ایجاد پست های چسبنده و سفارشی سازی آنها

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / ایجاد پست های چسبنده و سفارشی سازی آنها
5 / 5
1
sticky-posts

ایجاد پست های چسبنده و سفارشی سازی آنها

5 / 5
1

اگر در سایت، خود پست هایی دارید که برای شما مهم هستند و میخواهید همیشه بالاتر از بقیه پست ها قرار بگیرند، در این صورت باید به ایجاد پست های چسبنده بپردازید، با استفاده از این قابلیت میتوانید پست های مهم سایت خود را در اولویت بالاتری نسبت به پست های دیگر قرار دهید. همچنین میتوانید برای زیبا سازی آنها به آنها استایل بدهید و آنها را سفارشی سازی کنید.

پست های چسبنده چه نوع پست هایی هستند؟

پست های چسبنده پست هایی هستند که در اولویت بالاتری نسبت به بقیه پست ها قرار میگیرند و هر پستی به سایت اضافه شود موقعیت آنها تغییر نخواهد کرد، میتوانید از این پست ها به عنوان تبلیغات استفاده کنید و یا محصولات ویژه سایت خود را در آن پستها قرار دهید، با استفاده از آنها میتوانید ترافیک زیادی دریافت کنید خوشبختانه وردپرس این قابلیت را به طور داخلی دارد و میتوانید با استفاده از آن این قابلیت را به پست های مورد نظر خود اضافه کنید.

اگر قابلیت های وردپرس برای شما کافی نباشد میتوانید از افزونه Category Sticky Post استفاده کنید، در ادامه ادامه شما را با ایجاد پست های چسبنده و سفارشی سازی آنها آشنا خواهم کرد.

از کجا این قابلیت را پیدا کنیم؟

همانطور که گفتم این قابلیت در وردپرس وجود دارد، اما بسیاری از کاربران وردپرس از آن خبری ندارند. تمام کاری که برای ایجاد این قابلیت میتوانید انجام دهید این کار است:

مطلب پیشنهادی  نمایش تعداد نظرات در وردپرس

visibility

پست را در ویرایشگر مطلب باز کنید، بر روی لینک “ویرایش” کنار گزینه نمایانی در باکس انتشار کلیک کنید، سپس گزینه “سنجاق کردن این نوشته در برگه‌ی نخست” را تیک بزنید و بر روی دکمه “قبول” کلیک کنید.

وقتی که پست را آپدیت کنید، در بالای پست های دیگر در صفحه اصلی قرار خواهد گرفت، مانند تصویر زیر:

 

مشاهده کردید که به راحتی توانستید این قابلیت را بر روی وبسایت خود فعال کنید.

ایجاد این قابلیت برای یک دسته بندی

برای ایجاد قابلیت پست چسبنده برای یک دسته بندی باید افزونه Category Sticky Post را نصب و فعالسازی کنید، این افزونه هیچ تنظیماتی برای پیکربندی ندارد، تمام کاری که باید انجام دهید آن است که از متاباکس این افزونه در ویرایشگر مطالب وردپرس استفاده کنید.

sticky category

این متا باکس Category Sticky نام دارد و در زیر باکس انتشار قرار خواهد گرفت و دارای یک منوی بازشو خواهد بود و در آن میتوانید دسته بندی مورد نظر خود را مشخص کنید، پس از انتخاب میتوانید پست را منتشر کنید و به سایت خود مراجعه کنید تا کاربرد افزونه را مشاهده کنید.

ایجاد استایل برای پست های چسبنده

استفاده از قابلیت پست چسبنده، پست های شما را با دیگر پست ها متمایز نخواهد کرد، پس باید شما کاری انجام دهید تا این پست ها با دیگر پست های موجود در سایت شما متمایز باشند، متمایز نمودن این پست ها با دیگر پست ها یک کاربرد مهم خواهد داشت: باعث جلب توجه به آن پست خواهد شد و میتواند باعث بازدید زیادی شود.

برای شروع باید فایل stylesheet قالب خود را باز کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید:


.sticky {
background: #FAFAFA;
border: 3px solid #E6E6E6;
padding: 15px;
}

برای ایجاد استایل برای دسته بندی ها فقط کافیست تا نام عنصر را در کد تغییر دهید:


.category-sticky {
background: #FAFAFA;
border: 3px solid #E6E6E6;
padding: 15px;
}

به همین سادگی! اکنون شما میتوانید سایت خود را مشاهده کنید و ظاهر پست های چسبنده را مشاهده کنید. اگر میخواهید ظاهر را خود سفارشی کنید، فقط کافیست مقادیر کد بالا را تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن پخش آنلاين موزیک در وردپرس بدون افزونه

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *