آموزش تعریف کلید API وردپرس

خانه / وبلاگ / آموزش وردپرس / آموزش تعریف کلید API وردپرس
5 / 5
1
wordpress-api-key-digiwp

آموزش تعریف کلید API وردپرس

5 / 5
1

حتماً شما هم برای این که بتوانید یک افزونه وردپرس را راه اندازی کنید از یک کلید اتصال استفاده می کنید. که نام این کلید اتصال API Key یا API Code هست. که در بعضی از کارها از آن استفاده می شود. اما احتمالاً هیچ وقت به این فکر نیفتاده اید که این کلید چیست؟ شما به عنوان یک مدیر و صاحب وب سایت باید فایده های این کلید، این که چه کاری انجام می دهد و از چه ساختاری تشکیل شده است را بدانید. امروز در دیجی وردپرس می خواهیم به تعریف کلید API بپردازیم و در قدم اول می خواهیم ببینیم که این کلید از کجا آمده و بعد از آن به سراغ بررسی این کلید در وردپرس خواهیم رفت.

تعریف کلید API

API در اصل مخفف واژه های Application programming interface است که معنی آن رابط برنامه نویسی نرم افزاری یا رابط برنامه نویسی کاربردی می باشد. این رابط در واقع همان سطح می باشد و در سطح برنامه نویسی موجو می باشد در برنامه نویسی کامپیوتری یا وب، از API برای تعریف زیر روال ها و همینطور از ابزار ها و پرتکل ها نیز برای ایجاد اپلیکیشن ها و نرم افزار ها استفاده می شود. از یک API می توان برای ارتقاء یک برنامه استفاده کرد که ساختار آن تا حد امکان ساده می کند. و همینطور شما می توانید از API در سیستم های مبتنی بر وب، پایگاه داده، سیتم عامل، و در سییستم های نرم افزاری و سخت افزاری نیز استفاده کنید.

حال بعد از توضیح کلی و عمومی که در باره ی عملکرد کلید API گفته شده می خواهیم به مسئله اصلی این مقاله یعنی تعریف کلید API در وردپرس بپردازیم.

مطلب پیشنهادی  نصب چند وردپرس روی یک هاست

کلید وردپرس API

کلید API در وردپرس یعنی همان معنی کلی آن که گفته شد، رابط برنامه نویسی نرم افزاری وردپرس که این مسئله دارای چند قسمت مجزا با موضوعات مختلف است. هر کدام از این قسمت ها بخشی از توابع را پوشش داده و آن را به مجموعه ای از ویژگی ها تبدیل کرده است که برای هر یک از قسمت های وردپرس نیز به کار می آید. همینطور برای این که برای وب سایت و افزونه مشکلات امنیتی به وجود  نیاید در مبحث امنیت هم سهیم می شود.

به عنوان مثال وقتی که ما افزونه ای را نصب می کنیم این افزونه از ما می خواهد که برای فعال شدن عملکردش آن را به وب سایت مرجع متصل کنیم. البته این اتصال زمانی ممکن می شود که وردپرس API وب سایت مرجع پیدا شود و همینطور در جای مناسبش در سایت وردپرسی قرار بگیرد.

نمونه مثال از وردپرس API در افزونه ها

برای اینکه شما بتوانید به خبر نامه هایی همانند میلرلایت، میل چیمپ و … که همه این ها یک  سیستم ارسال خبرنامه هستد متصل شوید. می بایست در ابتدا وردپرس API وب سایت آن ها را دریافت کنید و سپس در بخش تنظیمات افزونه مورد نظر قرارش دهید. همانند تصویری که در زیر این متن مشاهده می کنید.

API-key-Digiwp

همینطور توضیح دادیم شما هم می توانید سیستم های مورد نظرتان را به وردپرس متصل کنید .

امروز در دیجی وردپرس به معرفی کلید وردپرس API پرداختیم و همینطور توضیحاتی نیز درباره سیستم عملکردش دادیم امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *