راه کار هایی برای گسترش امنیت وردپرس

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / راه کار هایی برای گسترش امنیت وردپرس
5 / 5
1
افزایش امنیت سایت وردپرس
راه کار هایی برای گسترش امنیت سایت وردپرس

راه کار هایی برای گسترش امنیت وردپرس

5 / 5
1

با یکی دیگر از آموزش های وردپرس در زمینه امینت وردپرس در خدمت شما عزیزان هستیم. دوستان در این قسمت از آموزش وردپرس می خواهیم به شما راه کار هایی را بیاموزیم که با کمک آن ها می توانید امنیت سایت خود را بالا ببرید و بدون شکستن هسته ی سایت ایمنی سایت را به وجود آورید. پس با ما همراه باشید.

راه کار هایی برای گسترش امنیت سایت وردپرس

قطعا دوستانی که سایت دارند یکی از اهداف آن ها بزرگ تر شدن و بهتر شدن امنیت وردپرس است. البته همیشه بهینه شدن سایت ها آسان نیست و گاهی فقط باید یک ویژگی خاص را به آن ها اضافه کنند. مثلا اضافه کردن قسمتی برای تجارت الکترونیک و یا اضافه کردن بخش حراجی سایت و … .

متاسفانه گاهی اوقات این پیشرفت ها در سایت ایجاد مشکل می کنند و اگر صاحبان سایت دقت نکنند ممکن است هسته ی سایتمن بشکند و مشکل جدی را ایجاد کند. برای اطمینان از این مدل توسعه و پیشرفت ها در سایت باید آن ها را امتحان کرد وگرنه مشکلاتی را برای سایت شما به وجود می آورند. حالا می خواهم چند مدل از مواردی را که می توان به سایت اضافه کرد را معرفی کنم :

  • اضافه کردن کد به ابزارک ها
  • اضافه کردن کد به سی اس اس
  • افزونه ها
  • اضافه کردن کد به قالب سایت

خب دوستان قدم اولی که برای ایجاد هر سایتی باید بردارید ایجاد نسخه ی پشتیبان است. برای انجام این کار هم در ابتدا باید یک بک آپ کامل از سایت بگیرید.

مرحله ی بعد پایگاه داده است که گسترش سایت تاثیر مستقیمی بر روی آن می گذارد. به همین دلیل لازم است که قبل از گسترش سایت از پایگاه داده ی خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

برای تغییر بخش هایی مانند هدر سایت و فایل های فوترو شیوه نامه و … در سایت باید نسخه ی پشتیبانی از قالب ورپرس خود  و سی اس اس و فایل ها تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی  مسدود سازی آی پی ها در وردپرس

هم چنین شما می توانید با کمک بسیاری از افزونه ها از همه ی موارد وردپرس نسخه ی پشتیبان تهیه کنید که در ادامه ی آموزش بعضی از این افزونه ها را به شما معرفی می کنیم.

شما می توانید با کمک افزونه UpdraftPlus Backup and Restoration از تمامی فایل های وب سایت وردپرسی خود بک آپ گیری کنید و هر زمانی که نیاز داشتید آن ها را بازگردانی کنید. قابلیتی که این افزونه دارد این است که به شما این اجازه را می دهد که با فرمان دادن به محیط های ابری با دراپ باکس بک آپ گیری را ذخیره کنید. می توانید همه ی فایل های بک آپ را به صورت جداگانه در دیتابیس ببینید.

راه کار هایی برای گسترش امنیت سایت

دانلود افزونه UpdraftPlus Backup and Restoration

برای ایجاد تغییر بهترین کاری که می توان انجام داد این است که ابتدا آن تغییر را بر روی یک محیط تست انجام دهید تا بتوانید آن را بدون اشکال بر روی محیط اصلی منتقل کنید. دو راه حل برای این کار وجود دارد :

  • وردپرس را بر روی دامنه ی دیگری نصب کنید.
  • از سرور های تستی آفلاین بهره ببرید.

البته از بین این دو گزینه گزینه ی دوم به دلیل این که به آسانی می توانید موارد مورد نظر را بر روی سایت تست کرده و باگ های آن ها را بگیرید و تغییرات لازم را انجام داده و آن ها را آماده ی نصب بر روی سرور اصلی کنید بهتر است.

هنگامی که سایت شما دچار مشکل شده است و شما به تعمیر آن می پردازید و یا مجبورید برای مدتی با وب سایت خود کار نکنید بهتر است به جای تعلیق سایت خود از حالت هایی مانند در دست تعمیر و یا نگه داری استفاده کنید. شما با این کار باعث حفظ اعتبار سایت خود شده اید.

در واقع می توان گفت که ابزارک ها و افزونه ها بیشترین تاثیر را بر روی گسترش و تغییر وب سایت ها می گذارند. گاهی ممکن است پس از این که افزونه را نصب کردید و دکمه ی فعال سازی را زدید تا فعال سازی انجام شود همه چیز بهم می ریزد و یا ممکن است پس از فعال سازی صفحه ی شما سفید شود و یا با پیام های اروری مواجه شوید. برای حل این مشکل می توانید با اف تی پی وارد سایت شده و به حل این مشکل بپردازید.

مطلب پیشنهادی  مخفی سازی نام کاربری در وردپرس با htaccess.

حالا می خواهیم نکاتی را در مورد افزونه وردپرس برای شما باز گو کنیم. اولین و مهم ترین نکته این است که پیش از استفاده از هر افزونه ای باید به تاریخ آخرین به روز رسانی آن توجه کنید. همینطور باید به تعداد ستاره های آن و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند و هم چنین پشتیبانی افزونه دقت کنید.

قابلیتی که قالب های وردپرسی دارند این است که می توانید به آن ها مواردی را مثل کد ها اضافه کنید. همین طور مواردی را مثل  ابزارک های جدید و بنر های تبلیغاتی و کد ها در ناحیه ی فوتر سایت را اضافه کنید. البته نکته ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که باید دقت کنید تا کد ها را به درستی وارد کنید چون وارد کردن نادرست کد ها می تواند باعث ضرر زدن به سایت شما شود.

پیش از این که کد های خود را بر روی قالب اضافه کنید بهتر است تا آن ها را در محیطی آنلاین تست کنید و پس از آن به اجرای آن ها بر روی سایت خود بپردازید. مثلا وب سایت writecode online محیطی آنلاین است که می توانید از آن برای تست کد های خود استفاده کنید.

راه کار هایی برای گسترش امنیت سایت

اگر قصد اضافه کردن کد هایی را به قالب خود دارید ولی خب قصد ندارید که دیگران انجام این مراحل را ببینند بهتر است که ابتدا آن را هم بر روی محیط تستی انجام دهید و سپس آن را به محیط اصلی انتقال دهید.

منبع : دیجی وردپرس

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *