آموزش ساخت فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش ساخت فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس
1.2 / 5
67
آموزش ساخت فرم ثبت نام و ورود
آموزش ساخت فرم ثبت نام و ورود

آموزش ساخت فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس

1.2 / 5
67

برخی سایت ها نیازمند آن هستند که کاربران را وادار به ثبت نام و ورود کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد این را دارید که کاربرانتان در سایتتان ثبت نام کنند در ادامه با ما همراه باشید. اگر شما قصد ساخت یک فرم ثبت نام وردپرس حرفه ای را دارید یکی از بهترین راه کار ها برای این موضوع استفاده از افزونه های ثبت نا و عضویت همراه با شورت کد ها می باشد. شما توسط این شورت کد ها می توانید از امکانات زیادی بهره مند شوید و از این امکانات در هر جایی از سایتتان استفاده کنید.

ساخت فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس

برای استفاده از این شورت کد ها شما می توانید از افزونه ها استفاده کنید و یا به صورت دستی از آن ها استفاده کنید، با استفاده از افزونه ای که در ادامه معرفی می کنیم شما می توانید از طریق این شورت کد ها فرم ثبت نام حرفه ای در وردپرس بسازید و از برخی امکانات مانند فرم های ویرایش پروفایل و امکان تغییر رمز عبور و امکانات دیگری استفاده کنید. در مطالب پیشین مقاله ای تحت عنوان بهترین افزونه های ثبت نام و ورود به وردپرس را داشتیم که می توانید از این مطلب هم بازدید کنید شاید از افزونه ای که در اونجا معرفی شده بخواهید اسفتاده کنید.

افزونه WP Register Profile With Shortcode افزونه ایست که ما امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم. شما به سادگی می توانید با استفاده از این افزونه فرم ثبت دلخواهتان را ساخته و تنظیمات آن را انجام داده و فرم های مورد نظرتان را در هر جایی از سایت که مایل باشین می توانید قرار دهید. لازم به ذکر است این افزونه یک افزونه رایگان می باشد. اگر تمایل به داشتن یک افزونه ای حرفه ای تر هستید ما افزونه عضویت پیشرفته user pro را به شما پیشنهاد می کنیم. حتما از این افزونه دیدن کنید.

شاید شما بخواهید از کاربرانتان بعد از ثبت نام تشکر کنید، این افزونه این امکان را هم در اختیار شما قرار می دهید و شما می توانید به سادگی توسط این افزونه کاری کنید که وقتی کاربرتان در سایت ثبت نام کرد بلافاصله به صفحه جدیدی هدایت شود که در این صفحه از کاربر تشکر شود.

WP Register Profile With Shortcode

ساخت فرم ثبت نام و ورود
ساخت فرم ثبت نام و ورود

ابتدا شما باید افزونه را دانلود کنید و سپس بر روی وردپرس خود نصب و فعال سازی کنید. بعد از این که افزونه را نصب و فعال سازی کردید در منو کناری پیشخوان در بخش تنظیمات گزینه جدیدی با عنوان WP Register Settings نمایان می شود که شما برای انجام تنظیمات افزونه باید این گزینه را انتخاب کرده و به آن مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی  تبدیل تاریخ میلادی وردپرس به شمسی با Parsi Date
افزونه WP Register Profile With Shortcode
افزونه WP Register Profile With Shortcode

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بخشی از تنظیمات این افزونه وردپرس قابل رویت است. در بخش تنظیمات گزینه های مختلفی را از قبیل thank you page ، form fields و بسیاری گزینه دیگر وجود دارد که هر کدام برای بخش خاصی می باشد که در ادامه هر کدام را بررسی کرده و شرح می دهیم.

Thank You Page: اگر در خاطر داشته باشید در بخش های قبل تر گفتیم که این افزونه به شما این امکان را می دهد تا از کاربر برای انجام عملیات ثبت نام در صفحه ای دیگر تشکر کنید، این گزینه مربوط به همین ویژگی می باشد. در ابتدا شما باید برگه ای را به عنوان برگه تشکر ایجاد کنید و سپس به این بخش مراجعه کنید و از طریق این گزینه آن را انتخاب کنید. زمانیکه که فرایند ثبت نام کاربر تکمیل شود به برگه ای که شما در این بخش انتخاب کردید هدایت می شود.

Form Fields: این بخش شامل فیلد هایی است که شما می خواهید در فرمتان وجود داشته باشد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این بخش خود دارای گزینه هایی می باشد که هر کدام نشان دهنده فیلد های مختلف در یک فرم ثبت نام است که با تیک دار کردن هر کدام از آن ها آن فیلد در فرم شما ایجاد می شود.

این بخش شامل فیلد هایی از قبیل: فیلد یوزر نیم یا نام کاربری، ایمیل کاربر، فیلد پسورد یا رمز عبور، فیلد های نام و نام خانوادگی و چند فیلد دیگر می باشد که همان طور که گفتیم هر کدام از آن ها را که تیک بزنید در فرم ثبت نام شما ایجاد می شوند.

Make User Logged-In after successful registration: گزینه بعدی در بخش تنظیمات افزونه این گزینه است که دارای دو حالت می باشد و نشان دهنده این موضوع است که کاربر بعد از تکمیل فرایند ثبت نام اتوماتیک وارد سایت شود و یا بعد از ثبت نام با فرم ورود مواجه شود. اگر تیک این گزینه را بزنید کاربرانتان بعد از این فرایند ثبت نام را تکمیل کردند سریعا و بدون وقفه وارد سایت می شوند اما اگر تیک این گزینه را نزنید  بعد از این که کاربران عملیات ثبت نام را انجام دادند برای وارد شدن به سایت با فرم ورود مواجه می شوند و باید اطلاعات خود را در آن وارد کنند.

مطلب پیشنهادی  معرفی 7 پیش نیاز برای وب سایت حرفه ای با وردپرس
فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس
فرم ثبت نام و ورود حرفه ای در وردپرس

این تصویر ادامه گزینه های بخش تنظیمات افزونه می باشد.

Use CAPTCHA in Registration Form: حتما تا به حال با فرم هایی مواجه شده اید که فیلدی به عنوان فیلد امنیتی در آن وجود دارد که بعد از وارد کردن اطلاعات خود باید کاری را که در آن فیلد گفته شده است انجام دهید تا بتوانید وارد شوید و یا ثبت نام کنید. این گزینه مربوط به قرار دادن فیلد امنیتی کپچا در فرم شما می باشد که با تیک زدن یا نزدن آن عدم نمایش یا نمایش آن را در فرم مشخص می کنید.

Enable default WordPress registration form hooks: این گزینه مربوط به مواقعیست که شما از افزونه هایی مانند افزونه های ساخت کد های امنیتی کپچا یا هر افزونه دیگری که بر روی فرم ثبت نام شما تاثیر گذار باشند می باشد. اگر شما از این نوع افزونه ها استفاده می کنید باید تیک این گزینه را زده و آن را فعال کنید تا اختلالی در کار افزونه های دیگر ایجاد نشود.

خوب تنظیمات این افزونه در همین جا به پایان می رسد و بخشی که در ادامه مشاهده می کنید مربوط به شورت کد ها می باشد که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند.

لیست شورت کد ها

شورت کد [rp_register_widget]: این شورت کد برای نمایش فرم ثبت نام ایجاد شده می باشد.

شورت کد [“rp_user_data field= “first_name” user_id=”2]: این شورت کد برای نمایش مشخصات کاربر استفاده می شود. این شورت کد دارای چند بخش است که یکی از این بخش ها، بخش user_id می باشد که اگر شما در این بخش چیزی وارد نکنید مشخصات کاربری را که همین حالا وارد سایت شده است به نمایش در می آید.

شورت کد [rp_profile_edit]: این شورت کد مربوط به صفحه حساب کاربری یا همان اکانت کاربر می باشد که فقط کاربرانی که وارد سایت می شوند می توانند به این صفحه دسترسی داشته باشند.

شورت کد [rp_update_password]: این شورت کد مربوط به فرم تغییر رمز عبور یا همان پسورد می باشد.

شما با استفاده از این افزونه و شورت کد های آن می توانید به دلخواه اقدام به ساخت فرم عضویت و ورود خود را ایجاد کنید و آن را در هر بخشی از سایت که مایل باشید قرار دهید و از آن به آسانی بهره ببرید

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. سمیرا

    آیا با استفاده از این افزونه میشه فرم ورود و ثبت نام در دکان رو هم سفارشی کرد؟

    • علی غلامی

      سلام
      خیر ، فرم ورود و ثبت نام دکان همون فرم ورود و ثبت نام ووکامرس هست با این تفاوت که برای عضویت فروشنده یک سری فیلد های دیگه هم توسط دکان اضافه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *