرده باشید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *