نحوه افزایش حجم آپلود در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه افزایش حجم آپلود در وردپرس
5 / 5
1

نحوه افزایش حجم آپلود در وردپرس

5 / 5
1

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خواسته اید فایلی را در وردپرس آپلود کنید اما با خطا یا اروری مواجه شده اید و مضمون آن ارور این بوده است که حجم فایل شما بیشتر از حد مجاز بوده و قادر به آپلود آن نیستید. برای رفع مشکل محدودیت آپلود در وردپرس و افزایش مقدار آپلود با من همراه باشید .

این خطا، خطای محدودیت حجم آپلود می باشد و در اکثر مواقع برای افرادی پیش می آید که از هاست اشتراکی برای سایت خود استفاده می کنند. اصلا جای نگرانی نیست زیرا ما می توانیم به سادگی حجم آپلود وردپرس را افزایش داده و فایل های مورد نظرمان را آپلود کنیم. لازم به ذکر هست این بخش تا حدودی باید افزایش داده بشه و قرار نیست فرضا حجم مقدار آپلود وردپرس رو روی 1 گیگ قرار بدیم. فایل های حجیم باید از طریق اف تی پی روی هاست آپلود شوند و اصلا به صرفه نیست که فایل های بسیار بزرگ و حجم بالا را مستقیم از طریق وردپرس بارگذاری کرد.

مواردی که گاهی مدیران سایت های وردپرسی با خطای فایل شما بیش از حد مجاز بوده و قادر به آپلود نیستید . مثل زمانی که می خوایم یک فایل درون ریزی دمو را روی وردپرس ایمپورت کنیم. یا گاهی موقع نصب وردپرس یا نصب افزونه با این خطای محدودیت مقدار آپلود در وردپرس مواجه میشیم. برای برداشتن این محدودیت دو روش وجود داره . یا مشکل محدودیت حجم آپلود وردپرس رو به پشتیبان هاست گزارش کنید که مشکل رو برطرف کنن. و روش دوم این هست که خودتون آستین بالا بزنید

افزایش حجم آپلود در وردپرس از چندین راه انجام می شود که این راه ها شامل: استفاده از فایل php.ini ، .htaccess و function.php برای افزایش مقدار آپلود فایل وردپرس می باشد. در ادامه هر کدام از این راه ها را جداگانه شرح داده و به بررسی آن ها می پردازیم.

مطلب پیشنهادی  ایجاد صفحه جداگانه برای پست ها
افزایش حجم آپلود در وردپرس
افزایش حجم آپلود در وردپرس

افزایش حجم آپلود در وردپرس بدون استفاده از افزونه

ارتقای حجم مقدار آپلود وردپرس توسط فایل php.ini

در این روش ابتدا لازم است شما به فایل php.ini که در پوشه wp-admin قرار دارد دسترسی داشته باشید. اگر به این فایل دسترسی دارید آن را باز کرده و قطعه کد زیر را در آن وارد کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید. توکه داشته باشید اگر این فایل داخل wp-admib سایت شما نبود می توانید خودتون یه فایل به اسم php.ini اجاد کرده و کدها رو داخلش قرار بدید. اگر این روش جواب نداد باید بریم سراغ روش دوم.

upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
max_execution_time = 300

افزایش مقدار آپلود وردپرس توسط فایل htaccess.

شما با استفاده از این راه می توانید حجم آپلود خود را به دلخواه افزایش دهید. برای این کار ابتدا باید به فایل htaccess. رفته و سپس قطعه کد زیر را در آن قرار دهید، در این میان به عددی که در این کد آمده است دقت کنید زیرا در این کد ما حجم آپلود را 100 مگ در نظر گرفته ایم یعنی اگر همین کد را در فایل مورد نظر قرار دهید حجم آپلود شما 100 مگ بیشتر می شود اما اگر به بیشتر یا کمتر از این حجم نیاز دارید می توانید کد را تغییر داده و حجم دلخواه خود را وارد کنید و سپس این کد را در این فایل قرار دهید.

فایل .htaccess در ریشه هاست شما قرار دارد. ممکن است این فایل به دلایل امنیتی در هاست شما مخفی شده باشه که برای نمایش فرضا در هاست سی پنل باید روی دکمه تنظیمات که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید ( زمانی که داخل public_html  هستید ) دکمه تنظیمات بالا نمایش داده میشه. روی تنظیمات کلیک کرده و تیک گزینه نمایش فایل های مخفی رو بزنید. خب دیگه باید الان نشون داده بشه.

php_value upload_max_filesize 100M
php_value post_max_size 100M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

رفع محدودیت آپلود وردپرس از طریق functions.php

یکی دیگر از راه های افزایش حجم آپلود در وردپرس استفاده از فایل fuctions.php وردپرس می باشد. اما این راه فقط در برخی از وب سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند پاسخگو می باشد. اگر با فایل فانکشن آشنا هستید دست بکار شید اگر نمیدونید این فایل مجاست یه سر به مقاله اموزش فایل functions.php کجاست بزنید. این فایل داخل پوشه قالب شما قرار دارد.

مطلب پیشنهادی  معرفی 7 پیش نیاز برای وب سایت حرفه ای با وردپرس

قبل هر تغییری از این فایل بک آپ تهیه کنید. برای استفاده از این راه فقط کافیست قطعه کد زیر را در functions.php وارد کنید. در صورتی که با قرار دادن کد داخل این فایل مشکل دارید می تونید با افزونه ای که وردپرس در اختیار وردپرس کارا قرار داده این کار رو انجام بدید. مقاله نحوه قرار دادن کد در فایل functions.php را مشاهده کنید.

@ini_set( 'upload_max_size' , '64M' );
@ini_set( 'post_max_size', '64M');
@ini_set( 'max_execution_time', '300' );

شما با استفاده از هر کدام از این راه ها می توانید حجم آپلود وردپرس خود را افزایش دهید و مشکلتان را در این زمینه رفع کنید. یکی از این روش ها باید صد در صد مشکل شما را رفع کند . این روش ها کاملا تست شده هستند. در صورت وجود هر گونه مشکل به هر دلیلی مقاله روش های افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس رت نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. ردیاب کالا

    ممنون ازاموزشی که گذاشین خیلی بدردم خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *