بازگردانی وردپرس به حالت نصب اولیه روی سایت

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / بازگردانی وردپرس به حالت نصب اولیه روی سایت
5 / 5
1
بازگشت به حالت نصب در وردپرس

بازگردانی وردپرس به حالت نصب اولیه روی سایت

5 / 5
1

بازگردانی وردپرس به حالت اول موضوعی است که شاید برای شما نیاز باشد تا بدانید چگونه انجام می شود باید بدانید علت اینکه وردپرس را به حالت اول برگدانیم دلایل مختلف میتواند باشد برای مثال فرض میکنیم که ما یک وب سایت راه اندازی کردیم و در حال آزمون و خطا و یا رفع ایراد یا فرض کنید در حال آموزش به شخصی در دفتر کار هستید که برای گرفتن بازخورد نیاز دارید تا بتوانید وردپرس را ریست کنید شما راهی دارید که کمی سخت است وردپرس را پاک کنید و مجدد نصب کنید اما با نصب یک افزونه یتوانید به سادگی وردپرس را به حالت اولیه بازگردانید

ما در آموزش وردپرس این بخش قصد داریم که اطلاعاتی را درباره ی بازگردانی وردپرس به جالت اولیه در اختیار شما وبمستران عزیز قرار دهیم  اگر شما عزیزان بخواهید وبسایت وردپرس خودتان رابه حالت اولیه برگردانید ، شایدبرای شما این سوال پیش بیاید که چطور می توانید وبسایت خود را به تنظیمات پیش فرض اصلی وردپرس بازنشانی کنید.

بازگردانی وردپرس به حالت اولیه نصب شده روی سایت

در اینجا باید بگوییم که اگر شما افزونه وردپرس و قالب وردپرس جدید وردپرس را آزمایش می کنید یا اینکه دوست دارید برای سرگرمی و تنوع ، سایت وردپرس خودتان را همانطور که در ابتدا نصب کردید مشاهده کنید ، ما در این مقاله  به شما عزیزان توضیحاتی را درباره ی اینکه  چگونه بازنشانی وردپرس  به حالت اولیه می تواند برای شما مفید باشد را می دهیم .

این نکته را به شما عزیزان بگوییم که شما می توانید به جای حذف نصب و راه اندازی مجدد وردپرس که نیازمند تلاش وهدر رفتن وقت زیادی می باشد  شما عزیزان می توانید بوسیله ی مکانیک وردپرس  راه حل ساده تری را پیش بگیرید و آن ضربه زدن به دکمه تنظیم مجدد می باشد.

افزونه WordPress Database Reset

خب حال می خواهیم در این مقاله درباره ی افزونه ای صحبت کنیم که این افزونه , افزونه WordPress Database Reset نام دارد  درباره ی قیمت این افزونه باید بگوییم که این افزونه یک افزونه رایگان موجود در دایرکتوری افزونه های وردپرس است که به شما اجازه می دهد که پایگاه داده خود را به مقادیر پیش فرض بازنشانی کنید.حال باید بگوییم که از آنجایی که پایگاه داده شما حاوی تمام اطلاعات و سفارشی سازی های وب سایت وردپرس شماست این به آن معناست که وقتی سایت وردپرس شما به حالت اولیه بازنشانی می شود همه محتویات آن به طور کامل پاک می شود،شبیه به زمانی که شما وردپرس را برای اولین بار نصب کردید.

مطلب پیشنهادی  آموزش نصب افزونه وردپرس ( آکادمی 8 )

ما در ابتدا برای شروع کار  افزونه WordPress Database Reset را  دریافت کرده و سپس اقدام به نصب و فعالسازی آن بکنید.پس از فعالسازی یک گزینه جدید به منو تنظیمات پیشخوان شما اضافه خواهد شد.

خب دراین قسمت باید بگوییم که ما می خواهیم باافزونه Service box باکس محتوا را در وردپرس
ایجاد می کنیم .

بازگردانی وردپرس به حالت اول

 

در این قسمت باید بگوییم که بعد از رفتن به تنظیمات افزونه ، حال اگر شما قصد دارید که جداول هایی را که می خواهید تنظیم مجدد کنید انتخاب کنید یا روی انتخاب همه کلیک کنید تا وردپرس شما به طور کامل بازنشانی شود.

حال این توضیح را به شما وبمستران عزیز بدهیم که انتخاب جداول جداگانه به شما امکان می دهد محتوای خاصی نظیر نظرات شما، تمام صفحات خود یا همه کاربران سایت خود را حذف کنید پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر خود افزونه به شما اعلام خواهد کرد که آیا مطمئن هستید که میخواهید بازنشانی را انجام دهید که شما تایید می کنید و بازنشانی انجام می شود.شما عزیزان پس از بازنشانی شما به پنل ورود وردپرس باز خواهید گشت تمام جداول پایگاه داده وردپرس شما پاک شده و تنظیمات وب سایت به حالت اولیه برگشته است.

بازگردانی وردپرس به حالت اول

 

Database Resetوردپرس یک افزونه عالی برای نصب است اگر شما معمولا نیاز به بازنشانی سایت خوددارید و از تلف کردن وقت و پیچیدگی خسته می شوید ، این افزونه برای استفاده سریع و آسان است.

توجه: اگر پس از خواندن این مقاله، هنوز هم با تنظیم مجدد وردپرس خود مشکل دارید،با ما همراه باشید! تیم پشتیبانی عالی ما می تواند به شما در هر سوال و موارد وردپرس،پاسخگوی نیاز های شما باشد.مهم نیست چه زمانی باشد در همه زمان ها با شما هستیم.

 

– حذف اطلاعات وردپرس با تغییر دیتابیس

یکی دیگر از روش هایی که میتوانیم وردپرس را به حالت اول برگدانیم روش حذف اطلاعات در دیتابیس است این روش ممکن است کمی به طول بی انجامد منظور طول مدت زمان بیشتر از افزونه فوق است به طوری که باید این کار ها را به صورت دستی انجام دهید .در این روش ما وارد قسمت دیتابیس در مدیریت هاست خود می شویم و سپس دیتابیس خود را پاک میکنیم و بعد مجددا میسازیم و سپس به فایل کانفیگ وردپرس رفته و آن را مجدد ویرایش کرده سپس اطلاعات دیتابیس جدید را وارد میکنیم با اینکار وارد نصب وردپرس می شویم مراحل آن را انجام داده و وردپرس به صورت پیشفرض بدون اطلاعات اضافی نصب خواهد شد.

مطلب پیشنهادی  افزودن ابزارک به هدر سایت وردپرس

توجه کنید که ما نیازی به برگدانی وردپرس به حالت اول در مواقع ضروری داریم و در زمانی که ما در حال تست و بررسی و یا آموزش به شخص دیگری هستیم اگر شما اطلاعات در وب سایت خود دارید اکیدا توصیه میشود اینکار را انجام ندهید.

بسیار خب ما تا به اینجا کلیه اطلاعات در وردپرس را بنا به دلایلی که در بالا شرح داده شد تغییر و به حالت اول برگرداندیم اما شاید نیاز باشد که تنها تنظیمات را ریست کنیم برای اینکار میتوانیم به صورت تکی تنظیمات را به حالت قبلی برگدانیم و یا اینک از کد زیر برای ریست کردن تنظیمات استفاده کنید. کد های زیر را وارد فایل توابع پوسته کنید functions.php نکته : چنانچه می خواهید تنظیمی را به لیست زیر اضافه کنید ، کافیست از id المان برای قسمت name آن استفاده کنید . برای بدست آوردن id یک المان نیز می توانید از بررسی کننده های مرورگرها (Inspector) استفاده کنید .

$options = array(
    array( 'name' => 'thumbnail_size_w', 'value' => '150' ),
    array( 'name' => 'thumbnail_size_h', 'value' => '150' ),
    array( 'name' => 'medium_size_w', 'value' => '250' ),
    array( 'name' => 'medium_size_h', 'value' => '250' ),
    array( 'name' => 'large_size_w', 'value' => '728' ),
    array( 'name' => 'large_size_h', 'value' => '728' ),
    array( 'name' => 'embed_size_w', 'value' => '728' ),
    array( 'name' => 'embed_size_h', 'value' => '600' ),
);
foreach ( $options as $option ) {
    if ( get_option( $option['name'] ) != $option['value'] ) {
        update_option( $option['name'], $option['value'] );
    } else {
        $deprecated = ' ';
        $autoload = 'no';
        add_option( $option['name'], $option['value'], $deprecated, $autoload );
    }
}

پس طبق توضیحات بالا ما در حالت آزمایشی وردپرس و یا آموزشی تنها آن را به حالت اولیه برمیگردانیم و اگر وب سایت ما راه اندازی شده باشد و در حالت کار و فعالیت باشد اکیدا توصیه میشود از اینکار دست بکشید چرا که دیگر قابل بازیابی نخواهد بود .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *