بهینه سازی تصاویر در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / بهینه سازی تصاویر در وردپرس
5 / 5
1
بهینه سازی تصاویر در وردپرس
بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

5 / 5
1

سئو سازی تصاویر بخش مهم و مرکزی محتوا در وردپرس به حساب می آیند. تصاویر باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان میشوند تا آنها بتوانند با لذت محتوا شما را مطالعه کنند، نه تنها تصاویر برای انسانها جذاب هستند بلکه برای موتور های جستجو نیز بسیار جذاب هستند، باور کنید یا نه تصاویر میتوانند تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما داشته باشند. اگر اکنون میخواهید دست به بهینه و سئو سازی تصاویر در سایت وردپرس خود بزنید بهتر است که این مطلب آموزش سئو را حتما مطالعه کنید.

چرا بهینه سازی و سئو سازی تصاویر در سئو سایت تاثیر دارد؟

در حالی که بسیاری از افراد تلاش میکنند تا محتوای متنی سایت خود را بهینه سازی کنند، موتور های جستجو محتوایی فراتر از متن را ایندکس میکنند.

آیا تا کنون از جستجوی تصویر در گوگل استفاده کرده اید؟ اگر این کار را کرده اید باید بدانید که با کلیک بر روی تصاویر موتور جستجو کاربر را به سایت مبدا آن تصویر هدایت خواهد کرد، پس نتیجه میگیریم با استفاده از تصاویر بهینه شده میتوانید ترافیک بسیار زیادی را جذب سایت خود کنید.

در کل استفاده از تصویر در محتوای سایت  شما یکی از علائم با کیفیت بودن محتوای شما در نظر گوگل است، تصاویر یکی از عناصری هستند که موتور های جستجو به آنها اهمیت زیادی میدهند، به علاوه آن، محتوایی که دارای تصاویر هستند بهتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.

این را باید بدانید که گوگل محتوای ویدئو و تصویر را آنگونه که ما میبینیم نمی بیند  و برای فهمیدن محتوای آن تصویر یا ویدئو از اطلاعات متای آن استفاده میکند.

استفاده از تصاویر مناسب برای محتوای سایت

محتوای شما در ابتدا باید برای خوانندگان باشد و سپس برای موتور های جستجو باشد، تصاویری که برای محتوای خود انتخاب میکنید باید مربوط به آن محتوا و متن باشد نه آنکه فقط صرفا برای موتور جستجو و جذب ترافیک باشد، و دقت داشته باشید که بهتر است از تصاویر خودتان استفاده کنید تا یک محتوای منحصر به فرد داشته باشید، هرچه محتوای سایت شما کپی نباشد ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد، البته در صورتی که محتوای شما مناسب و کاربردی باشد.

اگر گوگل متوجه شود که تصویر شما مربوط به محتوا نیست و برای جذب ترافیک از آن استفاده کرده اید حتما شما را برای این کار تنبیه خواهد کرد.

چگونه سئو تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

تعدادی از عوامل برای سئو سایت شما موثر هستند:

  1. حجم تصویر و زمان بارگیری
  2. نام فایل
  3. موقعیت در محتوا
  4. برچسب متن جایگزین و عنوان
  5. نام
  6. اطلاعات OpenGraph
  7. نقشه XML سایت

1- حجم تصویر و زمان بارگیری

گوگل به اندازه تصویر شما دقت نمیکند تا با توجه به آن به شما نمره بدهد، بلکه گوگل به آن توجه میکند که سرعت بارگیری محتوای شما چقدر است. خب تصویر میتواند تاثیر زیادی در این موضوع داشته باشد، دو راه برای رفع این مشکل وجود دارد؛ استفاده از فشرده سازی تصویر، یا مشخص نمودن اندازه صحیح. سرویس های زیادی وجود دارند که به شما اجازه میدهند تا اندازه تصاویر سایت خود را کاهش دهید:

مطلب پیشنهادی  نمایش تعداد بازدید از مطالب

اگر از یک ویرایشگر تصویر استفاد میکنید، همیشه میتوانید به دنبال گزینه ذخیره سازی برای وب باشید، برای مثال در فتوشاپ میتوانید با استفاده از کلید ترکیبیCtrl+Alt+Shift+S میتوانید تصویر خود را مناسب با وب ذخیره نمایید. فرمت JPEG از فرمت های دیگر ذخیره سازی تصاویر کم حجم تر است، گزینه دیگر استفاده از قالب PNG برای ذخیره سازی تصاویر است، البیته از این قالب در زمانی باید استفاده نمایید که میخواهید تصویر شما پس زمینه نداشته باشد و یا بخواهید از  آیکون در سایت خود استفاده کنید.

گزینه دیگر استفاده از فشرده سازی تصاویر در سرور است که با استفاده از دو افزونه زیر میتوانید در وردپرس این کار را به سادگی انجام دهید:

با استفاده از افزونه های بالا میتوانید به سادگی حجم تصاویر خود را به اندازه چشم گیری کاهش دهید تا محتوای شما به زمان بارگیری کمتری نیاز داشته باشند.

ممکن است ندانید، اما وردپرس هر تصویری که در سایت خود آپلود میکنید را در ابعاد مختلفی ذخیره میکند، به همین دلیل است که وقتی وارد کتابخانه رسانه وردپرس میشوید و بر روی تصویری کلیک میکنید به شما گزینه های زیادی را برای مشخص نمودن ابعاد آن تصویر نمایش میدهد.

image-dimensions

در این بخش شما باید اندازه ی مناسبی را برای تصویر خود مشخص نمایید، منظور من آن است که دلیلی نیست که برای محیط محتوایی با 600 پیکسل عرض از تصویری با عرض 3000 پیکسل استفاده کنید، اگر گزینه هایی که وردپرس برای ابعاد تصاویر به شما ارائه میدهد مناسب نیست میتوانید وارد بخش تنظیمات» رسانه  شوید تا ابعاد پیشفرض تصاویر را به میل خود تغییر دهید.

customize-image-default-dimensions

2- نام فایل

اولین اطلاعاتی که موتور های جستجو در مورد تصاویر شما بدست می آورند نام تصویر شما است، ، نام تصویر شما باید گویای محتوای آن باشد، هرچقدر برای تصویر خود اطلاعات بیشتری فراهم کنید بهتر خواهد بود، دقت داشته باشید که اگر در مطلب خود کلمه کلیدی مشخص کرده اید باید آن کلمه کلیدی در نام تصویر شما باشد. با استفاده از این ترفند میتوانید نظر موتور های جستجو را به محتوای خود جذب کنید.

اگر میخواهید نام تصاویر آپلود شده را در سایت خود بدون آپلود مجدد و حذف آنها تغییر دهید میتوانید از افزونه Media File Renamer plugin استفاده کنید.

caption

نام یک جایگاه عالی است که در آن از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، البته سعی کنید از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکیند، فقط در مکان های مرتبط باید از کلمه کلیدی استفاده نمایید.

6- اطلاعات OpenGraph

OpenGraph اطلاعاتی است که به شبکه های اجتماعی اجازه میدهد تا بخش های مختلف محتوای شما را بدانند و با آنها آشنا شوند. با استفاده از این قابلیت میتوانید برای شبکه های اجتماعی خود تصاویر خود را توضیح دهید و آنها را برای انتشار در شبکه های اجتماعی سفارشی سازی نمایید. برای سئو وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO میتوانید به سادگی از این قابلیت بهره ببرید.

وقتی در متا باکس افزونه Yoast SEO وارد بخش شبکه های اجتماعی شوید، متوجه خواهید شد که میتوانید برای هر شبکه اجتماعی توضیحات، عنوان، و تصویر شاخص متفاوتی را به کار ببرید.

social-media-sharing

برای شبکه های اجتماعی بهتر است که تصاویری با کیفت بالا ثبت نمایید زیرا با انجام این کار ضربه ای به سایت شما وارد نخواهد شد و تصاویر با کیفیت در شبکه های اجتماعی بازخورد بهتری دارند.

در حالی که این اطلاعات به صورت مستقیم مورد علاقه موتور های جستجو نیستند، ممکن است با استفاده از آنها محتوای شما در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری و بازخورد مناسبی را کسب کنند، در این صورت موتور های جستجو آن مطلب را در صفحه نتایج قرار خواهند داد.

7- نقشه XML سایت

ایجاد نقشه سایت برای وبسایت شما میتواند یک ایده عالی باشد، موتور های جستجو از این نقشه برای فهم بهتر محتوای سایت شما و ساختار آن استفاده میکنند، که این مسئله شامل تصاویر شما نیز خواهد شد، با استفاده از نقشه XML موتور جستجو میتواند به درک عمیق تری از محتوای تصویر شما برسد. شما با استفاده از افزونه های مختلفی میتوانید به ایجاد نقشه XML سایت خود بپردازید:

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *