نحوه ساخت و قرار دادن اسلایدر ویدیویی در وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / نحوه ساخت و قرار دادن اسلایدر ویدیویی در وردپرس
5 / 5
1

نحوه ساخت و قرار دادن اسلایدر ویدیویی در وردپرس

5 / 5
1

در این مقاله به موضوع استفاده از اسلایدر ویدئو در وردپرس که باعث افزایش جذابیت سایت های طراحی شده توسط شما می شود می پردازیم .
اگر شما هم یکی از طراحان و مدیران سایت ها و وبمسترهای موجود در فضای مجازی هستید حتما تا الان در سایت خود از المان های مختلفی استفاده کرده اید که هر یک از آن ها دارای دلیل خاص یا افزایش جذابیت سایت طراحی شده توسط شما می بوده برای نمونه شما می توانید با استفاده از شکل ها و المان ها و یا تصاویر مختلف و یا حتی اسلایدر های ویدئویی در وردپرس به جذابیت و زیبایی سایت طراحی شده توسط خودتان بیافزایید که موجب کاهش خستگی و یکنواختی محتوای متنی برای کاربران می شود و گیرایی مطالب شما را دوچندان می کند.

استفاده از اسلایدر ویدیو در وردپرس

یکی از المان هایی که در انواع سایت ها با موضوعات مختلف دارای اهمیت بسیاری می باشد و دارای کاربرد فراوانی هست استفاده از اسلایدر در وردپرس می باشد که در آن ها میتوانید از تعدادی از تصاویر به همراه توضیحات پیوست به آن ها را که برای کاربر مهم هست استفاده کنید.
از مدت ها پیش به کار بردن تصاویر با موضوعات مختلف در بسیاری از سایت های اینترنتی دارای اهمیت بالا و مرسوم بوده است اما با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه صنعت وب و گستردگی آن ها ابزار و امکانات جدیدی به مانند ویدئو،پادکست و …. به سایت های امروزی افزوده شدند که جذابیت و محبوبیت بالاتری نسبت به استفاده صرفا تصاویر یا متون برای کاربران سایت ها دارند.
شاید شما هم تا به امروز در سایت های خود از ویدئو های مختلف استفاده کرده باشید یا حداقل در دیگر سایت های مختلف استفاده از آن ها را دیده باشید که حتما توجه شما را به خود جذب کرده اند و به شما نسبت به محبوبیت و پذیرا بودن آن ها نسبت به تصاویر و عنصرهای متنی به کاربران اطلاع داده اند امروزه استفاده از ویدئوها بسیار پرکاربرد و مرسوم می باشد درنتیجه استفاده از اسلایدرهای ویدئویی جذاب و گیرا در وردپرس نیز از محبوبیت و جذابیت بالایی برخوردار هستند در این مقاله قصد و نیت داریم افزونه هایی را خدمت شما کاربران عزیز و گرامی ارائه کنیم که با استفاده از آن ها شما کاربران قادر به ایجاد وساختن اسلایدر ویدئویی در وردپرس خود خواهید بود.

مطلب پیشنهادی  ایجاد صفحه جداگانه برای پست ها

افزونه اسلایدر ویدیو برای وردپرس video slider


این افزونه یک افزونه وردپرس حرفه ای و پرکاربرد و مهم وردپرس می باشد که با استفاده از آن شما کاربران قادر به ایجاد انواع مختلف اسلایدر ویدئویی در وردپرس خود خواهید بود با استفاده از این افزونه شما می توانید در هر جا از وردپرس خود که احساس نیاز به استفاده از ویدئو به صورت اسلایدر داشتید اقدام به نمایش و استفاده از آن کنید این افزونه توانسته است از بین بالای 2000کاربر خود که این افزونه را نصب کرده اند امتیاز 4.8از 5 را از آن خود کند که نشان دهنده محبوبیت بالا و کاربرد فراوان آن می باشد.
برای استفاده از این افزونه پرکاربرد اقدام به نصب و فعال سازی آن نمایید.
پس از نصب افزونه قسمتی به نام video slider در پیشخوان سایت وردپرسی شما قابل مشاهده است که با استفاده از این بخش شما کاربران می توانید اقدام به ایجاد اسلایدر ویدئویی در ورد پرس کرده و تنظیمات مربوطه به آن را انجام دهید.
برای ایجاد اسلایدر ویدئویی وارد بخش video slider شوید با ورود به این بخش قسمتی به نام new slider برای شما قابل دیدن و نمایان می شود که با کلیک بر روی آن قسمت های مربوطه به ایجاد اسلایدر برای شما نمایان می شود.


Slider Name:در این بخش باید اسم و نامی را برای اسلایدر خود انتخاب کنید که این اسم به دلخواه شما می باشد .
Slider Type:در این بخش نیز از شما نوع اسلایدر مورد استفاده و مدنظر شما را می خواهدانواع اسلایدر می تواند استفاده از تصاویر شاخص ،استفاده از تصاویر اختصاصی،استفاده از ویدئو و….باشد که در اینجا برای استفاده از اسلایدر ویدئویی باید یکی از گزینه ها و آپشن های مربوطه به اسلایدر ویدئو را انتخاب کنید برای نمونه می توانید از simple video slider استفاده کنید.
Add Video:در اینجا شما باید ویدئویی که جهت نمایش در اسلایدر می خواهید داشته باشید را اضافه نمایید که می توانید ویدئوی مد نظر تود را در رسانه وردپرس آپلود کنید و یا از فیلم های موجود و آپلود شده در آن را استفاده کنید.
Add Image:در بخش اسلایدر تصویری نیز جهت استفاده به عنوانی شاخص باید وارد کنید که در مجاورت ویدئو بتوانید پیش نمایش کوچک و جمع و جوری را در این بخش نمایش دهید.
Video Description:توضیحات و اطلاعات مربوط به ویدئوی خود را باید در این قسمت وارد کنید تا در مجاورت اسلایدر ویدئویی خود متن دلخواه شما قابل مشاهده باشد و اطلاعات مورد نیاز کاربرتان را به او انتقال دهید.
Link:اگر می خواهید ویدئو شما به صفحه ای مدنظرتان ارجاع داده شود باید در این قسمت لینک مد نظر خود را وارد کرده تا کاربران با کلیک بر روی آن به صفحه مد نظر شما ارجاع داده شوند.
New tab:اگر نیاز دارید که کاربران با کلیک بر روی ویدئو در صفحه ای جدید آن لینک را مشاهده کنندلازم است تیک این گزینه را بزنید.

مطلب پیشنهادی  نمایش تعداد بازدید از مطالب

شورت کد ها

پس از اتمام مراحل بالا بر روی گزینه save کلیک کرده تا تغییرات وتنظیمات اعمال شده ذخیره شود تا بتوانید از آن ها استفاده کنید پس از ذخیره کردن اسلایدرهای موجود دو مدل کد به شما ارائه می شود که هر کدام از آن ها در قسمتی از سایت استفاده می شوند.

کد اول :این کد به شما به صورت کد کوتاه شده و یا به عبارت دیگر shortcode نمایش داده می شود که از آن می توانید در برگه ها،نوشته ها و ابزارک ها استفاده کنید و کاربرد زیادی دارد.
کد دوم:این کد به صورت PHP به شما کاربران ارائه می شود که از موارد استفاده از آن می توان استفاده در بخش های دیگر سایت و به خصوص در قالب سایت مد نظر نام برد.

نتیجه گیری نهایی

اسلایدرها یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین المان ها و بخش های هر سایتی می باشند که می توان با استفاده از آن جذابیت و زیبایی به خصوصی به سایت خود بدهید و اصلاعات و آگاهی های زیادی به کاربران خود می دهید و سوالات و مبهمات آن ها را برطرف کرده و همچنین برای ارائه خدمات و محصولات و… مورد استفاده قرار گیرد هم اکنون استفاده از اسلایدرهای ویدئویی نیز پر کاربرد و مرسوم شده است که در این مقاله آموزش وردپرس سعی به آموزش شما کاربران برای استفاده از این اسلایدر های ویدئویی در وردپرس ارائه کردیم.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *