هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

خانه / وبلاگ / میزبانی وب / هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟
1.2 / 5
35
هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

1.2 / 5
35

اگر می‌خواهید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید، استفاده از نوع میزبانی بسیار ضروری است. انتخاب هاست مناسب برای میزبانی سایت‌تان می‌تواند سئو سایت شما را بهینه کند، فروش شما را افزایش دهد و قابلیت‌هایی برای کمک به تجارت شما ارائه دهد. یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند هاست وردپرس باشد. اما هاست وردپرس چیست؟

در این مطلب قصد داریم درباره هاست وردپرس و تفاوت‌های آن با هاست معمولی توضیح دهیم. شاید قبلاً نام انواع هاست به گوشتان خورده باشد، اما هنوز به صورت کامل آن‌ها را نشناسید و همچنان سوال های زیر را بپرسید:

  • مزایای هاست وردپرس چیست؟
  • تفاوت هاست وردپرس و هاست معمولی چیست؟
  • آیا هاست وردپرس ارزش هزینه‌ی بیش‌تر را دارد؟

اگر چنین است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هاست معمولی چیست؟

بگذارید با هاست شروع کنیم. هاست اصطلاح کلی تری است که به معنی فضای میزبانی برای یک سایت است. هاست در حقیقت همان سرور است که منابعش به چند بخش تقسیم شده و هر وب‌سایت از منابع مخصوص به خود استفاده می‌کند. بدون هاست سایت شما فعال نمی‌شود و در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود.

انواع مختلفی از هاست مانند، هاست لینوکس، هاست وردپرس و هاست ووکامرس وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به هر صورت برای این ایجاد تجارت آنلاین باید از هاست یا سرور استفاده کنید.

هاست وردپرس چیست؟

به طور خلاصه هاست وردپرس، نوعی میزبانی است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. با استفاده از هاست وردپرس، ابزارها و سرویس‌های زیادی دریافت خواهید کرد که به طور خاص برای سایت‌های وردپرس طراحی شده‌اند. بیش‌تر موارد هاست ویژه وردپرس، شامل ویژگی‌هایی مانند نصب وردپرس با یک کلیک، بروزرسانی خودکار نرم افزار و تیم پشتیبانی از افراد متخصص در وردپرس است.

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس (هاست معمولی)

هاست، سرویس عمومی‌تری است و به هر سرویس میزبانی که پرونده‌های یک سایت را در سرور ذخیره می‌کند، اشاره دارد. تفاوت هاست معمولی با هاست وردپرس این است که هاست وردپرس برای میزبانی است سایت‌های وردپرسی پیکربندی و تنظیم شده است. شما به راحتی و با یک کلیک قادر خواهید بود CRM وردپرس را روی سایت خود نصب کنید.

البته که قیمت هاست وردپرس عموما بالاتر از هاست اقتصادی است اما در عوض هاست وردپرس از ویژگی‌های دیگر نظیر سرور قدرتمندتر استفاده می‌کند. معمولاً میزان منابع اختصاص داده شده به هاست وردپرس مانند رم و یا هارد بالاتر از هاست لینوکس است. بکاپ گیری در هاست وردپرس نیز بهتر بوده و نیاز شما را به خوبی برطرف می‌کند.

به جز هاست و هاست وردپرس از چه میزبان هایی میتوان استفاده کرد؟

البته سرویس‌های میزبانی دیگری نیز وجود دارد که به طور کلی از هاست وردپرس قوی تر هستند؛ مانند:

  • سرور مجازی (VPS): با استفاده از برنامه‌های مجازی سازی، میزان مورد نیاز شما از سرور به سایت شما تعلق می‌گیرد. به این ترتیب مانند هاست اشتراکی نیاز نیز منابع و نیاز خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.
  • سرور اختصاصی: شما یک سرور کامل برای میزبانی سایت برای خود خواهید داشت. سرور اختصاصی از سرور مجازی گران‌تر و قوی‌تر بوده اما اکثر سایت‌های عادی وردپرس به این میزبانی با این منابع هرگز نیازی نخواهند داشت.

از طرف دیگر همان‌طور که گفتیم هاست وردپرس بهینه شده است تا به بهترین وجه برای سایت وردپرسی شما میزبانی کند. به عنوان مثال هاست وردپرس معمولاً شامل پیکربندی‌های زیر می‌باشد:

  • محیط میزبانی که برای عملکرد وردپرس بهینه شده‌اند
  • قوانین امنیتی خاص وردپرس
  • بروزرسانی خودکار وردپرس
  • پشتیبان گیری خودکار و بازیابی آسان (بکاپ گیری – Backup)
  • پشتیبانی فنی از افراد متخصص وردپرس

اگر قصد دارید سایت خود را ایجاد کنید، مطئمئناً وردپرس بهترین سیستم مدیریت سایت است که با استفاده از هاست وردپرس یک گزینه قابل توجه برای شما خواهد بود.

مزایای هاست وردپرس

تا اینجا درباره تفاوت هاست وردپرس و هاست معمولی لینوکس صحبت کردیم. اما بیایید به طور کامل با مزایای هاست وردپرس آشنا شویم.

سرعت بالا

گفتیم که هاست وردپرس از سرور قوی تر و منابع بهتری بهره می‌برد. همه چیز در هاست وردپرس بهینه‌تر از هاست لینوکس است. از رم و هارد بالاتر گرفته تا استفاده از وب‌سرور لایت اسپید، همه این موارد باعث بالا رفتن سرعت سایت شما خواهد شد. می‌دانید که سرعت بالای سایت از نظر سئویی نیز برای شما بهتر خواهد بود.

امنیت بهتر در مقابل هاست لینوکس معمولی

نمی‌توان درباره میزبانی وب صحبت کرد اما حرفی از امنیت نزد. افزایش پروتکل‌های امنیتی، اسکن بدافزارهای روزانه و توانایی دفع انواع تهدیدات سایبری (مانند حملات DDoS) ویژگی هایی است که در اکثر هاست‌های وردپرس به صورت استاندارد خواهید یافت. هاست وردپرس با داشتن امنیت بالاتر نسبت به هاست معمولی تا حدودی خیال شما را از بابت هک شدن راحت می‌کند.

بکاپ گیری

اهمیت بکاپ گیری برای تمام سایت‌ها بالا است. تهیه بکاپ منظم در مواقع ضروری در مدیریت سایت شما بسیار کمک خواهد کرد. تقریباً همه هاست‌ها در کنار میزبانی تهیه بکاپ هم ارائه می‌دهند. اما هاست وردپرس با بکاپ روزانه مطمئناً تجربه بهتری برای شما خواهد داشت.

بروزرسانی خودکار وردپرس

ابتدای مقاله اشاره کردیم که هاست وردپرس برای وردپرس بهینه شده و به راحتی می‌توانید وردپرس را روی آن نصب کنید. اما از دیگر امکانات این هاست بروزرسانی خودکار وردپرس است. وردپرس در این سرویس به صورت خودکار به آخرین نسخه خود آپدیت می‌شود. بنابراین از نظر امنیتی نیز در مقابل دیگر هاست‌ها بهتر خواهد بود.

پشتیبانی بهتر

این مورد شاید برای همه شرکت‌های میزبانی وب صدق نکند. اما اکثر شرکت‌های هاستینگ پشتیبانی بهتری برای هاست وردپرس در نظر می‌گیرند. به این ترتیب شما در مدیریت سایت‌تان دچار مشکل کمتری خواهید شد.

چه کسی باید از هاست وردپرس استفاده کند؟

اگر وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کرده‌اید، با استفاده از میزبانی وردپرس بسیار سود خواهید برد. هاست WordPress، کاملاً با وب سایت‌های وردپرسی ادغام می‌شود و باعث بهبود عملکرد، امنیت و به روزرسانی خودکار سایت شما خواهد شد. به طور کلی داشتن هاست وردپرس برای سایت وردپرسی الزامی نیست، اما اگر از هاست وردپرس استفاده کنید در مدیریت کسب و کار خود بسیار راحت‌تر خواهید بود.

بهترین هاست وردپرس را از کجا تهیه کنیم؟

اما با همه این مواردی که گفتیم سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین هاست وردپرس را از کجا خرید کنیم؟ ممکن است شرکت‌های هاستینگ زیادی با خدمات متنوع دیده باشید. اما برای خرید هاست وردپرس پیشنهاد ما به شما شرکت میزبانی وب گنجه هاست است. گنجه هاست با بیش از 10 سال سابقه میزبانی وب، از لحاظ امنیت، سرعت و کیفیت سرور جزو بهترین هاستینگ‌های کشور است.

به این ترتیب حال که با مزایای هاست وردپرس آشنا شدید و تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس را متوجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید هاست وردپرس با کیفیت و ارزان از گنجه هاست استفاده کنید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *