آموزش نصب بسته نصبی وردپرس داپلیکیتور Duplicator

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش نصب بسته نصبی وردپرس داپلیکیتور Duplicator
5 / 5
1
آموزش نصب بسته نصبی وردپرس
آموزش نصب بسته نصبی وردپرس

آموزش نصب بسته نصبی وردپرس داپلیکیتور Duplicator

5 / 5
1

بسته نصبی وردپرس همان طور که از اسم آن مشخص است یک بسته از پیش تعریف شده می باشد. در وردپرس به روش زیادی می توان اقدام به ساخت بسته نصبی کرد. در این آموزش نحوه نصب بسته های نصبی وردپرس که با افزونه داپلیکیتور گرفته شده را به شما عزیزان توضیح خواهم داد. افزونه Duplicator یکی از کاربری ترین افزونه وردپرس برای ایجاد بسته نصب آسان است که دارای دو نسخه رایگان و پولی می باشد. کلیه قالب وردپرس وب سایت دیجی وردپرس که دارای بسته نصبی هستن با همین افزونه بسته نصبی ساز Duplicator گرفته شده است.

بسته نصبی وردپرس چیست ؟

بسته نصبی یکی از روش هایی می باشد که می توان از روی یک سایت وردپرس پکیجی را به صورت خودکار تولید کرد و آن را به راحتی دقیقا به همان شکل روی هاست دیگری پیاده سازی کرد. بدون اینکه نیاز باشد به صورت دستی کاری صورت بگیرد. از این وب سایت های ارائه دهنده خدمات قالب وردپرس برای راحتی مشتریان خود اقدام به تولید این بسته نصبی می کنید. بیشتر وب سایت ها در حال حاظر برای سایت بسته نصب آسان وردپرس از افزونه قدرتمند داپلیکیتور استفاده می کنند. برای نحوه راه اندازی و اطلاعات بیشتر این آموزش وردپرس را تا انتها دنبال کنید.

چرا بسته نصبی ؟

شاید جای سوال باشه براتون که چرا از بسته نصبی استفاده کنیم و چرا وب سایت های ارائه قالب وردپرس از این روش استفاده می کنند؟ همان طور که میدانید هر قالب وردپرسی دارای یک یا چندین پیشنمایش می باشد. راه اندازی سایت شبیه به برای افراد مبتدی کمی پیچیده و سخت است. یعنی بیاییم به صورت دستی یه قالب را نصب کنیم که خام می باشد و چیزی داخلش نیست . نیاز است تا ما به صورت دستی محتوا را دورن ریزی کنیم و تنظیمات قسمت های مختلف را انجام دهیم . افراد زیادی با این موارد آشنایی ندارند و یا اینکه آشنایی لازم را دارند ولی بدلیل کم بود وقت نمیتونن روش دستی رو انتخاب کنند. از این رو چاره ای اندیشیده شد به نام بسته نصب آسان , فروشندگان قالب وردپرس اقدام به راه اندازی دمو انگلیسی یا فارسی قالب روی هاست خود می کنند که مشتریان قبل از خرید پیشنمایش را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

مطلب پیشنهادی  افزودن GIF های متحرک در وردپرس

بعد از آماده سازی دمو مورد نظر , با نصب افزونه داپلیکیتور وردپرس اقدام به گرفتن بسته نصبی از همین دمو می کنند. بسته نصبی مثل یک بک آپ میمونه. حالا بعد از خرید قالب وردپرس مشتری فایل بسته نصبی رو دریافت می کنه از سایت و اون رو روی سایت خودش راه اندازی می کنه. راه اندازی بسته نصبی آسان در کمتر از 1 دقیقه قابل انجام می باشد. بعد از نصب و پیاده سازی بسته نصبی سایت شما دقیقا شبیه به پیشنمایشی که در سایت فروش قالب وردپرس دیده بودید خواهد شد. و در نهاست شما اقدام به ویرایش محتوا و جایگزین کردم محتوای خود می کنید. و دیگر نیازی نخواهد بود به صورت دستی قسمت های مختلف را تنظیم کنید.

نصب بسته های نصبی آسان وردپرس Duplicator
نصب بسته های نصبی آسان وردپرس Duplicator

بسته نصبی شامل چه مواردی می باشد ؟

در بالا اشاره شد که بسته نصبی یک پکیج کامل از یک سایت می باشد. یعنی شامل فایل های اصلی وردپرس , افزونه وردپرس مورد نیاز , قالب وردپرس مورد نظر به صورت نصب شده, اطلاعات و دیتای روی دیتابیس , فایل آپلود شده روی سایت و تنظیمات کامل آن. همه این موارد به راحتی و به صورت خودکار تولید می شود. و موقع نصب روی هاست دیگر عملیان نصب به صورت اتوماتیک خواهد بود.

بسته نصبی را چه جاهایی می توان نصب کرد ؟

برخی از دوستان سوال می کنند که آیا می توان بسته نصبی را روی لوکال هاست نصب کرد یا نه ؟ و یا اینکه روی چه نوع هاستی می توان بسته های نصب آسان را پیاده سازی کرد. برای پاسخ به این سوالات باید بگیم که بسته نصبی روی هر سروی قابل اجرا می باشد. روی لوکال هاست , هاست سی پنل , هاست لینوکس , هاست دایرکت ادمین , هاست ویندوز و ….

مطلب پیشنهادی  افزودن Favicon به سایت وردپرس

بسته نصبی برای چه کسانی مناسب است ؟

نکته بسیار مهم م حائز اهمیت در این باره است که بسته نصبی فقط و فقط برای کسانی مناسب است که تازه در حال راه اندازی سایت هستند . یعنی هنوز روی هاستشون چیزی نیست . سایت هایی که محتوا دارند و فقط میخواهند قالب سایت رو تغییر بدن نمیتونن از بسته نصبی استفاده کنند.

نصب بسته های نصبی آسان وردپرس Duplicator

به دلیل اینکه شاید برخی دوستان عزیز از روی نوشته ها نتونن متوجه بشن که باید به شکلی عملیات نصب پیش بره , تیم دیجی وردپرس آموزش نصب بسته نصبی داپلیکیتور رو به صورت کاملا اختصاصی آماده کرده است. آموزش های زیادی در سطح اینترنت موجود است که ما همه آنها را بررسی کردیم و بعد این آموزش رو ارائه دادیم. این آموزش نصب بسته نصبی کامل ترین آموزش می باشد که نحوه نصب نسته روی لوکال هاست و هاست های سی پنل و دایرکت ادمین میباشد. در ادامه می توانید ویدیو را مشاهده کرده و افزونه داپلیکیتور رو در صورت نیاز دانلود کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

3 دیدگاه

  1. حامد امیدی

    سلام و ممنون بابت آموزش
    لطفا بگید که وقتی بسته نصبی رو روی dropbox یا فضای ابری دیگری ذخیره میکنیم آیا امکانش هست که بدون آپلود بسته ها در هاست جدید بسته رو نصب کرد؟ در واقع ممکنه که با url آدرس بسته از دراپ باکس بسته رو فرخوانی کرد و یا با نصب duplicator در هاست جدید و اتصال اون به دراپ باکس میتونیم بسته رو از داخل افزونه نصب و تنظیماتش برای هاست جدید رو هم همونجا انجام بدیم؟
    لطفا راهنمایی کنید

    • علی غلامی

      سلام
      در هر صورت باید فایل زیپ بسته نصبی روی هاستتون آپلود کنید.
      اگر میخوایید فایل رو مستقیم بدون دانلود و آپلود به هاست منتقل کنید میتونید داخل پوشه Public_html یک فایل مثلا به اسم import.php درست کنید و کد زیر رو داخلش بگذارید :

      <?php
        $file = 'لینک';
      $newfile = basename($file);
      
      if (!copy($file, $newfile)) {
         echo "failed to copy $file...\n";
      }
      ?>
      

      بعد فایل رو به صورت زیر باز کنید تا آپلود بشه روی هاستتون
      Yoursite.com/import.php
      * به جای لینک باید لینک دانلود مستقیم فایل زیپ رو قرار بدید.

  2. milad

    واقعا ممنون فیلم خوبی بود کاربردی کامل و قابل فهم برای تدریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *