آموزش راه اندازی سایت با وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش راه اندازی سایت با وردپرس
5 / 5
1
راه اندازی سایت با وردپرس
راه اندازی سایت با وردپرس

آموزش راه اندازی سایت با وردپرس

5 / 5
1

راه اندازی سایت با وردپرس یکسری ملزومات و قواعد دارد که باید به آنها توجه داشت. زمانی که می خواهیم وردپرس را بر روی یک سایت نصب کنیم باید هاست و دامنه مناسب در اختیار داشته باشیم. این هاست و دامنه باید با هم ست شده و بدون مشکل با وارد کردن آدرس اینترنتی آن سایت قابل مشاهده باشد. در ادامه هاست، دامنه و سیستم مدیریت محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد.

هاست چیست؟

هاست به فضایی اختصاصی از یک سرور گفته می شود. هر قدر محتوا، بازدید و مصرف سایت ها بالا باشد منابع سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر مورد نیاز خواهد بود. به صورتی که در غالب اوقا یک سرور از چندصد سایت میزبانی می کند اما در سایت های پربازدید یک یا چند سرور بصورت اختصاصی آنرا میزبانی می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب هاست چیست را مطالعه نمایید.

دامنه چیست؟

دامنه نام و آدرس اینترنتی سایت ها است. به اینصورت که با وارد کردن آن در مرورگر به سایت مورد نظر خود هدایت می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مطلب دامنه چیست را مطالعه نمایید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا CMS که به عنوان نرم افزار تحت وب برای مدیریت اطلاعات سایت در بخش مدیریتی و کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با وجود CMS ها افراد عادی نیز می توانند بدون دانش کدنویسی با رابط کاربری اقدام به مدیریت محتوای سایت نمایند. تعداد بسیار زیادی از CMS ها وجود دارند که پیشنهاد ما سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

مطلب پیشنهادی  قرار دادن فاوآیکون در وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نوشته شده با زبان php است. وردپرس محبوبیت ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست و بسیاری از سایت ها با وردپرس طراحی شده اند. برای آشنایی کامل با وردپرس، پیشنهاد می کنیم مطلب وردپرس چیست را مطالعه نمایید که بصورت کامل برای استفاده شما عزیزان در سایت قرار داده شده است.

خرید هاست و دامنه از شرکت هاستینگ معتبر

پس از شناخت هاست، دامنه و سیستم مدیریت محتوا نوبت آن است که هاست و دامنه بخریم. برای اینکه بدون مشکل و با خیال راحت اقدام به راه اندازی، مدیریت و توسعه سایت خود نمایید توصیه می کنیم حتما هاست و دامنه را از شرکت های معتبر تهیه نمایید. در این خصوص پیشنهاد ما به شما خرید هاست و ثبت دامنه از شرکت معتبر میزبان فا می باشد. هاست غالبا با دو نوع هاست ویندوز و هاست لینوکس ارائه می شود که پیشنهاد ما برای وردپرس، استفاده از خپهاست لینوکس است. همچنین توجه داشته باشید هاست با دو موقعیت خارج از کشور و هاست ایران ارائه می شود که بسته به سلیقه و نظر خود می توانید هر کدام را که خواستید تهیه کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی هاست

برای اینکار لطفا آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل را مطالعه نمایید.

همچنین پیشنهاد می شود مقالات زیر را مطالعه نمایید:

 

تامین امنیت وردپرس – لطفا جدی بگیرید

یکی از کارهای لازم و ضروری پس از راه اندازی سایت با وردپرس این است که امنیت آنرا تامین کنیم. در حالت کلی می بایست از امنیت شبکه مورد استفاده خود اطمینان حاصل نماییم که اطلاعات ما در دسترس هکرها قرار نگیرد. پیشنهاد می کنیم حتما از آنتی ویروس و فایروال فعال در سیستم خود استفاده نمایید. برای تامین امنیت وردپرس نیز پیشنهاد می کنیم دو مطلب زیر را مطالعه نموده و به آنها توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی  یافتن و حذف شورت کد های استفاده نشده در پست ها

چنانچه در مورد مطلب آموزش راه اندازی سایت با وردپرس ، سوال و یا نظری دارید آنرا در بخش نظرات مطرح نمایید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. آرگان

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *