آموزش تغییر فونت قالب وردپرس و مدیریت وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش تغییر فونت قالب وردپرس و مدیریت وردپرس
3.4 / 5
9
آموزش تغییر فونت قالب وردپرس

آموزش تغییر فونت قالب وردپرس و مدیریت وردپرس

3.4 / 5
9

تغییر فونت های قالب وردپرس موضوعی است که شاید اکثرا به دنبال آن بوده باشیم چرا که موضوع فونت بسیار پر اهمیت است به طوری که اولین چیزی که کاربران را به سمت خود میکشاند فونت متن مورد مطالعه است اگر این فونت ها زیبا و دلنشین نباشند ممکن است که کاربران به جای مطالعه مطلب یا به دنبال راه دیگری مانند مشاهده ویدئو ویا تصاویر وب سایت و یا از وب سایت ما خارج خواهند شد چرا که در عصری زندگی میکنیم که رقابت اهمیت دارد و هر روزه در حال رشد و افزایش تقاضاهای کاربران اینترنتی هستیم.
چندی قبل و در گذشته امکان اینکه بتوانیم از فونت های مختلف در وب سایتمان استفاده کنیم نبوده است و اکثر ول سایت ها از فونت های عمومی و پیشفرض سیستم ها استفاده می شده است مانند فونت های تاهما . آریال و ..

با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون وب فارسی اتفاقی تازه رخ داد که طی آن فونت های فارسی دیگیری نیز وارد وب فارسی شدند فونت هایی مانند فونت یکان . کودک . دروید و سایر فونت های وب فارسی . به طوری که میتوان از این فونت های اصلاح شده برای طرای وب سایت و قالب های وردپرس استفاده کرد . در صورتی که میخواهید فونت وب سایت خود را تغییر دهید میتوانید از روش هایی مانند افزودن یا ویرایش فونت به وب سایت توسط افزونه های مختلف استفاده از کد های css و یا فراخوانی از سایت سایت ها استفاده کنید.

کد یا افزونه تغییر فونت قالب وردپرس

راحت ترین روشی که میتوانید برای افزودن فونت و یا ویرایش فونت قالب استفاده کنید استفاده از افزونه MW Font Changer است ، با استفاده از این افزونه میتوانید فونت قالب وردپرس بعلاوه فونت پیشخوان را نیز تغییر دهید از مزیت ها و ویژگی های این افزونه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده آسان پس از نصب و فعال سازی
  • قابلیت پشتیبانی از 20 فونت فارسی و عربی استاندارد
  • قابلیت تغییر فونت پیشخوان و داشبورد وردرپس
  • امکان تغییر فونت قالب به سادگی و با انتخاب فونت
  • سازگار با تمامی مروگر ها
  • و …
مطلب پیشنهادی  افزودن تصویر متحرک از Giphy در وردپرس

افزودن فونت به قالب با افزونه فونت وب فارسی وردپرس

برای تغییر فونت و یا افزودن فونت به قالب وردپرس باید توسط کد نویسی فونت را به قالب خود اضافه کنید ولی در صورتی که کد نویسی آشنایی کافی ندارید میتوانید با استفاده از افزونه فونت وب فارسی وردپرس می توانید اینکار را انجام دهید کافیست این پلاگین را نصب و سپس فونت مورد نظر را انتخاب کنید و فونت داشبورد و یا قالب سایت را نیز تغییر دهید . در استفاده از افزونه باید بدانید که به دلیل بارگذاری فایل های CSS و JS که مخصوص افزونه هستند ممکن است سرعت بارگذاری وب سایت کاهش یابد این کاهش سرعت بسیار کم است به طوری که میتوان از آن چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت .

روشی که پیشنهاد می شود استفاده از فرخوانی فونت های فارسی با استفاده از CSS در هنگام طراحی قالب وردپرس می باشد . برای انجام این کار باید از دستور @font-face  استفاده کنید. این راه از روش های یونیک برای اضافه کردن و تغییر فونت های قالب می باشد به طوری که به دلیل استفاده مستقیم فونت بدون واسط و فایل های اضافه سرعت بارگذاری بیشتری خواهید داشت و کاهش سرعت را شاهد نیستید . شما میتواید فونت های اصلاح شده برای وب فارسی را دانلود و از آنها استفاده کنید. و شما با این روش دیگر نمیتوانید که فونت داشبورد وردپرس را تغییر دهید.

افزونه فونت ماندگار برای تغییر فونت وردپرس

یکی دیگر از افزونه هایی که میتوانید با استفاده از آن فونت وب سایت را تغییر دهید افزونه فونت ماندگار می باشد ، همانطور که در قبل توضیح داده شد برای افزودن فونت به قالب از روش های مختلفی میتوان استفاده کرد از جمله استفاده از کد های css و یا افزونه های مختلف ، برای اضافه کردن فونت به قالب وردپرس بهترین راه استفاده از کد های css  می باشد برای آنکه این روش بهینه تر و اصولی تر می باشد. اما در صورتی که از برنامه نویسی اطلاعی ندارید بهتر است از افزونه های موجود برای تغییر فونت قالب وردپرس استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  نمایش پاپ آپ تایید برای فرم های وردپرس

یه افزونه کاربردی دیگه ای که در این زمینه وجود داره و قبلا معرفی کردیم افزونه تغییر فونت persian fonts می باشد که با استفاده از اون هم می تونید به راحتی فونت های سایت وردپرس خودتون رو ویرایش کنید.

افزودن فونت به قالب به روش css

ابتدا شما باید فونت مورد نظر خودتون رو داخل پوشه قالب خودتون قرار بدید. هر فونتی دارای سه فرمت مختلف می باشد. و لازم است که برای اضافه کردن فونت هر سه فرمت داخل پوشه قالب اپلود بشه. برای این منظور میت ونید داخل پوشه قالب خودتون یه پوشه به ایم font ایجاد کنید و فونت های مودر نظر رو داخل آن قرار بدید.

بعد از آپلود فونت ها. لازم است بریم سراغ قالب style.css و معرفی فونت ها به قالب . برای این کار فایل style.css قالب را که در همان پوشه اصلی قالب هست رو باز کنید . فرض کنید فونت مورد نظر ما iransans هست. برای معرفی هر سه فونت باید کدی شبیه به کد زیر رو داخل فایل استایل قرار بدید. می تونید در بالا ترین قسمت و در ابتدای کدها قرار بدید.

@font-face {
 font-family: IRANSans;
 font-style: normal;
 font-weight: bold;
 src: url('fonts/IRANSans4/eot/IRANSansWeb_Bold.eot');
   url('fonts/IRANSans4/woff/IRANSansWeb_Bold.woff') format('woff'),  /* FF3.6+, IE9, Chrome6+, Saf5.1+*/
   url('fonts/IRANSans4/ttf/IRANSansWeb_Bold.ttf') format('truetype');
}

بعد از معرفی فونت ها به قالب وردپرس خومون. باید برید سراغ بخش هایی که می خوایم فونتش رو تغییر بدیم. فرضا من می خوام فونت body و h1 رو تغییر بدم . باید داخل استایل به این شکل کد ها رو وارد کنید.

body{
  font-family: IRANSans;
}
h1{
  font-family: IRANSans;
  font-size: 20px;
}

در این صورت اگر فونت ها به درستی معرفی شده باشه باید بخش های مورد نظر که فونتش رو مشخص کردیم با اون فونت نمایش داده بشه. همچنین قبلا در این رابطه به مقاله دیگه داخل سایت قرار داده شده که می تونید از اون استفاده کنید. افزودن فونت به قالب وردپرس و تغییر آن که میتونه مفید باشه براتون.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

4 دیدگاه

  1. mostafa

    سلام
    اول ممنونم از سایت خوبتون
    من با تغییر فونت قالب esteem, به مشکل خوردم
    تو فایل style.css اندازه فونت ها رو تغییر دادم،تو هر پرونده دیگه ای هم که از فونت و سایز چیزی دیدم تغییر دادم ولی هیچ اتفاقی برا سایت نیوفتاد.همه کارای این آموزش هم انجام دادم
    خدایی یکی کمکم کنه
    اینم آدرس سایت.فونتش خیلی ریزه.نوشته ها رو میشه درست کرد ولی منو و … نه

    • علی غلامی

      سلام
      کد زیر رو به آخر فایل style.css قالبتون اضافه کنید.

      p {
      font-size: 18px !important;
      }
      .main-navigation li a {
      font-size: 18px !important;
      }

  2. هومن

    با سلام . من داخل فایل استایلم کدهایی گه گفتین رو وارد کردم.اما مثلا وقتی می خوام فونت های قسمت body رو تغییر بدم (font-family رو تغییر بدم) هیچ کدی راجع به body داخل فایل style نیست.

    • هادی قربانی

      شما بعد از معرفی فونت ها به قالب اگر داخل فایل استایل قبلا فونت تعریف شده باید برید اون قبلی رو پاک کرده و فونت جدید رو بجاش قرار بدید.
      اگه فونت نداره باید دقیقا همون کد رو بردارید و تو فایل استاید بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *