آموزش بروزرسانی دستی وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش بروزرسانی دستی وردپرس
5 / 5
1
آموزش بروزرسانی دستی وردپرس

آموزش بروزرسانی دستی وردپرس

5 / 5
1

بروزرسانی وردپرس معقوله ای است که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد به طوری که از مهم ترین مسائل برای حفظ امنیت و سلامت وب سایت می باشد چرا که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب متن باز است به معنی اینکه در دسترس همگان قرار خواهد گرفت چه در اختیار کسانی که قصد توسعه و یا راه اندازی وب سایت دارند و چه افراد سود جو پس باید همواره نسخه های جدید را دریافت کرد به دلیل اینکه ساخته دست بشر نقطه ضعف هایی نیز دارد و هر آنچه که بدست یک فرد ساخته شود به دست فرد دیگر نیز میتواند ساخته و یا توسعه پیدا کند و مواردی این چنینی البته که برای بروزرسانی استفاده از تغییرات و امکانات اضافه شده در نسخه های جدید تر بی تاثیر نیست با این حال از نسخه ۳.۷ به بعد وردپرس قابلیت بروزرسانی خودکار در هسته وردپرس قرار داده شده است که با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به برورسانی دستی نمی باشد و شما به راحتی می توانید انجام این کار را بر عهده ی خود وردپرس بگذارید و تمام عملیات آپدیت به صورت خودکار صورت می گیرد. ولی گاهی اوقات آنقدر حجم فایل دانلودی توسط سرور بالا می باشد که ممکن است بین آپدیت عملیات به طور کامل متوقف شود و یا با خطای ” جهت انجام عملیات تعمیرات زمان‌بندی شده برای مدت کوتاهی در دسترس نیست. ” مواجه شویم . چنین مشکلی بیشتر بر روی سایت هایی که در ایران میزبانی میشوند ، اتفاق می افتد چرا که دور بودن مسافت سرور سایت تا سرور وردپرس که ممکن است باعث شود تا شما نتوانید افزونه های حجیمی مثل wordpress seo و wp statistics را نصب کنید مجبور شوید به صورت دستی آنها را آپلود کنید ، برای آپدیت وردپرس هم بهترین کار این است که بدون مشکل وردپرس را به صورت دستی آپدیت کنید .علت دیگری که ما نیاز به بروزرسانی دستی وردپرس داریم خطای صفحه سفید است البته یکی از دلایل و راه حل های رفع صفحه مرگ انجام بروزرسانی دستی وردپرس می باشد به طوری که ممکن است با اختلالی که در وردپرس به وجود آمده است شما به پیشخوان دسترسی نداشته باشید و به اجبار باید به صورت دستی وردپرس را آبدیت کنید و اینکه این روش برای استفاده از نسخه های قبلی وردپرس نیز کار ساز است که به آن دانگرید و یا بازگردانی وردپرس به نسخه قبلی گفته می شود .

بروز رسانی وردپرس

آپدیت وردپرس به شیوه خودکار و دستی صورت میگیرد البته منظور از خودکار در اینجا به صورت اتوماتیک نیست منظور از بخش بروزرسانی های وردپرس است که میتوان تنظیماتی را اعمال کرد که به صورت خودکار نیز صورت بگیرد اما اگر از قسمت بروزرسانی های پیشخوان نمیتوانید آبدیت را انجام دهید میتوانید به صورت دستی اینکار را بکنید میتوانید با انجام بروزرسانی دستی به یک نسخه قبل تر یا بعد تر رفته و مشکلات را بررسی کنید برای مثال اگر از آخرین نسخه استفاده میکنید اما برخی از عملکرد های وب سایت شما کار نمیکند میتوانید به نسخه های قبلی بروید تا این مشکل را پیدا و رفع کنید.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن موزیک در وردپرس و پخش آنلاین آهنگ

ایجاد نسخه پشتیبان از وردپرس

قبل از انجام هر گونه تغییر سعی کنید از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید شما در ابتدا و اولین کاری را که باید انجام دهید ایجاد یک نسخه پشتیبان از داده ها . فایل های سایت خود می باشد در واقع باید از فایل های سایت خود یک بک آپ تهیه کنید چرا که با در اختیار داشتن نسخه پشتیبان می توانید به راحتی وردپرس خود را آپدیت نمایید .

دانلود آخرین نسخه وردپرس

برای بروزرسانی دستی وردپرس نیاز به آخرین نسخه وردپرس دارید . آخرین نسخه ی وردپرس را می توانید از سایت های رسمی و موجود که در زمینه وردپرس فعالیت می کنند تهیه نمایید .

آماده شدن برای آپدیت

شما برای آنکه بتوانید جلوی بسیاری از مشکلات ایجاد شده در وردپرس را بگیرید بهتر است تا تمام افزونه ها را غیر فعال و قالب پیشفرض وردپرس را فعال کنید. البته میتوانید اینکار را نیز انجام ندهید و مستقیم به سراغ بروزرسانی بروید فقط باید این نکته را فراموش نکنید که پوشه wp-content را حذف نکنید چرا که تمامی افزونه های وردپرس و قالب های شما و اطلاعات وب سایت شما که به صورت فایل هستند در این پوشه قرار دارند .

جایگزینی فایل های قدیمی وردپرس با فایل های جدید

در چنین مرحله ای شما باید فولدر ها و پوشه های قدیمی wp-includes در این پوشه هسته اصلی وردپرس قرار دارد که باید در نسخه جدید جایگزین شود و wp-admin را حذف و نسخه جدید آنها را که در فایل فشرده وردپرسی که دانلود کرده اید ، قرار دارد را جایگزین کنید پس برای انجام این کار باید وارد ftp سایت شده سپس وارد پوشه ریشه (root) سایت خود شوید و فایل های wp-includes و wp-admin را به طور کامل حذف نمایید. بعد فایل وردپرس را که در مراحل قبل دانلود کرده اید را از حالت زیپ شده و فشرده خارج کنید و سپس پوشه های wp-includes و wp-admin جدید را از طریق ftp در ریشه هاست خود آپلود کنید توجه داشته باشید در قسمت روت نباید تغییری در پوشه wp-content ایجاد کنید چرا که این پوشه حاوی فایل ها و اطلاعاتی است که شما در سایت خود وارد کرده اید . حال بجز فایل .htaccess , wp-config.php ,robots.txt و فایل هایی که در آنها تغییراتی ایجاد کرده اید ، تمامی فایل هایی که در ریشه هاست هستند را با نسخه های جدید آنها جایگزین نمایید . سپس به پوشه wordpress وارد شوید وارد پوشه wp content شده و پوشه های plugins و themes رو حذف کنید. علاوه بر اینکه میتوانید از FTP برای انتقال فایل ها استفاده کنید شما میتوانید از قسمت مدیریت فایل نیز این عملیات را انجام دهید .

مطلب پیشنهادی  ایجاد باکس همراه با آیکون در وردپرس

سپس به پوشه وردپرس برگردید و تمام فایل ها را زیپ و فشرده کنید

سپس فایل زیپ شده را در پوشه روت هاست خود آپلود و اکسترکت کنید ، منظور از پوشه root همان public_html می باشد تا جایگزین فایل های قبلی وردپرس شود. در این مرحله باید به قسمت مدیریت وردپرس مراجعه کنید در آنجا از شما درخواست بروز رسانی پایگاه داده خواهد شد که باید بر روی بروزرسانی پایگاه داده کلیک کنید و منتظر شوید تا بروز رسانی کامل شود .

به طور خلاصه نحوه ی بروز رسانی دستی وردپرس به شرح زیر است :

  • تهیه ی بک آپ کامل برای جلوگیری از ایجاد مشکل
  • غیر فعال کردن تمام افزونه های موجود در سایت
  • دانلود نسخه ی وردپرس و آپلود آن در سایت
  • اکسترکت کنید اما از پوشه wordpress خارج نفرمایید .
  • بقیه فایل ها به غیر از wp-config.php ، wp-contect را Move کنید .
  • فقط پوشه languages واقع در wp-contect را به wp-content اصلی Move کنید .
  • به آدرس http://example.com/wp-admin/upgrade.php مراجعه کنید
  • پیغام را جهت آپگرید تایید کنید .
  • بعد از انجام فرایند آپگرید تمامی پلاگین ها (افزونه ها) خود را فعال کنید .

توجه کنید که برای بروزرسانی دستی شما بعد از دانلود دیگر نیاز به بارگذاری پوشه wp content ندارید چراه که در این پوشه فایل هایی است که شما آپلود کرده اید مانند فایل های ترجمه ، تصاویر ، فایل های چند رسانه ای ، فرم های دریافتی ( فایل هایی که از طریق فرم هایی مانند گراویتی فرم دریافت می شود ) ، فایل محصولات دانلودی ، قالب و پلاگین ها می باشد . و اگر مجدد جایگزین کنید فایل هایتان را از دست خواهید داد .

روش خلاصه بالا اگر کمی زیاد به نظر میرسد توجه کنید شما به جز فایل wp-config.php و پوشه wp content را باید جایگزین کنید ضمن اینکه اگر فایلی دیگر و یا پوشه ای که خودتان نیز اضافه کرده اید در هاست دارید نیاز نیست آنها را پاک کنید و به جز این فایل ها و فایل وپوشه ذکر شده دیگر فایل و دو پوشه وردپرس را پاک کنید و در وردپرس جدید که دانلود کرده اید تنها کافیست پوشه wp content را حذف کنید چرا که وردپرس نصب شده نیست و فایل کانفیگ ندارد .

در مجموع ما باید فایل های اصلی وردپرس را جایگزین کنیم چه برای بروزرسانی و چه برای برگردانی به نسخه قبلی .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. قالیشویی

    ممنون از شما دوست عزیز با ی آپدیت ساده تو سایتم تداخل ایجاد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *