افزونه لینک دوستان در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / افزونه لینک دوستان در وردپرس
4 / 5
2

افزونه لینک دوستان در وردپرس

4 / 5
2

از قابلیت هایی که در قبل در وردپرس وجود داشت مدیریت لینک دوستان ومدیریت پیوند ها در وردپرس بود که میتوانسیتم با استفاده از آن لینک سایت های همکار را درج کنیم .

این قابلیت از نسخه ۳٫۵ به بعد دیگر برای وردپرس ارائه نشده است به دلیل بروزرسانی هایی که در الگوریتم گوگل ایجاد شده بود دیگر الزام برای داشتن این قابلیت وجود نداشت به طوری که موجب غیرفعال کردن این گزینه شد .

افزونه لینک دوستان وردپرس

افزونه لینک دوستان در وردپرس

این قابلیت اما کاملا حذف نشده است و شما میتوانید با استفاده از راهکار هایی این قابلیت را به وردپرس بازگرذانید یکی از روش هایی که میتوان اینکار را انجام داد استفاده از افزونه لینک دوستان Link Manager وردپرس می باشد و یا استفاده از کد برای فعال سازی مدیریت پیوند های وردپرس .

یکی از مواردی که باعث رشد و پیشرفت یک وب سایت در بحث سئو می شود استفاده از لینک دهی های موثر بوده و هست به طوری که در گزشته این مورد اهمیت بیشتری داشته است از زمانی که طراحی وب سایت با پیدایش موتور های جستجو مانند گوگل شکل دیگری به خود گرفت موضوع مهمی دیگر نیز رونق پیدا کرد با عنوان سئو در ابتدا برای سنجش این نکته خب فلان وب سایت اهمیت دارد و نسبت به ما بقی وب سایت ها ارجع تر است تعداد لینک هایی است که از صفحات مختلف وب دریافت می کرد ، در واقع برای آنکه بتوان تشخیص داد کدام وب سایت از رقبای خود مهم تر می باشد و کیفیت بهتری دارد توجه به این نکته است که اگر محتوای خوبی داشته باشد سایر سایت ها آن وب سایت را لینک میکنند با این تصور الگوریتم پیج رنک شکل گرفت و بروزرسانی های بعدی مواردی را برای شناسیایی دقیق تر لینک های دریافتی ارائه داد.

با کلمه بک لینک احتمالا آشنا هستید بک لینک به لینک های دریافتی از وب سایت های دیگر میگویند که برای کیفیت آنها فاکتور هایی از قبیل سایت ارجاع دهنده ، کیفیت وب سایت ارجاع دهنده ، موضوع فعالیت وب سایت ارجاع دهنده و فاکتور هایی از این قبیل بود اساس اهمیت آن بر انی اساس بود که اگر وب سایتی توسط سایر سایت های همکار لینک می شود پس از نظر تئوری این مورد بسیار عالی است برای مثال فرض کنید تعدادی از سایت هایی که با شما همکاری میکنند و هم موضوع شما هستند شما را لینک کنند و کاربران خود را از وجود شما مطلع سازند این عامل باعث شناسایی بهتر توسط کاربران با موضوع یکسان می شود و از طرفی موتور جستجو با این فرض که شما محتوای مناسب دارید و تعداد لینک ها علیت آن را تشکیل میدهند شما را در رتبه های بهتری نمایش میدهد.

مطلب پیشنهادی  حذف لینک فوتر پیشفرض وردپرس
افزونه لینک دوستان در وردپرس
افزونه لینک دوستان در وردپرس

موضوع لینک در نمایش و رتبه بندی آنقدر مهم بود که اگر وب سایت هایی میتوانستند لینک سازی کنند در رده بندی های خوبی قرار میگرفتند به طوری که کافی بود تعداد بک لینک های ثابت را افزایش دهند ، همانطور که در بالا به آن اشاره شده است این کار با این فرض بود که اگر وب سایت دیجی وردپرس سایت دیگری را لینک کند دال بر کیفیت و معرفی آن سایت می باشد این در حالت استاندارد و یونیک بدون مشکل است و میتوان به همین هم استناد کرد چرا که سایت های دیگر وب سایت ما را معرفی کرده اند اما با توجه به تمامی نکاتی که گوگل برای شناسایی لینک های غیر واقعی انجام داده بود اما تعداد تخلف ها به حدی زیاد شد که دیگر خبری از نسخه های بعدی الگوریتم نبود به طوری که این تصور در اکثر کاربران ایجاد شد که لینک سازی تاثیر چندانی ندارد اما چنین نیست در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

با توجه به اینکه لینک دهی در سئو تاثیر بسیار بالایی داشت وردپرس نیز برای ایجاد محیطی که بتوان در آن از لینک سازی استفاده کرد را ایجاد کرد امکان مدیریت پیوند برای همین امر منظور شده بود. با استفاده از مدیریت لینک میتوانستیم لینک وب سایت های دیگر را درون وب سایت خود قرار دهیم ، اما با توجه به عدم ارائه آبدیت های بعدی الگوریتم پیج رنک دیگر این امکان از نسخه 3.5 وردپرس ارائه نشده است  . این هم دلیل بر عدم رعایت برخی از افراد سود جو در قوانین بوده است.

اما با توجه به همه اینها همیشه این سوال وجود داشته است که آیا واقعا گوگل ابزار شناسایی وب سایت های معتبر را کنار گزاشته است یا خیر ؟

شما فرض کنید چنین امکانی دارید که میتوایند شناسایی کنید کاربرانتان که کدام یک مطالب کیفیت دار تری منتشر میکنند یا فرض کنید یک ابزار کنترلی دارید که میتوانید بسنجید و با استفاده از آن رتبه دهی داشته باشید آیا حاضرید تا به یک باره همه آنچه با آن میسنجیده اید را از بین ببرید. این تفکر شاید اشتباه باشد اما تا کمی نیز درست است کسی دقیقا نمیداند که الگوریتم گوگل چه بلایی سرش آمده است .

مطلب پیشنهادی  اتصال هاست دانلود به وردپرس و نحوه استفاده از آن

با این حال این گمان نیز میرود که به صورت مخفیانه این کار انجام میود ، تاثیر لینک دهی همچنان در رتبه بندی های گوگل دیده می شود اما کاملا حرفه ای تر عمل خواهد شد بر این اساس شاید شما نیاز دارید که لینک دوستان و یا سایت های دیگر را نیز درج کنید علاوه بر این شاید بر اساس نیاز و سیاست های کاری خود میخواهید لینک سایر وب سایت های همکار را درج کنید.

 

برای اینکار کافیست تا قابلیت قبلی وردپرس همان مدیریت لینک را فعال کنید هم میتوانید اینکار را با استفاده از افزونه وردپرس و هم با استفاده از کد انجام دهید ، قابلیتی که از نسخه قبل 3.5 وردپرس وجود داشت اما طبق توضیحات بالا غیر فعال شد اما کاملا از وردپرس حذف نشده است شما میتوانید با توجه به نیاز خود این مورد را توسط افزونه یا کد زیر فعال کنید.

افزونه Link Manager

یکی از راه کار های فعال کردن قابلیت مدیریت پیوند استفاده از افزونه Link Manager وردپرس می باشد که در مخزن وردپرس در دسترس می باشد کافیست آن را جستجو و سپس نصب و فعال سازی کنید.

فعال سازی پیوند ها با استفاده از کد

یک راه دیگر برای فعال کردن این بخش وجود دارد و استفاده از تابع زیر است در فایل توابع قرار دهید تا این امکان برای شما فعال شود. توجه کنید که حتما از فایل توابع خود یک نسخه پشتیبان دریافت کنید.

ابتدا از فایل functions.phpیک نسخه پشتیبان تهیه کنید سپس کد زیر را درون آن قرار دهید.

 

//Activate the Link Manager built in to the WordPress admin

add_filter( ‘pre_option_link_manager_enabled’, ‘__return_true’ )

با این دو روش توانستیم قابلیت غیر فعال شده وردپرس را فعال کنیم این کار با توجه به نیاز ما می باشد یعنی اینکه شاید نیاز به این داشته باشیم که بتوانیم لینک سایر وب سایت های خودمان را قرار دهیم که بتوانیم آنها را معرفی کنیم و یا لینک سایت های همکار به هر ترتیب با این روش ها میتوان این قابلیت را فعال کرد و از آن استفاده کرد علاوه بر لینک دوستان میتوان از لینکدونی نیز استفاده کرد که در آینده آموزش ساخت لینکدونی و کم و کیف استفاده از آن را برای شما آماده خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. ردیاب کالا

    افزونه لینک منجر در مخزن وردپرس نیست افزونه دیکری مد نظر دارید

    • علی غلامی

      سلام
      افزونه قدیمی هست به همین خاطر ممکنه عملکرد صحیح نداشته باشه اما میتونید نصب و چک کنید.
      لینک دانلود و صفحه افزونه آخر آموزش قرار داده شد.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *