نحوه انتقال وردپرس به هاست جدید و سرور دیگر

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه انتقال وردپرس به هاست جدید و سرور دیگر
5 / 5
1

نحوه انتقال وردپرس به هاست جدید و سرور دیگر

5 / 5
1

در بعضی مواقع به علت مشکلاتی که وجود دارد شاید شما قصد داشته باشین اقدام به انتقال وردپرس به هاست یا سرور دیگر از سرور فعلی خود کنید. این مشکلات می تواند مواردی از قبیل کمبود منابع میزبان فعلی و یا هر مورد دیگه ای باشد. اکثر شرکت هایی که در زمینه میزبانی وب فعالیت دارند این کار را انجام می دهند اما این کار مقداری حساس می باشد زیرا امکان دارد اگر بخش کوچکی از عملیاتی که برای این کار باید انجام دهید اشتباه انجام شود سایتتان کاملا از دست برود پس بهتر است خودتان این کار را بر عهده گرفته و انجام دهید. در مطالب قبلی به انتقال سایت وردپرس از لوکال به هاست اشاره کردیم که در صورت نیاز به این آموزش هم می تونید مطالعش کنید.

لازم به ذکر است که شما برای انتقال وردپرس به هاست دیگر می توانید از پشتیبان هاست جدید بخواهید تا سایت شما را به صورت کامل براتون منتقل کنن. اکثر شرکت های ارائه دهنده هاست این عملیات را به عهده می گیرند و سایت را به صورت کامل وبدون مشکل روی هاست انتقال میدن. در صورتی که پشتیبانی هاست شما عملیات انتقال انجام نداد خودتون طبق این آموزش وردپرس برای انتقال وردپرس به هاست جدید دست بکار بشید.

انتقال وردپرس به هاست و سرور دیگر با بک آپ

عملیات انتقال سایت وردپرس به هاست دیگر در صورت استفاده از کنترل پنل یک سان به سادگی انجام می شود یعنی اگر در حال حاظر شما از کنترل پنل سی پنل استفاده می کنید و کنترل پنل جدید هم سی پنل می باشد می توانید به سادگی فقط با گرفتن یک بک آپ از طریق پنل هاست و درون ریزی آن در سرور جدید سایتتان را بالا بیاورید.

مطلب پیشنهادی  نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس

حال در ادامه برای شما روند بک آپ گرفتن را در سی پنل شرج می دهیم.

خوب برای گرفتن بک آپ در سی پنل ابتدا شما باید وارد سی پنل شوید، وقتی وارد سی پنل می شوید در آن جا چند بخش وجود دارد که یکی از آن ها بخش files می باشد، دراین بخش باید گزینه backups را انتخاب کنید.

انتقال وردپرس به هاست و سرور دیگر با بک آپ

بعد از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ای جدید می شوید در آن صفحه بخشی به نام Restore a Home Directory Backup وجود دارد که شما باید از این بخش بر روی گزینه Browse کلیک کنید و فایل بک آپ خود را انتخاب کنید و در آخر دکمه Upload  را بزنید تا بک آپ آپلود شود و سایت شما بازگردانی شود.

حال نوبت به درون ریزی یا وارد کردن بک آپ در دایرکت ادمین می رسد. برای انجام این کار در دایرکت ادمین شما باید گزینه Create/Restore Backups انتخاب کنید.

انتقال وردپرس به هاست

حال نوبت به حالتی می رسد که کنترل پنل فعلی شما با کنترل پنل جدید شما یک سان نباشد. برای این کار همانند مواردی که در ادامه گفته شده است پیش بروید.

مرحله اول: در مرحله اول شما باید به کنترل پنل هاست خود وارد شده و از آن جا به بخش مدیریت فایل ها یا filemanager بروید و سپس تمام فایل ها را به صورت فشرده یا همان zip دراورده و دریافت کنید.

مرحله دوم: حال شما باید فایل زیپی را که دانلود کرده اید را در هاست جدید بارگذاری کرده و آن را اکسترکت کنید یا از حالت فشرده در بیاورید.

مطلب پیشنهادی  پاکسازی سطل زباله به صورت خودکار در وردپرس

مرحله سوم: در مرحله سوم شما باید پایگاه داده یا همان دیتابیستان را استخراج یا export کنید.

مرحله چهارم: شما باید در سرور جدید یک پایگاه داده یا دیتابیس جدید بسازید و سپس دیتابیس را که استخراج کردید را در آن درون ریزی یا import کنید.

مرحله پنجم: بعد از درون ریزی پایگاه داده نوبت به ثبت اطلاعات آن می رسد، در این مرحله شما باید فایل wp-config.php را باز کرده و مشخصات دیتابیس جدید را جایگزین مشخصات قدیمی کنید.

با انجام تمام این مراحل شما می توانید در همه حالات سایت وردپرس خود را از هاستی به هاست دیگر منتقل کنید.

ما قبلا در بخش آموزشی مقاله دیگری برای انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر را قرار دادیم که عملیات انتقال وردپرس به هاست جدید رو با افزونه انجلم میده . از این مقاله هم می تونید استفاده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *