فایل functions.php در وردپرس کجاست؟

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / فایل functions.php در وردپرس کجاست؟
5 / 5
3

فایل functions.php در وردپرس کجاست؟

5 / 5
3

با آموزش وردپرس تحت هوان فایل functions.php وردپرس کجاست در خدمت شما عزیزان هستیم. کاربران وردپرس هر روز در حال افزایش هستند که مطمئنا برخی از این افراد کسانی هستند که برای بار های اول است که می خواهند کار با وردپرس را شروع کنند. مسلما این افراد تا به حال به فایل فانکشن برخورد نکرده اند و آشنایی با آن ندارند به همین علت  در اکثر مواقع مشکل پیدا نشدن فایل فانکشن را دارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که موضوعاتی را در ارتباط با این مشکل مورد بررسی قرار دهیم که این موضوعات: فایل functions.php چیست و یا فایل functions.php در وردپرس کجاست می باشند.

فایل functions.php چیست؟ فایل فانکشن  کجاست ؟

فایل functions.php علاوه بر این نام با نام فایل توابع هم شناخته می شود. این فایل یکی از فایل های قالب وردپرس می باشد که حاوی توابع است. شما می توانید در این فایل می توانید توابع را مشاهده کرده و توابع مورد نظر خود را درون آن وارد کنید. این فایل نقش زیادی را در وردپرس ایفا می کند که از این نقش ها می توان به قابلیت ساپورت یا پشتیبانی از متعلقات قالب وردپرس و این که همه فایل ها و دایرکتوری های که ایجاد می کنیم از این فایل فراخوانی می شوند اشاره کرد.

فایل functions.php در وردپرس
فایل functions.php در وردپرس

مسیر فایل functions.php در وردپرس

همان طور که در قبل گفتیم فایل functions.php یکی از فایل های قالب می باشد پس مسلما درون پوشه قالب قرار دارد و شما از دو راه می توانید به این فایل دسترسی پیدا کرده و آن را باز کنید.

مطلب پیشنهادی  نحوه ساخت و قرار دادن اسلایدر ویدیویی در وردپرس

راه اول: شما از این راه موقعی می توانید استفاده کنید که قالب مورد نظرتان را بر روی هاست خود نصب کرده باشید. اگر شما قالب را بر روی هاست نصب کردید برای دسترسی به فایل functions.php باید ابتدا به پنل پیشخوان وردپرس خود وارد شده و منوی کناری به بخش نمایش رفته و از انجا گزینه ویرایشگر را انتخاب کنید و در نهایت از ستونی که در سمت چپ قرار دارد می توانید به فایل functions.php دسترسی پیدا کنید. حال اگر به هر دلیلی قصد ندارید برای دسترسی پیدا کردن به این فایل از این مسیر بروید می توانید از خود هاست هم به این فایل دسترسی پیدا کنید.

برای دسترسی به فایل functions.php وردپرس از طریق هاست ابتدا شما باید وارد هاست خود شده و بعد از وارد شدن به فایل منیجر هاست مراجعه فرمایید، در فایل منیجر وارد پوشه public_html شوید و سپس از آن جا به wp-contenet رفته و در مرحله بعد themes مراجعه کنید، در این جا شما باید وارد پوشه قالبتون شوید و سپس از آن جا فایل functions.php وردپرس را باز کنید.

راه دوم: راه دوم برای مواقعیست که قالب بر روی هاست شما نصب نشده است. در این مواقع شما در مرحله اول بعد از دانلود قالب شما باید فایل قالب را که به صورت فشرده یا همان zip می باشد را از فشرده سازی خارج کنید و سپس آن را باز کنید و از آن جا فایل functions.php را بیابید.

حال به ویرایش این فایل میرسد. همان طور که گفتیم شما می توانید در این فایل توابع خود را هم قرار دهید پس مسلما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. شما برای این منظور می توانید از تکست ادیتور یا همان ویرایشگر متن notepad++ استفاده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *