افزایش امنیت وردپرس با رعایت چند نکته ساده و کاربردی

خانه / وبلاگ / امنیت وردپرس / افزایش امنیت وردپرس با رعایت چند نکته ساده و کاربردی
5 / 5
1

افزایش امنیت وردپرس با رعایت چند نکته ساده و کاربردی

5 / 5
1

راه های مختلف بالابردن امنیت وردپرس

افزایش امنیت وردپرس امری بسیار مهم است که همیشه دغدغه اصلی وبمستران وردپرس بوده است و باعث نگرانی آنها شده این دغدغه و نگرانی کاملا بجاست چراکه اگر امنیت وبسایت پایین باشد زمینه ای مناسب برای هکران فراهم میشود که بتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و خسارات سنگینی را به سایت شما وارد کنند که شاید قابل جبران هم نباشد.

اما راهکارهای افزایش امنیت وردپرس چیست و چگونه میتوان احتمال نفوذ هکران را به وبسایت های وردپرسی کاهش داد.

به یاد داشته باشید که چون وردپرس بستری امن را برای شما فراهم کرده است دلیل بر این نیست که شما دیگر به افزایش امنیت وردپرس خود توجه نکنید.

البته لازم است بدانید که وردپرس از امنیت بالایی برخودار میباشد و نباید آنرا دست کم گرفت.

مقاله ای که قبلا در سایت منتشر شده آموزش قدم به قدم افزایش امنیت وردپرس را پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

راهکاری های مناسب جهت افزایش امنیت وردپرس:

حواستان به افزونه هایی که نصب میکنید باشد:

همیشه بارها حتما شنیده اید که میگویند هر افزونه ای را روی وردپرس نصب نکنید،درست است که افزونه های کاربردی بسیاری برای وردپرس وجود دارند اما این دلیل بر این نمیشود که شما هر افزونه ای را دیدید دانلود نمایید و روی وردپرستان نصب کنید.

سعی کنید افزونه هایی که برای دانلود انتخاب میکنید افزونه هایی باشند که در مخزن وردپرس نیز وجود داشته باشند این دست از افزونه ها مطمئن بوده و شما میتوانید براحتی و بدون دردسر از آنها استفاده کنید،پس هرگز افزونه هایی که به آنها اعتماد ندارید را دانلود و نصب نکنید تا بتوانید در جهت افزایش امنیت وردپرس خودتان گامی مثبت بردارید.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

رمز عبور قوی و مطمئن:

رمز عبور قوی همیشه کار را برای هکران و نفوذ گران سخت خواهد کرد چه در وردپرس و چه در سایر CMS ها،پس شما باید سعی کنید حتی المقدور از رمز عبور قوی که شامل حروف بزرگ،حروف کوچک،اعداد،نمادها و… باشد استفاده کنید تا به راحتی قابل شناسایی برای هکرها نباشد.

اگر رمز عبور بسیار پیشرفته و سختی هم برای وردپرس خود انتخاب کردید بهتر است که هر چند وقت یکبار این رمز را نیز عوض کنید و تغییر دهید چراکه هیچ رمزی وجود ندارد که شناسایی آن غیر ممکن باشد پس زمان هایی را برای خود مشخص کنید و رمز عبور وردپرستان را تغییر دهید به این ترتیب میتوانید با افزایش امنیت وردپرس از نگرانیهایتان کم کنید.

اگر در زمینه سئو به دنبال یک مقاله کاربردی هستید مقاله راهنما کامل استفاده اصولی از تگ های عنوان در سئو میتواند برای شما مفید باشد.

انتخاب هاست مناسب و معتبر برای وردپرس:

اکثرا وبمستران برای تهیه هاست از میزبان هایی استفاده میکنند که قیمت کمتری را برای ارائه خدمات دارند و همین امر موجب پایین آمدن امنیت وردپرس شما خواهد شد شما باید سعی کنید قیمت کمتر را ملاک بهتر بودن قرار ندهید و همیشه از میزبان هایی سرویس بگیرید که علاوه بر ارائه خدمات مناسب از تمامی موارد برای افزایش امنیت وبسایت شما استفاده میکنند.

مطلب پیشنهادی  بهتر شدن امنیت وردپرس با WP Hide & Security Enhancer

توجه در انتخاب پوسته برای وردپرس:

تا جایی که برای شما مقدور است سعی کنید از پوسته های رایگان برای وردپرس خود استفاده نکنید چرا که بعضا پوسته های رایگان کدهای مخربی دارند که ممکن است امنیت وردپرس را به خطر بیاندازند.

پس سعی کنید همیشه پوسته مورد نظر خودتان را خریداری کنید اما اگر امکان خرید پوسته برای شما وجود ندارد سعی کنید پوسته ای را از مخزن وردپرس انتخاب نمایید و آنرا فارسی کنید به این ترتیب میتوانید از یک پوسته امن برخودار شوید و خیالتان از بابت امنیت پوسته راحت باشد.

توجه داشته باشید که پوسته بخشی بسیار مهم در وردپرس است پس  انتخاب پوسته مناسب با افزایش امنیت وردپرس یا کاهش آن رابطه مستقیمی دارد.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

استفاده از متخصص وردپرس:

سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که همگی نیاز به یک فرد متخصص برای چکاب دارند به این ترتیب میتوان اطمینان حاصل کرد که امنیت سیستم تامین میشود.

رابط کاربری ساده و آسان وردپرس باعث شده تا کاربران فکر کنند که همه چیز این سیستم قابل درک برای هر شخصی است اما بر خلاف این تصور وردپرس نیز مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا پیچیدگی های خودش را دارد که برای افراد عادی قابل درک نیست به این ترتیب شما نیاز به یک متخصص و برنامه نویس دارید که در بازه های زمانی مشخص سایت شما را چکاب کند و اگر مشکلی وجود داشت مشکلات آنرا رفع کند و با توحه به مسائل امنیتی باگ های امنیتی سیستم شما را شناسایی و رفع نماید.

استفاده از آخرین نسخه وردپرس:

وردپرس با وجود امکانات عالی که برای وبمستر فراهم میکند یک سیستم کاملا بی عیب نیست و قطعا از روز اول عیوبی داشته است که به مرور زمان در نسخه های مختلف و آپدیت های جدید برطرف شده،بنابراین شما باید همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید.

این سیستم مدیریت محتوا دائما در حال آپدیت است و توسعه دهندگان آن هموار پیگیر مشکلات این سیستم بوده اند،توسعه دهندگان وردپرس با شناسایی باگ های امنیتی چه در افزونه های وردپرس چه در خود وردپرس سعی دارند همیشه امنیت این سیستم را بیش از پیش کنند.

اعطای نقش کاربری مناسب به هر شخص:

باتوجه به وظایفی که هرکدام از کاربران سایت شما دارند سعی که کنید نقش مناسب را به آنها اعطا کنید،برای مثال اگر شخصی قرار است در سایت شما صرفا مطلب ارسال کند پس به این شخص نیازی نیست که دسترسی دیگری جز نویسنده بدهید چرا ممکن است به دلیل نابلدی شخص و یا مسائل دیگر همچون سو استفاده از سایت شما این شخص به سایر بخش های سایت شما رجوع کند و مشکلاتی را برای شما رقم بزند.

باتوجه به گفته فوق شما باید همیشه توجه داشته باشید که در انتخاب و اعطای نقش به کاربران مختلف سایتتان دقت کنید.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

استفاده از پروتکل HTTPS برای وردپرس:

باتوجه به گفته های گوگل اگر شما سایتی دارید که اطلاعات را از کاربر میگرد و به آنها اطلاعاتی نیز میدهد باید از پروتکل HTTPS استفاده کنید این پروتکل امنیت را بسیار افزایش میدهد و امکان سرقت اطلاعات کاربران را غیر ممکند میسازد.

مطلب پیشنهادی  تغییر آدرس ورود به وردپرس

علاوه بر این HTTPS در سئو وردپرس شما نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود یعنی شما با استفاده از گواهی SSL میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید هم امنیت وردپرس و هم سئو وردپرستان را افزایش دهید.

در نسخه های جدید مرورگرهای معروف مانند Chrome نیز وبسایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده نمیکنند غیر امن شناخته میشوند.

اگر به دنبال اطلاعات در زمینه افزایش امنیت وردپرس هستید مقاله چگونه متوجه هک شدن سایت وردپرس شویم ؟ میتوانید برای شما مفید باشد.

از امنیت سیستم هایی که با آنها وارد وردپرس میشوید نیز اطمینان حاصل کنید:

هک و نفوذ به وردپرس صرفا از طریق خود وردپرس انجام نمیشود بلکه هکرها راه های مختلفی برای نفوذ به سایت شما را بلد هستند که میتوانند از آنها استفاده کنند تا وارد سایت شما شوند.

یکی از راه های هک و ورود به وردپرس استفاده از ویروس های در سیستم شما است پس یک هکر میتواند به راحتی با وارد کردن یک ویروس به سیستم کامپیوتری شما یا هر سیستمی که از طریق آن وارد وردپرس میشود اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

پس همیشه سعی کنید سیستمی که با آن وارد وردپرس میشوید را نیز مورد بررسی قرار دهید و این را هم همیشه به یاد داشته باشید که هنگامی که کار شما با وردپرس تمام شد از وردپرس خارج شوید.

پوشه wp-admin و رمزگذاری آن:

wp-admin یکی از پوشه های مدیریتی وردپرس است که حاوی اطلاعات مهمی میباشد شما میتوانید با رمز گذاری روی این پوشه کاری کنید هر کسی قصد وارد شدن به مدیریت وردپرس را داشت اول رمز این پوشه را رد کند سپس صفحه ورود وردپرس را مشاهده کند به این ترتیب میتوانید احتمال نفوذ به مدیریت وردپرس را کاهش دهید.

بررسی فایل های آپلود شده:

اگر سایتی دارید که کاربران در آن به آپلود فایل میپردازند باید خیلی مراقب هکرها باشید چرا که هکرها میتوانند با آپلود فایل های مخرب آسیب بسیار بدی به امنیت سایت شما بزنند پس شما باید بتوانید فایل هایی که آپلود میشوند را بررسی کنید تا از نظر امنیتی به مشکل نداشته باشند که برای این کار شما نیاز به یک متخصص دارید،پس از یک متخصص خبره در این زمینه بهره بگیرید تا موارد لازم را برای مقابله با این نوع فایل ها روی سایت شما اعمال کند.

 

افزایش امنیت وردپرس

 

تغییر پیشود پایگاه داده:

یکی از راه های حمله به وبسایت های وردپرسی که هکرها از آن استفاده میکنند حمله به جداول پایگاه داده میباشد.

زمانی که شما میخواهید یک وبسایت وردپرسی را راه اندازی کنید مراحل ساده ای را پشت سر میگذارید و مقادیری را نیز خود وردپرس برای راه اندازی سایت به صورت پیش فرض در نظر میگیرد که افراد مبتدی با این موارد کاری ندارد در صورتی که همین موارد جزئی میتواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

در مراحل نصب و راه اندازی وردپرس یکی از سوالاتی که پرسیده میشود پیشوند پایگاه داده وردپرس است که چون این فیلد را خود وردپرس به صورت پیش فرض پر کرده است اکثرا وبمستران به این بخش توجهی ندارند و همین امر زمینه ساز حمله هکرها خواهد شد.البته تغییر پیشوند پایگاه داده در مقابله با حمله هکرها چندان موفقیت آمیز عمل نخواهد کرد اما به خوبی جلوی حمله های نرم افزاری را میگیرد.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

یک دیدگاه

  1. حسینی

    سلام . مقاله خوبی بود با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *