ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی

خانه / وبلاگ / آموزش ووکامرس / ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی
5 / 5
1
mobile-application

ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی

5 / 5
1

امروزه فروشگاه های قدرتمندی مانند آمازون، eBay و … متوجه استفاده جمعیت عظیمی از کاربران از تلفن های هوشمند شده اند و برای راحتی آنها دست به ساخت اپلیکیشن موبایلی فروشگاه خود زده اند. خب اگر شما نیز به فکر ساخت اپلیکیشن موبایلی فروشگاه خود هستید باید بدانید که یکسری ویژگی ها هستند که یک اپلیکیشن فروشگاهی حتما باید داشته باشد، در این مطلب این ویژگی ها را به شما خواهم گفت.

ویژگی های اپلیکیشن موبایلی برای فروشگاه اینترنتی

اگر میخواهید بهترین اپلیکیشن را برای فروشگاه خود داشته باشید باید تمام مواردی را که در ادامه به شما خواهم گفت را در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود رعایت کنید؛

ناوبری ساده

flat-map

یکی از کار هایی که باعث جلب رضایت کاربران میشود راحتی در ناوبری فروشگاه است، این موضوع یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که یک اپلیکیشن فروشگاهی حتما باید داشته باشد زیرا این موضوع از سردرگمی کاربر در فروشگاه جلوگیری میکند و باعث میشود که کاربران شما تجربه ای عالی از اپلیکیشن شما داشته باشند.

امکانات فروشگاهی

ecommerce-store

هر اپلیکیشن فروشگاهی باید امکانات پایه ای مانند جستجوی محصولات، فیلتر سازی محصولات، عضویت، افزودن به سبد خرید، نمایش توضیحات محصول، پرداخت آنلاین، قابلیت نظر دهی، امتیاز دهی به محصول، دسته بندی محصولات و… را داشته باشد تا بتواند نظر کاربران خود را جلب کند.

قابلیت Analytics

analytics_cover

آنالیز ویژگی مهمی است که قابلیت تحلیل و آنالیز رفتار ها و کار های کاربران، تعداد نصب اپلیکیشن و اطلاعات مهم دیگر را برای شما فراهم میکند که این اطلاعات میتوانند به شما در انتخاب یک استراتژی مناسب کمک کنند.

مطلب پیشنهادی  محدود کردن دسترسی مشتریان به محصولات

پوش نوتیفیکیشن

Mobile-Push-Notification-Platform

ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربر میتواند کاربر را از اهداف و پیام های شما به صورت مستقیم با خبر کند، برای مثال شما میتوانید کاربران را با استفاده از این قابلیت از فروش ویژه خود با خبر کنید و یا میتوانید کد کوپن ها را در روز های خاص به آنها اطلاع رسانی کنید.

انتشار در مارکت های اپلیکیشن

google-play-store

برای اینکه کاربران از وجود اپلیکیشن شما با خبر شوند میتوانید آن را در یک مارکت قرار دهید تا بتوانند از وجود آن با خبر شوند و به دانلود آن بپردازند، معروف ترین مارکت ها گوگل پلی و اپ استور می باشند اما مارکت های بومی مانند بازار و مایکت نیز وجود دارند که برای کاربران ایرانی مناسب تر هستند.

اما برای موفق بودن تنها این موارد کافی نیستند، تعدادی فاکتور هستند که تمام اپلیکیشن ها برای موفقیت باید آنها را داشته باشند؛

  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • حجم مناسب نسبت به کارایی
  • لوگویی مناسب
  • عدم افزونگی برای کاربر (موجب کند شدن و استفاده زیاد از منابع نشود)
  • امکانات بیشتر نسبت به رقبا

شما به سادگی با رعایت تمام این فاکتور ها میتوانید یک اپلیکیشن ایده آل برای فروشگاه خود داشته باشید.

اشتراک گذاری

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگر توهین و اهانت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *