قرار دادن نماد اعتماد در وب سایت وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / قرار دادن نماد اعتماد در وب سایت وردپرس
4.8 / 5
26
نماد اعتماد در وب سایت وردپرس

قرار دادن نماد اعتماد در وب سایت وردپرس

4.8 / 5
26

اعتماد در دنیای وب کار مشکلی است زیرا که تعداد وب سایت هایی که خدمات مشابه انجام میدهند بی شمار و تعداد وب سای هایت نا امن و کلاه بردار نیز زیاد است به دلیلی عدم محدودیت برای ساخت وب سایت و عدم محدودیت برای قشر های مختلف هر کسی میتواند به سادگی وب سایت برای خود طراحی کند . یکسری از وب سایت ها نا امن و با اهداف هکری و جاسوسی طراحی می شوند و یک سری برای کسب درآمد اما به دلیل عدم اطلاعات کافی و تخصص در زمینه ارایه خدمات به کاربر خود دجار مشکل میشوند و یا دیکر سرویس دهی نخواهند داشت و این حس عدم اعتماد به وب سایت ها را در کاربران ایجاد میکند .

نحوه گرفتن و قرار دادن کد اینماد در سایت وردپرس

از طرفی تعداد وب سایت های معتبر نیز زیاد است و این اعتماد سازی معمولا با قدمت ایجاد می شود به طوری که در نگاه مردم وب سایت هایی با قدمت بالاتر مهتمد تر هستند چرا که از گزشته تا به اکنون کاربران با آنها آشنایی داشته اند . مورد های فراوانی برای ایجاد حس اعتماد در وب سایت موثر است از جمله اطلاعات شفاف و روشن تماس .

با وجود وب سایت های نو پا نا امن به دلیل هایی مانند عدم تخصص و یا هدف جاسوس بودن ولی وب سایت های نوظهوری نیز وجود دارند که خدمات ارزنده و مناسبی ارایه می دهند اما به دلیل عدم شناخته شدن توسط مردم اغلب این حس اعتماد ایجاد نشده و نمیتوانند کسب کار خود را رونق بلخشند و یا با مشکلاتی روبع رو نی شوند .

راه حلی که وزارت صنعت و معدن جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی وب سایت های معتبر از غیر معتبر ارایه داده است نماد اعتماد الکترونیکی می باشد لازم به ذکر است به دلایلی چون اختصاص مالیات به برخی وب سایت ها و مشمول شدن قوانین مالیاتی برخی از دریافت نماد امتنا میکنند ولی از تخصص و صداقت درون کار خود برخوردار میباشند در انتها در رابطه با اعتماد سازی و چگونگی اعتماد و فاکتور های آن در وب سایت صحبت خواهیم کرد . با ما همراه باشید

نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟

در ابتدا باید با مفهوم نماد اعتماد الکترونیک آشنا شویم . فرض کنید شما دارای یک فروشگاه بزرگ اینترنتی هستید و در حال فروش محصولات خود در این فروشگاه آنلاین می باشید ولی باید بگوییم کاربران در نگاه اول به سادگی از شما خرید نمی کنند چرا که فروشگاه شما مجازی بوده و کسی نمی تواند به راحتی به آن اعتماد کند از طرف دیگر کلاهبرداری های اینترنتی به اندازه ای افزایش پیدا کرده اند که کاربران نمی توانند به راحتی اعتماد کنند . البته حق دارند خود ما و شما هم اگر که باشید به سختی با این فروشگاه ها اعتماد کرده و از آنها خرید می کنید .

نماد اعتماد در وب سایت وردپرسحال باید چگونه نظر و اعتماد کاربران را جلب کنیم ؟ باید بگوییم اولین راه برای جذب اعتماد مشتریان اخذ نماد اعتماد الکترونیکی است . در واقع می توان گفت نماد اعتماد الکترونیکی یک گونه نشانه است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به وزارت صنعت معدن و تجارت ایران وابسته است، به فروشگاه ها و کسب و کار های اینترنتی داده می شود و در واقع به عنوان تاییدیه مشخص شده است .

مطلب پیشنهادی  آموزش انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر

شما بعد از درخواست نماد احراز هویت شده و بعد از بررسی وب سایت ، نماد که یک برچسب دیجیتالی است به مدت یک سال به شما داده می شود و بعد از اتمام مدت زمان می توان آن را تمدید نمود . اگر شما هم دارای فروشگاه اینترنتی هستید و یا قصد راه اندازی آن را دارید باید برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود از این نماد ها استفاده کنید .

انواع نماد اعتماد الکترونیک

ما می توانیم نماد الکترونیکی را برای سایت ها در سه حالت در نظر بگیریم . نماد هایی که برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی اخذ می گردند :

  • نماد اعتماد الکترونیک موقت : این نماد نسبت به نماد های دیگر سریع تر است و تنها برای تسریع در فرآیند نماد بوده است و سایت های فروشگاهی با حداقل معیار ها می تواند این نماد را به دست آورد .
  • نماد اعتماد الکترونیک دائم تک ستاره : برای داشتن این نماد ، سایت فروشگاهی شما به طور کلی بررسی شده چرا که مرکز توسعه تجارت الکترونیک این نوع سایت ها ملزم به رعایت برخی از نکات در سایت کرده است و بعد از تایید و یا رفع و تغییر مشکلات این برچسب به سایت داده می شود .
  • نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره : بررسی های انجام شده در این نماد دقیقا مشابه نماد تک ستاره ای می باشد و تنها تفاوت این دو با یکدیگر در نصب گواهی SSL (لایه ی سوکت های امن )بر روی سایت فروشگاهی می باشد . این امر برای امنیت بیشتر صورت می پذیرد .

برای دریافت eNamad تنها کافی است عبارت نماد اعتماد الکترونیکی را جستجو کنید و وارد سایت enamad.ir شوید و ادامه کار ها را انجام دهید .

آموزش افزونه Logo Manager For Enamad

نماد در سایت وردپرسی

برای قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی شما از دو روش میتوانید استفاده کنید 

یکی از روش های معمول و استاندارد استفاده از کدی که وب سایت نماد الکترونیکی به ما میدهد و استفاده در ابزارک و یا داخل سورس قالب وردپرس بخش فوتر یا مکان دلخ.اه که وجود دارد . روش دوم استفاده از افزونه می باشد که کار را تا حدود زیادی سادع تر می کند . به طوری که پس از نصب و افزودن اطلاعات نماد لوگوی اعتماد درون کب سایت ما به صورت فیکس شده یعنی چسبان نمایان خواهد شد .

ابتدا این افزونه Logo Manager For Enamad را نصب و فعال سازی کنید. قبلا آموزش نحوه نصب افزونه وردپرس را در سایت قرار دادیم. بعد از اتمام نصب در پیشخوان وردپرس شما در قسمت تنظیمات گزینه نماد الکترونیکی اضافه شده است. بر روی آن کلیک کنید با کلیک شما به صفحه ای دیگر هدایت خواهید شد این صفحه دارای تنظیمات کاملا ساده ای می باشد .

اولین گزینه در این صفحه که با تیک دار کردن آن ، موجب فعال شدن و نمایش دادن نماد خود در سایت می شوید گزینه فعال سازی نمایش خودکار می باشد . گزینه بعدی باید اندازه عرض نماد را تعیین کنید و همچنین محل قرار گیری نماد را در سایت خود که دارای گزینه هایی مثل بالا راست بالا چپ و … است را مشخص کنید البته بهترین گزینه همان پایین سمت چپ می باشد .

نحوه نمایش گزینه ی بعدی این صفحه است که می توان در این قسمت مشخص کرد نماد تنها در صفحه ی اصلی قرار گیرد یا در تمام صفحات نماد وجود داشته باشد ولی بهترین انتخاب همان صفحه ی اصلی است .

کد نماد الکترونیک ، شما بعد از اینکه در سایت enamad.ir به طور کامل ثبت نام کرده و تایید صلاحیت را مشاهده فرمودید ، یک کد که مختص شماست در اختیار شما قرار داده می شود که به آن کد نماد الکترونیکی می گویند و همان کد را باید در این قسمت وارد کنید .

مطلب پیشنهادی  افزودن لایک و دیس لایک به قسمت دیدگاه ها در وردپرس

در ادامه بعد از انجام تمام تنظیمات باید بر روی گزینه ی ثبت کلیک کنید سپس در سایت خود مشاهده خواهید که لوگو نماد اعتماد الکترونیکی در قسمت های تعیین شده ، قرار گرفته است .

امکانات افزونه :

  • نمایش به صورت کاملا خودکار بدون دخالت کاربر
  • قابلیت تنظیم برای نمایش در 4 گوشه
  • قابلیت استفاده از نماد ابزارک ها
  • قابلیت استفاده از کد  کوتاه
  • قابلیت نمایش به صورت تک صفحه و در تمام صفحات

توجه به نکاتی مهم قبل از خرید اینترنتی

  1. قابل کلیک بودن نماد اعتماد سایت ، شما بعد از کلیک بر روی این نماد باید بتوانید وارد سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک شوید . توجه داشته باشید برخی از سایت ها تنها از تصویر نماد در سایت خود استفاده می کنند .
  2. همیشه قبل از خرید و پرداخت پول به آدرس URL توجه فرمایید در آدرس باید متعلق به بانک باشد و آدرس اینترنتی دیگری دیده نشود .
  3. در صفحه ی پرداخت یک بار کد کپچا را رفرش و مجددا بارگذاری کنید چرا که در سایت های فیک و تقلبی امکان انجام این کار وجود ندارد .
  4. حتما قبل از خرسد اطلاعات تماس وب سایت را چک کنید و اگر سیستم پشتیبانی دارد با آن ارتباط بگیرید و سرعت پاسخگویی آنها را بسنجید .
  5. قبل از خرید یک سوال بی ربط از خرید از مدیر وب سایت اما در حوزه خدمات و محصولات آنها بپرسید .
  6. وب سایت هایی که معتبر هستند عموما قصد ارایه خدمات و فروش محصولات دارند پس لزومی به صفحه های فیک و فیشینگ ندارند .
  7. دقت کنید که اطلاعاتی مانند آدرس های دکر شده در وب سایت مطابقت داشته باشند و صحت و صمق آنها را بسنجید .

معقوله اعتماد کمی پیچیدگی خاص خود را دارد چرا که وب سایت هایی وجود دارند که علاوه بر داشتن نماد اعتماد الکترونبک خدمات مناسب ارایه نمیدهند و یا با روش هایی قصد کلاه برداری از کاربران خود را دارند .

نکاتی که باید حتما به آنها در هنگام خرید های اینترنتی توجه کنید در بالا عنوان شده است . با رعایت این نکات شاده میتوانید خریدی مطمین و امن را داشته باشید .

ایجاد حس اعتماد برای کشانی که واقعا قصد ارایه مطالب و محصولات با کیفیت هستند بسیار پر اهمیت بوده و به دنبال راه هایی برای جلب اعتماد کاربران هستند .

برای دریافت نماد اعتماد الکرتونیکی نیز فاکتور هایی مانند اطلاعات صحیح تماس و کسب و کار قوانین مشخص . ساز و کار دقیق وب سایت . اطلاعات مشخص مالک وب سایت . صفحه شکایت و در دسترس بودن مدیر و مسوول وب سایت سنجیده می شود و اهراز لنها طی پروسه ای انجام میشود .

مراحل دریافت نماد اعتماد به این شکل است که پس از ثب نام شما باید هویت خود را اهراز کنید به وسیله تماس های تلفنی و کدی که با تلفن همراه به سامانه ارسال میکنید سپس کسب و کار خود را درون وب سایت اینماد معرفی میکنید و باید اطلاعات کسب وار را به صورت دقیق وارد کنید و پس از آن شما باید اطلاعات کسب و کار را اهراز هویت کنید به این گونه که مراحل بالا برای تلفن و ایمیل و یک مرحله ارسال مرسوله پستی به آدرس مندرج در وب سایت اینماد برای کسب و کار است و پس از دریافت بشته پستی و تکمیل مجدد اطلاعات آن . برای اینماد ارسال می کنید این بسته پستی شامل تعهد نامه ای است که شمارا متعهد به پاسخگویی و قبول مسیولیت وب سایتتان میکند .

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

2 دیدگاه

  1. علی

    بصورت کد html چطور میشه هم ساماندهی و هم اینماد را کنار هم گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *