نمایش تاریخ در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نمایش تاریخ در وردپرس
4 / 5
3
نمایش تاریخ در وردپرس

نمایش تاریخ در وردپرس

4 / 5
3

قصد داریم تاریخ شمسی و میلادی را در وردپرس مورد بررسی قرار بدیم. ما در این مقاله می خواهیم درباره ی افزونه هایی صحبت کنیم برای شما وبمستران عزیز که تاریخ را در سایت شما نمایش می دهند وردپرس دارای تاریخ پیش فرض میلادی می باشد .

افزونه  wp-jalali جلالی

در ابتدا می خواهیم درباره ی افزونه ای صحبت کنیم که این افزونه  wp-jalali ، نام دارد که این افزونه یک افزونه شمسی برای تاریخ وردپرس ارائه شد و سال ها  در بسیاری از وب سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار گرفت .قابل توجه شما وبمستران عزیز این افزونه  به صورت پیش فرض در بسته فارسی وردپرس موجود می باشد .

افزونه های نمایش تاریخ شمسی در وردپرس

اگر بخواهیم  درباره ی بیوگرافی افزونه وردپرس جلالی برای شما عزیزان صحبت کنیم باید بگوییم که این افزونه  چند سال اخیر یک گروه از وردپرس کاران ایرانی تیمی را تحت عنوان “وردپرس پارسی” را در قالب یک انجمن گفتگو راه اندازی کردند .این افزونه  یکی از محصولات رایگان اعضای این گروه افزونه ای کامل برای شمسی سازی تاریخ میلادی وردپرس بود .

افزونه wp-parsidate پارسی دیت

افزونه بعدی که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم  wp-parsidate نام دارد .ابتدا این افزونه را باید دانلود کنید یا اینکه در قسمت افزونه ها و سپس افزودن ، در کادر جستجو wp-parsidate را جستجو کنید .حال باید به شما دوستان عزیز بگوییم که در این قسمت بعد از دانلود و نصب این افزونه ، منویی با نام “تنظیمات پارسی ” به منوی وردپرس شما عزیزان  اضافه می شود . با کلیک روی این منو به صفحه تنظیمات افزونه شمسی ساز تاریخ وردپرس هدایت می شوید . در توضیحات این افزونه به شما عزیزان باید بگوییم که  افزونه wp-parsidate دارای ۳ بخش به نام “هسته” ، “تبدیل” و “هماهنگی با افزونه ها” می باشد..

مطلب پیشنهادی  فایل functions.php در وردپرس کجاست؟

اگر بخواهیم از امکانات این افزونه برای شما وبمستران عزیز صحبت کنیم باید بگوییم که این افزونه   دارای تاریخ شمسی در نوشته ها ، نظرات یا دیدگاه ها ، صفحات ، آرشیو یا بایگانی ، جستجو و دسته بندی ها می باشد وتاریخ شمسی در پیوند یکتا یا Permalinkاست.در اینجا باید بگوییم که تاریخ شمسی در قسمت بخش های مختلف مدیریت وردپرس مانند لیست نوشته ها ، لیست نظرات یا دیدگاه ها و لیست صفحات است همچنین این افزونه دارای ابزارک بایگانی شمسی می باشد. از قابلیت های دیگر این افزونه می توان به تصحیح حروف عربی به فارسی نمایش اعداد به صورت فارسی مصرف منابع بسیار پایین اشاره کرد.

افزونه فارسی Persian Date Shortcode پارسی دیت شورتکد

افزونه ی بعدی که می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم که این افزونه Persian-date-shortcode نام دارد   این افزونه از چند پارامتر ساده برای تعیین نوع نمایش بخش های سال ، ماه و روز در تاریخ ، رنگ دلخواه برای نمایش تاریخ ، ضخامت فونت تاریخ ، استفاده از کاراکتر یا رشته جداکننده بخش های تاریخ و درج یا عدم درج کلمه ‘امروز’ به صورت دلخواه در ابتدای تاریخ استفاده می شود .

آموزش استفاده از افزونه :

 حال ما به شما وبمستران عزیز در این قسمت از مقاله توضیحاتی را درباره ی استفاده از این افزونه می دهیم در ابتدا شما عزیزان پوشه Persian-date-shortcode  را در مسیر wp-content/plugins کپی کنیدسپس از طریق منوی افزونه ها در مدیریت وردپرس آن را فعال کنید

حال شما عزیزان برای نمایش تاریخ شمسی در نوشته ، صفحه و یا ابزارک ها از کد کوتاه یا shortcode  طبق راهنمایی های زیر استفاده کنیددر این قسمت باید بگوییم که برای نمایش تاریخ شمسی با فرمت دلخواه در پوسته یا template نیز می توانید ازتابع do_shortcode()  استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  ایجاد متا تگ ها به صورت خودکار در وردپرس

حال نکته ی بسیار مهم این است درباره ی این افزونه که این افزونه از 7 پارامتر به شرح زیر پشتیبانی می کند :

ردیف

نام پارامتر

مقدار دریافتی

توضیح

1

year

string

اگر شما وبمستران عزیز می خواهید  سال را به صورت حروف نمایش دهید این پارامتر را بدین صورت تنظیم کنید   year=string

2

month

string

اگر وبمستران عزیز می خواهید ماه را به صورت حروف نمایش دهید این پارامتر را بدین صورت تنظیم کنید   month=string

3

day

string

اگر وبمستران عزیز می خواهید  روز را به صورت حروف نمایش دهید این پارامتر را بدین صورت تنظیم کنید   day=string

4

bold

true

اگر وبمستران عزیز می خواهید  تاریخ را به صورت ضخیم نمایش دهید این پارامتر را بدین صورت تنظیم کنید   bold=true

5

color

hex code

اگر وبمستران عزیز می خواهید  تاریخ را با یک رنگ دلخواه  نمایش دهید این پارامتر را بدین صورت تنظیم کنید   color=#ff0000 (تنظیم رنگ قرمز برای تاریخ)

6

today

true

اگر وبمستران عزیز می خواهید  قبل از تاریخ شمسی کلمه ‘امروز’ نمایش داده شود ، می توانید بدین صورت پارامتر را تنظیم کنید  today=true

7

Seperator

Character or string

اگر وبمستران عزیز می خواهید  بین بخش های سال ، ماه و روز  از تاریخ شمسی یک جداکننده دلخواه قرار دهید به اینصورت عمل کنید  Seperator =/

اگر بخواهیم درباره ی این افزونه توضیحاتی از خصوصیاتش بگوییم باید بگوییم که در این افزونه ترتیب ارسال پارامترها مهم نیست همچنین شما عزیزان بین پارامترها حداقل یک فاصله خالی (Space) قرار دهیدچنانچه پارامتری تنظیم نشود یا به صورت صحیح تنظیم نشود در عملکرد افزونه تاثیر منفی نداشته و نادیده گرفته می شود .برای نمایش بخش های سال ، ماه و روز در تاریخ به صورت حروف از مقدار string برای پارامتر استفاده کنید و برای نمایش عددی آنها تنها کافیست آنها را تنظیم نکنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *