اصول اولیه در ساخت سایت های تجاری

خانه / وبلاگ / آموزش ووکامرس / اصول اولیه در ساخت سایت های تجاری
5 / 5
1

اصول اولیه در ساخت سایت های تجاری

5 / 5
1

در حال حاضر شما مالک و صاحب و مدیر یک فروشگاه اینترنتی و یا یک کسب و کار هستید و به خوبی می دانید که چگونه از فروشگاه ساز ووکامرس خود استفاده کنید و کاملا با نحوه کار با آن آشنا هستید. به احتمال خیلی زیاد اگر یک کاربر قدرتمند با اندیشه خوب و عالی هستید و ممکن است تا کنون چند پلتفرم را تست کرده باشید و بر اساس آن کسب و کار خود را به راحتی اجرا کرده باشید ولی در اینجا کار شما می تواند خیلی راحت تر انجام شود چرا که تنها به یک طراحی جدید نیاز دارید چرا که می دانید یک تم سفارشی و یا یک افزونه سفارشی گردش کار شما را بسیار افزایش میدهد و چندین برابر می کند ولی مشکلی که در حال حاضر دارید این است که نمی دانید به کجا مراجعه کنید و یا چه چیزی را برای رسیدن به سایت تجاری در وردپرس جستجو کنید.

اصول اولیه طراحی وبسایت های تجاری در وردپرس

تقاضا ها عموما در چنین سایت هایی بسیار است و شاید مدیران سایت ندانند که چه جوابی را باید بدهند و یا چه سوالاتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. اگر در چنین شرایطی قرار دهید با مقاله امروز با ما همراه باشید چرا که قرار است راهنمایی های دقیق و اصولی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چه کارهایی را نباید انجام داد؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است و بسیاری از پلاگین های آن نیز که کاربردی و قدرتمند نیز هستند به صورت کاملا رایگان در اختیار ما قرار دارند. شاید بسیاری از چیزها رایگان در اختیار ما باشد ولی نکته مهم این است که وقت افراد رایگان نیست. زمانی که شما به عنوان پشتیبان سایت خود انتخاب می شوید باید بدانید که پشتیبانی معمولا شامل نصب، سوالات عمومی و کمک به کاربران، رفع مشکلات و… می باشد و در این زمینه پلاگینی وجود ندارد که بتواند این کار ها را انجام داده و از سایت شما پشتیبانی کند پس خود شما باید این کار را انجام دهید گاهی اوقات ممکن است که با ترفند هایی به شما کمک کنند ولی به هیچ عنوان سفارش سازی سایت شما رایگان نخواهد بود.
کارکرد های مختلفی که شما انجام می دهید برای تمام کاربران جوابگو نیست و ممکن است به خوبی کار نکند شما در اینجا می توانید کار خود را توسعه دهید که در این زمینه نیز موقعیت های بسیار خوبی وجود خواهد داشت به این سخن کری دیلر توجه کنید:
این فرد یک مقاله در مورد توسعه و سفارشی کردن سایت و هزینه های مرتبط با آن نوشت و در اختیار مردم قرار داد و گفت که مردم تصور می کنند هر پلاگین و یا تمی که ارزان و یا رایگان است کاربر خوبی ندارند. به هر حال شما برای محصولات عمومی با دسترسی آسان و ساده هزینه ای را پرداخت نمی کنید ولی برای روش های سفارشی سایت های تجاری و موارد توسعه و طراحی آن پرداخت هایی را انجام می دهید.
در اینجا صحبت بر روی مشخصات بودجه مربوطه برای سایت های تجاری در وردپرس است مردم حرف هایی را می زنند ولی برای عملی کردن آن حاضر نمی شوند هزینه ای را پرداخت کنند چرا که آنها در گیری های کاری و یا اینکه چگونه باید هزینه کنند را نمی شناسند.
پیشنهاد ما در اینجا تهیه یک لیست کوتاه و واضحی از ملزومات کار با برآورد زمان و هزینه مورد نیاز برای اجرای می باشد سعی کنید همه نیاز های کاری خود را شفاف مطرح کنید زمانی که این کار را انجام دادید و لیست خود را تهیه کردید زمان انجام آن را دقیقا مشخص و از یک نمایندگی و یا یک فرد حرفه ای هزینه انجام این کارها را جویا شوید. در صورتی که کارهای بیشتری را برای سایت تجاری خود نیاز دارید و یا کارهایی را فراموش کرده اید لیست و برآوردتان را به روز گردانید و آن را تکمیل کنید به این به روز رسانی و تکمیل کردن لیست شرح فعالیت می گویند و بیشتر توسعه دهندگان معمولا از شما در مورد چنین لیستی خواهند پرسید تا از تمام درخواست های شما مطمئن شوند برخی از آنها حتی بودجه شما را نیز نیاز دارند و از شما می پرسند و اگر شما آن را مشخص نکرده باشید آنها خود هزینه انجام کار را برای سایت تجاری در وردپرس ارائه خواهند کرد. سعی کنید هزینه ها را از چند منبع استعلام بگیرید تا به اطمینان برسید.
شما اگر بودجه ای دارید و یک ایده در ذهن خود می پرورانید پس این مورد را با توسعه دهنده خود در میان بگذارید. توجه داشته باشید یک توسعه دهنده خوب برای انجام کار اگر به پول بیشتری نیاز داشته باشد و یا اگر شما مایل باشید و یا لازم باشد جزییاتی را از پروژه کم کنید و یا کم کنند شما را مطلع خواهند کرد شما که دوست ندارید به اشتباه کار خود را شروع کنید پس با بررسی دقیق و لازم از بودجه و قیمت و با تهیه چندین لیست و کاهش حداکثری اشکالات از اشتباهات در سایت تجاری در وردپرس خود جلوگیری نمایید.

مطلب پیشنهادی  پیش فروش محصولات در ووکامرس

نمایندگی در مقابل فریلنسر ها

نیازتان را با یک نمایندگی یا کمپانی و یا یک فریلنسر مشخص کنید. نمایندگی ها عموما گران هستند ولی بهتر از بقیه کار می کنند، گاهی اوقات باید ارتباط با فریلنسر ها را در کارها باید مدیریت و کنترل کرد، نمایندگی ها نیز معمولا ارتباط با مشتریان را به تاخیر و انتظار بیشتری مدیریت می کنند.
مزیت دیگری که یک نمایندگی می تواند داشته باشد این است که شما وابسته به یک شخص نیستید ولی فریلنسر یک شخص است و اگر برای یک هفته نتواند کار کند در کار شما تاخیر ایجاد می شود از طرف دیگر نمایندگی ها به صورت یک تیم کار می کنند و به راحتی می توانند یک پروژه را به انجام و به موقع تکمیل و تحویل دهند.
فریلنسر ها معمولا هزینه ی زیادی را دریافت نمی کنند و مانند نمایندگی می توانند کیفیت کار شما را تضمین کنند و همچنین شما می توانید بیشتر از یک نمایندگی و یا کمپانی با فریلنسر خود در ارتباط باشید.
حال در اینجا سوال اینجاست که چه شخص و یا کمپانی را برای انجام کارهای در نظر بگیریم؟ چه چیزی ناکارآمد بودن توسعه دهنده را برای یک سایت تجاری در وردپرس تعیین می کند؟ بسیاری از مدیران فروشگاه مطمئن نیستند چه چیزی را می خواهند و یا چه چیزی را باید برای انجام این کار بپرسند.

قالب و یا تم های سفارشی

شما یک توسعه دهنده طراحی قالب وردپرس برای زیبا سازی ظاهر و طراحی سایت های تجاری در وردپرس می خواهید برخی تنها خدمات طراحی را ترجیح می دهند و برای شما با psd یک طرح را مهیا می کنند البته برای بعضی ها این مورد یک مشکل می باشد که برای رفع آن شما باید کسی را پیدا کنید تا این طرح را به یک برنامه قابل استفاده تبدیل کنند.
بعضی از طراحان روش کار با سایت را بلد نیستند و با امکانات و راحتی کارکردن وردپرس آشنا نیستند وقتی که می خواهند یک تمپلیت را طراحی می کنند و شما نیز هزینه زیادی را برای یک طراح سفارشی باید قایل شوید همچنین توصیه می کنیم یک توسعه دهنده با پیدا کنید که بتواند با استفاده از یک قالب یک سایت را بسازد و بعد بر روی آن قالب، طراحی کند هزینه آن مقرون به صرفه است.
یک توسعه دهنده خوب باید ظاهری را برای سایت بسازد که از نظر کاربران عالی باشد و آن را اجرا نماید و بهترین سایت تجاری را برای شما ایجاد می کنند.
زمانی که شما اطلاعات زیادی در مورد یک تم ندارید می توانید آن را از توسعه دهنده توضیح بخواهید که چطور قالب ها و تم های ساده می تواند نیاز طراحی سایت شما را برطرف سازد.

مطلب پیشنهادی  ایجاد نمودار تغییرات قیمت محصولات برای ووکامرس

تغییرات قالب سایت

اگر می خواهید تغییراتی را در ظاهر قالب وردپرس سایت خود به وجود آورید به یک توسعه دهنده نیازمند خواهید بود در اینجا طراحی مهم نیست چرا که شما می خواهید تنها قالب را تغییر دهید و این کار بسیار ساده است و بسیاری از توسعه دهندگان قادر هستند این کار را انجام دهند.
در اینجا کیفیت سایت و تم در این است که چگونه به راحتی تغییر کند چرا که تم هایی نیز وجود دارند که به سختی بالا می آیند و در این صورت مجبور خواهید بود تم جدیدی را بخرید اگر شما به یک توسعه دهنده، برای باطن و مکانیسم فعالیت های تم نیاز دارید تا تغییرات و اصلاحات لازم را ایجاد کند شما در این جا به یک سرمایه گذاری خوب و ارزشمندی در طراحی وب سایت تجاری در وردپرس دست زده اید.

قالب ها و تجارت اینترنتی

قبل از صحبت در مورد پلاگین ها در ابتدا از توسعه دهنده درباره طراحی ظاهر سایت بپرسید که آیا آنها با پلتفرم ووکامرس کار کرده اند و آنها را به شما نشان دهند اگر اصلاح تم با برخی از پلاگین ها کار سختی باشد و شما باید مطمئن شوید که اجزای مختلف با سایت و تم شما هماهنگی و سازگاری داشته باشد به دو نمونه زیر توجه کنید:
1_ زمانی که ووکامرس در تم استفاده شود و آن را از سایت های دیگر متفاوت کرده است و به خاطر همین تفاوت باعث می شود مردم به این سایت توجه کنند و خرید خود را از اینجا انجام دهند.
2_ مورد دوم زمانی است که تم با ووکامرس در سبک خودش پیوند خورده است و یک نوع یکپارچگی ایجاد کرده است.

پلاگین های سفارشی

هر یک از پلاگین ها عملکرد متفاوتی را دارند ولی هزینه بسته به چگونگی اجرای آنها برای سایت های تجاری تغییر می کند. پلاگین های خود را از توسعه دهنده خود در خواست کنید که آن را تست کند که فاقد باگ بوده و به درستی کار می کند و در اختیار شما قرار دهد.
یافتن یک شخص برای ساخت افزونه وردپرس سفارشی کار دشواری است ولی نمونه پلاگین های بسیاری است که می تواند به شما کمک کند و همین مورد توانایی توسعه دهنده را نشان می دهد.

تغییرات پلاگین

پیدا کردن یک پلاگین مقرون به صرفه تر است تا بخواهیم یک پلاگین را ساخت بنابراین شما می توانید با پایگاه داده موجود کار بکنید زمانی که شما از هر افزونه ای استفاده می کنید باید مطمئن شوید که آن به طور اتوماتیک به روز شود و نیازی به تغییر آن نباشد.
با تشکر از همراهی شما دوستان

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. مجید ستوده

    بسیار عالی بود.
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *